Германският производител Mercedes-Benz представи електрическата суперкола с ретро-футуристичен дизайн Vision One-Eleven, която представлява съвременна интерпретация на концептуалния прототип C111 от 1970 г. Тя е оборудвана с батерии от следващо поколение и два електромотора YASA с аксиален магнитет поток, които са по-компактни и по-леки, като това позволява по-удобно използване.
Проектиран и произведен в Международния дизайнерски център на компанията в Карлсбад, (Калифорния), Vision One-Eleven отдава ясна почит към експеримента от 70-те години на миналия век. Но докато оригиналната серия от 15 единици на Mercedes-Benz C111s беше оборудвана с четирироторни, 5-цилиндрови дизели и турбо V8 двигатели, новата концепция е единствено демонстрация на възможностите на германската марка.
Концептуалният модел е с врати „крила на чайка“, които напомнят на легендарния 300SL от 1954 г., но има редица други детайли, които свързват Vision One-Eleven с неговите предшественици. Овална предна част с три вентилационни отвора в ъглите е очевидна връзка с C111, както и двойните кръгли задни светлини на пикселизираната задна графика. Двойните вентилационни отвори на капака, боядисани в черно, също напомнят за прототипа от 70-те години на миналия век.
За разлика от клинообразния C111, Vision One-Eleven използва дизайнерския език на Mercedes-EQ „one-bow“ с извита кабина, обърната напред. Корпусът в стил фюзелаж на самолет е комбинират с преден и страничен сплитери, както и с агресивен заден дифузьор. С височина от 116 см новата концепция е само с 5 см по-висока от своя предшественик, което е необичайно ниско да електрическо превозно средства.
Именно електрическите двигатели с аксиален поток, проектирани от дъщерното дружество на компанията YASA, позволяват ниската позиция. За разлика от тяговите двигатели с радиален поток, намиращи се в други електромобили на Mercedes, агрегатите с аксиален поток са с 66% по-плътни мощности, което дава на инженерите повече гъвкавост по отношение на тяхното разположение.
Във Vision One-Eleven изпъкналите арки на колелата предполагат, че двигателите с аксиален поток – 4 на брой, са разположени близо до колелата, като осигуряват мощност от 1300 к.с. Това обаче е само на теория, тъй като целта на Vision One-Eleven е да демонстрира стил, а не технически възможности.
Ниската стойка, осигурена от тънките електрически мотори, позволява различна подредба на интериора, където се са залага сребристо, оранжево и бяло. Ниските седалки тип „кофа“ са като на болид от Формула 1, но пък големият стъклен покрив дава усещане за пространство. Теоретично, Vision One-Eleven ще има интериор с добавена реалност, с виртуални бутони за информационно-развлекателната система и навигацията, плаващи над празни повърхности.
Mercedes-Benz не дава подробности за бъдещето на концепцията, но поне засега компанията не предвижда пускането на електрическа суперкола с врати „крила на чайка“. Подобен проект би бил прекалено скъп, а германският производител вече обяви, че ще се насочи към разработката на модели, които ще се продават в по-големи обеми и съответно ще носят по-големи печалби.
Някои елементи от Vision One-Eleven обаче ще се появят в бъдещите автомобили на марката, като това се отнася най-вече за електрически двигатели с аксиален поток YASA. Благодарение на тяхното сравнително ниско тегло и голяма мощност те ще бъдат използвани за продуктите на AMG.
Още снимки на новата концепция на Mercedes - вижте в галерията: