IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Porsche представи електрическа хиперкола за рекорди

Mission X отбелязва 75-годишнината на германската марка

Германският производител Porsche отбеляза своя 75-и рожден ден с представянето на нова хиперкола – Mission X. Според компанията, това е концепция, чиято цел е да покаже как ще изглежда следващият флагман на марката. В същото време обаче, този автомобил трябва стане най-бързата серийна кола на „Нюрбургринг“, стига, разбира се, да бъде превърнат в реалност.


Porsche Mission X


От Porsche не разкриват много технически подробности за електромобила, но посочват съотношението мощност/тегло, което е 1 кг/к.с. Концептът използва 900-волтова архитектура с време за зареждане два пъти по-бързо от това на Taycan Turbo S.

Премиерата на Mission X съвпада не само с юбилея на марката, но и със 100-годишнината на „24 часа на Льо Ман“ Връзките с емблематичната надпревара, чието ново издание ще се проведе през уикенда, са очевидни – някои детайли на прототипа на Porsche (стъкления покрив и вратите, например) са вдъхновени от легендарни състезателни модели на марката. Същото важни и за лекия стъклен купол с подсилен с въглеродни влакна пластмасов екзоскелет.


Porsche Mission X


Интериорът също е забележителен, като прави впечатление разминаването на цветовете на седалката на шофьора и тази на пасажера (едната е сива, а другата – кафява). Подобно на модела 959, арматурното табло включва байонетна система от страната на пътника, за да побере модул за синхронизация.

Въпреки вероятно огромната си мощност, Mission X е доста компактен – дължина от 4,5 метра и широчина от 2 метра, което означава, че той е по-къс от 918 Spyder. Инженерите на Porsche са поставили батериите зад седалките, която позволява добро разпределение на теглото, както при автомобил с централно разположен двигател.


Още снимки на хиперколата - вижте в галерията:


0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 10 от историята на автомобила електрическите се появяват преди тези с двг, но не се налагат тогава въпреки че водят с поне няколко години пред тези с двг. Защо тогава не са се наложили,и си мислиш,че сега ще се наложат,където разликите са доста по съществени. Резервоара на една кола се зарежда за около 5-6- минути,а електрокара чакаш 30 минути поне,като после по пътя трябва да караш с 80-90 за да минеш прилично растояние,което с кола с двг ще го минеш с по-висока скорост и за по-малко време.
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 7, Порше още през 1898г с обсег от 80 км с максимум 35 км/ч.Чудно защо автомобилите са преминали след това на двг,а не са продължили с тока. Отговора е ***,защото зареждането е дълго,а прехода малък и зависи много от атмосферните условия и от географските такива.
  • #13
    2 rate up comment 5 rate down comment
    до 8 ( преди 1 година )
    А защо в Tesla Plaid Channel има записани над 1600 драг старта? Тая кола защо не се счупи, нито прегря? Защо срещу нея се потрошиха няколко десетки бензинови коли (хвърчаха бутала, кардани, диференциали и скоростни кутии на поразия)? Питам и отговор не търся :D
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    looking good ( преди 1 година )
    Това явно е новата версия на Carrera GT.
  • #11
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До Пропов ( преди 1 година )
    Би ли ми казал в такъв случай, защо собственик на porsche 911 gt3 би си купил Тесла?
  • #10
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    автомобила никога няма да замести коня казала кобилата същото е и електромобилите
  • #9
    11 rate up comment 3 rate down comment
    q ( преди 1 година )
    @Пропов - много мъка има по тоя свят. Облъчени до последно. Нямало вече никакво значение нищо, нито скорост, нито мощност нито реакция, нито пътно поведение. Най-вече е важно рева на изтърбушения аспух и цената естествено. От евтино надолу. Осем цилиндъра за 5000 лева. Кеф хем ръмжи, хем дими, хем трови.
  • #8
    6 rate up comment 10 rate down comment
    Пропов ( преди 1 година )
    Колата е красива и със сигурност много силна. Но ел. колите не стават за спорт. Като ги понатиснеш за няколко минути прегряват и влизат в авариен режим. Осен това емоцията от ДВГ я няма. Ок, рекорд след рекорд, ама скоро няма да влязат в сърцата и мечтите на истинските ентусиасти и ценители. В ежедневието никой не си засича време от светофар до светофар или за отсечката от работа до вкъщи. Важно е емоциите който изживяваш. Дори на червен светофар един осмак като го ритнеш ти скача адренанлина.
  • #7
    14 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тия от Порше що не слушат нашенските форумни спецЯлистЕ , дето обесняват , че електричките нямат бъдеще :):):)
  • #6
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Патурко ( преди 1 година )
    По-скоро Макларън!