fallback

Citroen ще спира китайското нашествие с електромобил за под 25 000 евро

Бъдещият e-C3 ще дебютира в Европа през първото тримесечие на 2024 година

Френската компания Citroen разработва електрически автомобил e-C3, който се очаква да бъде по-евтин и технологично по-напреднал от сегашното поколение, като ще бъде едно от най-бюджетните пълноценни електрически превозни средства на концерна Stellantis, съобщи AutoExpress.

 

 

Изпълнителният директор на Citroen - Тиери Коскас потвърди, че моделът ще струва по-малко от 25 000 евро: „Смятаме, че това е пробив на пазара и няма да има друга такава, която да предлага три основни атрибута - произведена в Европа, истинска кола с всички характеристики и цена под 25 000 евро“.

Не са публикувани подробности за капацитета на батерията или производителността, но Коскас разкри, че новият Citroen e-C3 ще се произвежда във фабриката на Stellantis в Търнава (Словакия).

Той отказа да каже дали ще има версия с двигател с вътрешно горене, която да се продава заедно с електрическата, но тъй като други модели на Smart Platform се предлагат с 1,2-литров бензинов двигател PureTech, това изглежда вероятно, допълва изданието.

 

 

Коскас каза още, че новият Citroen e-C3 ще може да изминава повече от 300 км с едно зареждане и ще бъде „около четири метра дълъг“, подобно на съществуващия C3.

Новият Citroen e-C3 ще бъде изграден на иновативната Smart Platform на Stellantis, която ще намали разходите за производство на електрически превозни средства и е използвана досега само за модели, насочени към Индия и Южна Америка. „Това е една от основните причини да постигнем такава цена, интелигентната платформа е изключително добре оптимизирана и много конкурентна“, казва още Коскас.

Моделът ще дебютира през есента на 2023 г., а продажбите в Европа ще започнат през първото тримесечие на 2024-а. По-късно следващата година се очаква да излезе и по-голям наследник на съществуващия C3 Aircross.

 

 

Една от целите на Stellantis е да позиционира Citroen като „оръжие“ срещу бързо разширяващия се списък от китайските производители, които представят по-евтини електромобили в Европа.

Коскас признава: „Това е предизвикателство, но трябва да му отговорим. Не можем просто да седим и да гледаме как влакът минава. Можем ли да се конкурираме с тях (китайците) по отношение на производствените разходи? Този e-C3 е добър пример за това. Но не е нужно да сме в отбрана, ние също можем да бъдем в настъпление, като покажем как, като марка с повече от 100 години история, имаме, например, голяма мрежа за продажби с добро разпространение.“

Амбициозните цели за продажбите на Citroen са на европейския пазар делът на марката да нарасне до пет процента (една четвърт повече от постигнатото през 2022 г.), а 30 процента от колите, които продава в световен мащаб, да бъдат извън Европа, включително Близкия изток, Южна Америка , Индия, Турция и Африка.

 

 

fallback
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    защо не Silence S04 (испанско мини електро градско) за 7500 евро.. вместо този уж "евтин" c3
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    Вижте ценовите листи на търговците а после обяснявайте как за 50 хил лв ще си купувате лексуси и ленд круизери
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Да не си се объркал с Лексус бре. То Ленд Крузъра ако имаше хибрид няма да е 120к лв. Рав4 плъгинг не е 120к. Преди година и половина като пазарувах точно корола 2.0 хибрид с почти най-високото оборудване ми я предлагаха за 55к. лв. Хубаво са се вдигнали цените оттогава, ама х2 и отгоре едва ли.
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    Какви 120 х? За Корола хибрид?:) Тя Королатаже побефтина от тая Ц3 :) и си е кола, та кола. Естерите са луди по нее!
  • #12
    Вин ( преди 1 година )
    Добре, че световната икономика, иновации, открития, нито се влияят, нито зависят от мненията във форумите на "мъдрия, древния, втория по интелигентност" народ! Света още щеше да е с волски каруци!
  • #11
    До долния ( преди 1 година )
    Айде сега глопости.Тойота хибрид 120 бона.По долу пишеш че специални сплави трябвали за дизелов двг е според теб това ще качва или ще намалява цената катализатора и ад блу ще качват или намаляват цената като в катализатора имаш елементи като паладйи и платина.
  • #10
    Do 9 ( преди 1 година )
    Говориш приказки наизуст.А аз гледам ценови листи.Тойота корола хибрид -120000 лв.И това е само началото.След това следва -данъци,застраховки,гуми и подобни.А да и скъп охраняем паркинг целогодишен щото новичките колици бързо ги крадът.Колко малки семейства в българия могат да извадят 120000-150000 лева ето така сякаш си купуват тостер? Май не много. Нека бъдем реалисти.Иначе да ако имаш пари най-добре си купи нов мерцедес от големите.Семейна кола със стил.Па и евтина ако си милионер.
  • #9
    до долния ( преди 1 година )
    Центите за нови автомобили са аналогични а стар с нов не е коректно старият дизел ще ти е нон стоп в сервиза за разлика от новият хибрид.Дизела е по-скъп за подръжка двг освен това ако се подържа правилно трябва да мус е добавят ад блу течности и тн което оскъпява подръжката.
  • #8
    Do 7 ( преди 1 година )
    Да но ьената е по:-висока и евентуални ремонти са по трудно.Обсъждаме евтин семеен автомобил а не космически кораби за по 100к евро +
  • #7
    до долния ( преди 1 година )
    Бензиновия хибрид отдавна обезсмисли дизела
fallback
Последни