IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mercedes-Benz представи спортна кола с „крила на чайка“ и аксиални двигатели

Електрическата концепция Vision One-Eleven отдава почит на прототипа C111 от 70-те години

Германският производител Mercedes-Benz представи електрическата суперкола с ретро-футуристичен дизайн Vision One-Eleven, която представлява съвременна интерпретация на концептуалния прототип C111 от 1970 г. Тя е оборудвана с батерии от следващо поколение и два електромотора YASA с аксиален магнитет поток, които са по-компактни и по-леки, като това позволява по-удобно използване.


Mercedes-Benz Vision One-Eleven


Проектиран и произведен в Международния дизайнерски център на компанията в Карлсбад, (Калифорния), Vision One-Eleven отдава ясна почит към експеримента от 70-те години на миналия век. Но докато оригиналната серия от 15 единици на Mercedes-Benz C111s беше оборудвана с четирироторни, 5-цилиндрови дизели и турбо V8 двигатели, новата концепция е единствено демонстрация на възможностите на германската марка.

Концептуалният модел е с врати „крила на чайка“, които напомнят на легендарния 300SL от 1954 г., но има редица други детайли, които свързват Vision One-Eleven с неговите предшественици. Овална предна част с три вентилационни отвора в ъглите е очевидна връзка с C111, както и двойните кръгли задни светлини на пикселизираната задна графика. Двойните вентилационни отвори на капака, боядисани в черно, също напомнят за прототипа от 70-те години на миналия век.


Mercedes-Benz Vision One-Eleven


За разлика от клинообразния C111, Vision One-Eleven използва дизайнерския език на Mercedes-EQ „one-bow“ с извита кабина, обърната напред. Корпусът в стил фюзелаж на самолет е комбинират с преден и страничен сплитери, както и с агресивен заден дифузьор. С височина от 116 см новата концепция е само с 5 см по-висока от своя предшественик, което е необичайно ниско да електрическо превозно средства.

Именно електрическите двигатели с аксиален поток, проектирани от дъщерното дружество на компанията YASA, позволяват ниската позиция. За разлика от тяговите двигатели с радиален поток, намиращи се в други електромобили на Mercedes, агрегатите с аксиален поток са с 66% по-плътни мощности, което дава на инженерите повече гъвкавост по отношение на тяхното разположение.


Mercedes-Benz Vision One-Eleven


Във Vision One-Eleven изпъкналите арки на колелата предполагат, че двигателите с аксиален поток – 4 на брой, са разположени близо до колелата, като осигуряват мощност от 1300 к.с. Това обаче е само на теория, тъй като целта на Vision One-Eleven е да демонстрира стил, а не технически възможности.

Ниската стойка, осигурена от тънките електрически мотори, позволява различна подредба на интериора, където се са залага сребристо, оранжево и бяло. Ниските седалки тип „кофа“ са като на болид от Формула 1, но пък големият стъклен покрив дава усещане за пространство. Теоретично, Vision One-Eleven ще има интериор с добавена реалност, с виртуални бутони за информационно-развлекателната система и навигацията, плаващи над празни повърхности.


Mercedes-Benz Vision One-Eleven


Mercedes-Benz не дава подробности за бъдещето на концепцията, но поне засега компанията не предвижда пускането на електрическа суперкола с врати „крила на чайка“. Подобен проект би бил прекалено скъп, а германският производител вече обяви, че ще се насочи към разработката на модели, които ще се продават в по-големи обеми и съответно ще носят по-големи печалби.

Някои елементи от Vision One-Eleven обаче ще се появят в бъдещите автомобили на марката, като това се отнася най-вече за електрически двигатели с аксиален поток YASA. Благодарение на тяхното сравнително ниско тегло и голяма мощност те ще бъдат използвани за продуктите на AMG.


Още снимки на новата концепция на Mercedes - вижте в галерията:


0 от 500
  • #18
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Я ерата на дот-матричните дисплеи се връща :)
  • #17
    1 rate up comment 1 rate down comment
    до долния ( преди 2 години )
    По голям въртящ момент означава по голямо преместване по голямо преместване означава повече обороти за единица време.И как при максимален въртящ момент ще имаме нула обороти както твърди коментар 2 че даже и 3 плюса събрал.
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 9 ( преди 2 години )
    "При врата, рамото е разстоянието от пантите до края и. Колкото по-дълго е рамото, толкова по-нисък е въртящият момент." Ти пренаписа физиката. Надявам се грешката ти да е неволна и да не го мислиш наистина. Колкото е по-дълго рамото, толкова по-голям става въртящият момент и затова както казах в предишния пример, ако един болт не може да се развие с ключ, рамото на ключа се удължава с тръба. Мисля че нютон беше казал, че ако има достатъчно дълъг лост и опорна точка, може да премести Земята
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    до 12 ( преди 2 години )
    Всичко ти е вярно, освен тази част "Увеличаваме пратящия момент като увеличаваме рамото с тръба". Рамото на болта си е същото. С лоста, който създаваш с тръбата, увеличаваш силата, която прилагаш, а оотам и вътрящия момент, защото по-голяма сила върху същото рамо (на болта) е равна на по-висок вътрящ момент. Иначе с лоста увеличаваш работата, като прилагаш същата сила върху тръбата, но за по-дълъг път, а работата е равна на силата по пътя.
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до долния ( преди 2 години )
    Ахам и как при приложена максимална сила не можеш да прехвърлиш цитирам някакво каквото и да е там(наистина много научен изказ пълен с термини някакви там каквото и да е там) съпротивление и оборотите са ти цитирам от коментар две може би си същия неграмотен списвач НУЛА.
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    От 1 и 4 до 6 ( преди 2 години )
    "Е как едно нещо ще има въртящ момент при 0 оборота като въртящия момент тия е сила по преместване а самото преместване предполага ротация на вала" Точно там ти е грешката. Бъркаш сила с мощност. Това което си е описал е формулата за мощността. В нея това което си описал като сила всъщност е въртящият момент, който е вид сила. Тази сила наречена въртящ момент умножена по оборотите ти дава мощността, която при един и същ въртящ момент е 0 при 0 оборота и расте с оборотите
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    От 1 до останалите ( преди 2 години )
    При нула оборота за да се получи въобще завъртане трябва да бъде осигурен въртящ момент. Тоест още при нула оборота имаме въртящ момент, точно както упражняваме въртящ момент за да развием клеясал болт. Опитваме да го развием с ключа и прилагаме максималния възможен въртящ момент, но завъртане няма. Увеличаваме пратящия момент като увеличаваме рамото с тръба и когато въртящият момент стане достатъчен, чак тогава имаме завъртане. Тоест не е задължително да има въртене за въртящия момент.
  • #11
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Обяснил съм ти в 7, драги ми тройкаджия. Сигурен съм, че по-същия арогантен начин си се отнасял и към уроците, затова си си останал неук.
  • #10
    2 rate up comment 2 rate down comment
    до долния ( преди 2 години )
    А ми че първо чети бе аз говоря за ротация така ли е така е.Защо не го четеш а после потвърждаваш думите ми.Казал ли съм ротация казал съм кво искаш повече.При ротацията има ли обороти има а сега обясни как без обороти тоест 0 въртящия момент е най-голям както е казал номер 2.Заядлив некадърник си там ти е проблема така те е научил комунизма.
  • #9
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Самият ти тройкаджийски въпрос си противоречи. Именно в ротацията се крие тайната. Вътрящият момент (както си личи от името му), се отнася единствено до вътреливи движения. Рамото при вал е радиусът му. Върху него се оказва силата. При врата, рамото е разстоянието от пантите до края и. Колкото по-дълго е рамото, толкова по-нисък е въртящият момент.