Седемдесет и пет колекционерски автомобила Porsche са изложени в зала 4 на столичния "Интер Експо Център" от днес в чест на 75-ия юбилей на производителя на спортни автомобили. Изложбата, организирана от новия представител на марката у нас "Витоша Спортс Карс", ще е отворена за публика до 4 юни.
Компанията Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG всъщност е основана още през 1931 - преди 98 години - в Щутгарт от Фердинанд Порше, Адолф Розенбергер и Антон Пиех. Но сегашната годишнина се мери от друга дата: началото на производството на Porsche 356, първия сериен модел на компанията, в Гмюнд, Австрия.
Тази емблематична първа кола е дело на Фери Порше, сина на стария Фердинанд, в съдружие със сестра му Луиза Пиех. Дизайнът е дело на Ервин Коменда, а технологиите до голяма степен са заети от VW Beetle. През 1950 австрийската фирма, създадена от Фери и Луиза, е придобита от Dr. Ing. h.c. F. Porsche GmbH, а производството се мести в Цуфенхаузен, в бившата работилница на Reutter Karosserie.
Изложбата в София включва няколко чудесни екземпляра от различните поколения на 356, а също множество 911 от цялата 60-годишна история на най-емблематичния модел. В "Интер Експо Център" можете да видите също 924, 944, 968 и 928, както и немалко от легендарните състезателни автомобили на Porsche=
Откриването на изложбата бе и фактическото официално представяне на новия вносител на Porsche у нас - "Витоша Спортс Карс". Компанията е тясно свързана с "Индустриал Комерс", дългогодишния вносител на Hyundai у нас, и с "Витоша Ауто", която в миналото бе представител на Infiniti, а сега внася автомобилите на Fiat, Jeep и Alfa Romeo. "Витоша Спортс Карс" е наследник на досегашния дилър на Porsche - "Оркид Спортс Карс". Новият вносител планира да разшири дейността си и в близките две години да открие дилърства в Пловдив, Варна и Бургас, обяви търговският директор на компанията Марин Марков.
Най-любопитните коли от изложбата "Porsche 75" (ГАЛЕРИЯ):
Началото: този кабриолет е представител на първата производствена серия след преместването на Porsche от Гмюнд, Австрия, в Цуфенхаузен, Германия. Преди това в Гмюнд са сглобени едва 50-ина бройки. Най-ранните австрийски екземпляри са с 1.1-литров двигател, но след преместването в Германия се въвеждат по-мощните 1300 и 1500.