IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes-Benz представи спортна кола с „крила на чайка“ и аксиални двигатели

Електрическата концепция Vision One-Eleven отдава почит на прототипа C111 от 70-те години

Германският производител Mercedes-Benz представи електрическата суперкола с ретро-футуристичен дизайн Vision One-Eleven, която представлява съвременна интерпретация на концептуалния прототип C111 от 1970 г. Тя е оборудвана с батерии от следващо поколение и два електромотора YASA с аксиален магнитет поток, които са по-компактни и по-леки, като това позволява по-удобно използване.


Mercedes-Benz Vision One-Eleven


Проектиран и произведен в Международния дизайнерски център на компанията в Карлсбад, (Калифорния), Vision One-Eleven отдава ясна почит към експеримента от 70-те години на миналия век. Но докато оригиналната серия от 15 единици на Mercedes-Benz C111s беше оборудвана с четирироторни, 5-цилиндрови дизели и турбо V8 двигатели, новата концепция е единствено демонстрация на възможностите на германската марка.

Концептуалният модел е с врати „крила на чайка“, които напомнят на легендарния 300SL от 1954 г., но има редица други детайли, които свързват Vision One-Eleven с неговите предшественици. Овална предна част с три вентилационни отвора в ъглите е очевидна връзка с C111, както и двойните кръгли задни светлини на пикселизираната задна графика. Двойните вентилационни отвори на капака, боядисани в черно, също напомнят за прототипа от 70-те години на миналия век.


Mercedes-Benz Vision One-Eleven


За разлика от клинообразния C111, Vision One-Eleven използва дизайнерския език на Mercedes-EQ „one-bow“ с извита кабина, обърната напред. Корпусът в стил фюзелаж на самолет е комбинират с преден и страничен сплитери, както и с агресивен заден дифузьор. С височина от 116 см новата концепция е само с 5 см по-висока от своя предшественик, което е необичайно ниско да електрическо превозно средства.

Именно електрическите двигатели с аксиален поток, проектирани от дъщерното дружество на компанията YASA, позволяват ниската позиция. За разлика от тяговите двигатели с радиален поток, намиращи се в други електромобили на Mercedes, агрегатите с аксиален поток са с 66% по-плътни мощности, което дава на инженерите повече гъвкавост по отношение на тяхното разположение.


Mercedes-Benz Vision One-Eleven


Във Vision One-Eleven изпъкналите арки на колелата предполагат, че двигателите с аксиален поток – 4 на брой, са разположени близо до колелата, като осигуряват мощност от 1300 к.с. Това обаче е само на теория, тъй като целта на Vision One-Eleven е да демонстрира стил, а не технически възможности.

Ниската стойка, осигурена от тънките електрически мотори, позволява различна подредба на интериора, където се са залага сребристо, оранжево и бяло. Ниските седалки тип „кофа“ са като на болид от Формула 1, но пък големият стъклен покрив дава усещане за пространство. Теоретично, Vision One-Eleven ще има интериор с добавена реалност, с виртуални бутони за информационно-развлекателната система и навигацията, плаващи над празни повърхности.


Mercedes-Benz Vision One-Eleven


Mercedes-Benz не дава подробности за бъдещето на концепцията, но поне засега компанията не предвижда пускането на електрическа суперкола с врати „крила на чайка“. Подобен проект би бил прекалено скъп, а германският производител вече обяви, че ще се насочи към разработката на модели, които ще се продават в по-големи обеми и съответно ще носят по-големи печалби.

Някои елементи от Vision One-Eleven обаче ще се появят в бъдещите автомобили на марката, като това се отнася най-вече за електрически двигатели с аксиален поток YASA. Благодарение на тяхното сравнително ниско тегло и голяма мощност те ще бъдат използвани за продуктите на AMG.


Още снимки на новата концепция на Mercedes - вижте в галерията:


0 от 500
  • #59
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Ще ми обясниш ли, как вала на електродвигателя се върти, при положение че е директно свързан със зъбни колела към гумите, които не се въртят, а са блокирани от ръчната спирачка? Виждаш ли как ти се губят фундаментите какво е сила? Силата не винаги предизвиква движение в посоката в която е насочена или въобще някакво движение. Но за тебе щом е въртящ момент трябва да се върти, нали? Дори ако висиш на края на една тръба с дължина един метър, върху която упражняваш въртящ момент.
  • #58
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 10 месеца )
    Е как ще са нула като васа на двигатрля се върти и прави обороти различни от нула.Едва ли и вал знаеш какво е
  • #57
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Оборотите при този случай са 0, а въртящия момент МАКСИМАЛЕН! НЯМА ДВЕ МНЕНИЯ ПО ВЪПРОСА! Ти продължавай да обясняваш как такова животно нема пред клетката на жирафа!
  • #56
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Оборотите на вала на ЕЛЕКТРОдвигателя повече ли са от нула?
  • #55
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Пак питам колко са оборотите ВАЛА на електрическия двигател в този случай? Оборотите на колелата са 0, предавателното отношение е 1 към 10, въпросът е колко са оборотите на вала на двигателя? Поне веднъж няма ли да отговориш за разнообразие или ще повтаряш като погълче не е така както е с твърдя, но няма да кажеш как е. Оборотите на вало на двигателя повече ли са от НУЛА. Толкова ли е сложно да отговориш?
  • #54
    0 rate up comment 0 rate down comment
    до До долния ( преди 10 месеца )
    Докато си опънал ръчната и гумите на електрическата не се въртят, но даваш газ, докато въртящият момент е максимален, с колко оборота се върти вала на електродвигателя. 100 пъти ти повтарям вече че оборотите са 0. НУ ЛА. НУЛА. Според тебе колко са? Отговори най-накрая? Повече ли са от нула? Колелата са блокирани от ръчната спирачка и не могат да помръднат, въпреки че двигателя упражнява върху тях максималната сила, на която е способен. Сила наречена въртящ момент.
  • #53
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 10 месеца )
    Какво доказваш бе и на празен ход двг върти колановият вал при електричката не е колянов но е пак вал.Смишник бегай се скрии с измислиците си.Та при максимален въртящ момент вала се върти с определени обороти различни от нула айде бегай болен мозък.
  • #52
    0 rate up comment 0 rate down comment
    до До долния ( преди 10 месеца )
    Както виждаш ти доказвам с практически примери, че един електромобил може да осигури максимален въртящ момент още от 0 оборота, чак до над 120 км в час, а не като ДВГ, въртящият момент да зависи от оборотите и да може да даде максимален въртящ оборот само при някакви си конкретни обороти. При дърпане, КПД на двигателя до колелата е около 0%, докато се опитва да тръгне с приплъзване на съединителя с максимална мощност и въртящ момент на двигателя. При електромобилите КПД е над 90%.
  • #51
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    А колко са оборотите при дръпната ръчна спирачка според тебе? Около 2000 оборота на вала на електродвигателя? Или повече? Или по-малко? Кажи цифра? Опънал си ръчната и даваш газ на електромобила? На практика си застопорил гумите, но си приложил сила към накладките, която преминава през абсолютно всички валове от електродвигателя до полуоските. Тази сила се нарича въртящ момент и не е нула нютон метра както твърдиш. А оборотите на всички валове са 0 оборота в минута. Поправи ме къде греша?
  • #50
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до долния ( преди 10 месеца )
    Примера е пред теб при максимален въртящ момент оборотите на вала не са 0 както твърди 2 а и ти явно.