fallback

Citroen ще спира китайското нашествие с електромобил за под 25 000 евро

Бъдещият e-C3 ще дебютира в Европа през първото тримесечие на 2024 година

Френската компания Citroen разработва електрически автомобил e-C3, който се очаква да бъде по-евтин и технологично по-напреднал от сегашното поколение, като ще бъде едно от най-бюджетните пълноценни електрически превозни средства на концерна Stellantis, съобщи AutoExpress.

 

 

Изпълнителният директор на Citroen - Тиери Коскас потвърди, че моделът ще струва по-малко от 25 000 евро: „Смятаме, че това е пробив на пазара и няма да има друга такава, която да предлага три основни атрибута - произведена в Европа, истинска кола с всички характеристики и цена под 25 000 евро“.

Не са публикувани подробности за капацитета на батерията или производителността, но Коскас разкри, че новият Citroen e-C3 ще се произвежда във фабриката на Stellantis в Търнава (Словакия).

Той отказа да каже дали ще има версия с двигател с вътрешно горене, която да се продава заедно с електрическата, но тъй като други модели на Smart Platform се предлагат с 1,2-литров бензинов двигател PureTech, това изглежда вероятно, допълва изданието.

 

 

Коскас каза още, че новият Citroen e-C3 ще може да изминава повече от 300 км с едно зареждане и ще бъде „около четири метра дълъг“, подобно на съществуващия C3.

Новият Citroen e-C3 ще бъде изграден на иновативната Smart Platform на Stellantis, която ще намали разходите за производство на електрически превозни средства и е използвана досега само за модели, насочени към Индия и Южна Америка. „Това е една от основните причини да постигнем такава цена, интелигентната платформа е изключително добре оптимизирана и много конкурентна“, казва още Коскас.

Моделът ще дебютира през есента на 2023 г., а продажбите в Европа ще започнат през първото тримесечие на 2024-а. По-късно следващата година се очаква да излезе и по-голям наследник на съществуващия C3 Aircross.

 

 

Една от целите на Stellantis е да позиционира Citroen като „оръжие“ срещу бързо разширяващия се списък от китайските производители, които представят по-евтини електромобили в Европа.

Коскас признава: „Това е предизвикателство, но трябва да му отговорим. Не можем просто да седим и да гледаме как влакът минава. Можем ли да се конкурираме с тях (китайците) по отношение на производствените разходи? Този e-C3 е добър пример за това. Но не е нужно да сме в отбрана, ние също можем да бъдем в настъпление, като покажем как, като марка с повече от 100 години история, имаме, например, голяма мрежа за продажби с добро разпространение.“

Амбициозните цели за продажбите на Citroen са на европейския пазар делът на марката да нарасне до пет процента (една четвърт повече от постигнатото през 2022 г.), а 30 процента от колите, които продава в световен мащаб, да бъдат извън Европа, включително Близкия изток, Южна Америка , Индия, Турция и Африка.

 

 

fallback
  • #6
    Do 3 ( преди 1 година )
    Защото двигателят се прави от по здрави сплави и издържа по дълго.Защото при евентуална катастрофа и теч на гориво по трудно се пали.Защото на дълъг равен път на висока предавка оборотите падат под 2000 и почва да харчи 4-5 на 100. С една туба от 20 л стигаш морето.С климатик.Ето затова.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Произведен в Европа от китайски части и суровини. Докато не се осъзнаят и не инвестират в тежката индустрия, която бюрократите изгониха, "Произведено в Европа" ще бъде само етикет.
  • #4
    Илиян ( преди 1 година )
    Всички производители в днешно време си ги мерят на обещания: "Ще изминава 300 км, ще бъде много достъпен, ще бъде много здрав, ще излезе за Великден 2025, ще бъде хит по продажби..." И след като излезе за Коледа 2027 - първите, които си го купят си скубят косите, а останалите чакат новите обещания да влязат в сила!
  • #3
    до долния ( преди 1 година )
    За какво ти е дизел отдавна отречена технология
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако му сложат един малък атмосферен дизел и един малък но здрав 1.6 мотор с фабрична АГУ и направят добра цена просто ще пожънат огромен успех. Подобно на дачия. Пък нека си предлагат тролейте с увеличен пробег на цели 260 км. Със сигурност ще продадат некви бройки.
  • #1
    Мхм ( преди 1 година )
    Супер автомобилче
fallback
Последни