IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mercedes-Benz представи спортна кола с „крила на чайка“ и аксиални двигатели

Електрическата концепция Vision One-Eleven отдава почит на прототипа C111 от 70-те години

Германският производител Mercedes-Benz представи електрическата суперкола с ретро-футуристичен дизайн Vision One-Eleven, която представлява съвременна интерпретация на концептуалния прототип C111 от 1970 г. Тя е оборудвана с батерии от следващо поколение и два електромотора YASA с аксиален магнитет поток, които са по-компактни и по-леки, като това позволява по-удобно използване.


Mercedes-Benz Vision One-Eleven


Проектиран и произведен в Международния дизайнерски център на компанията в Карлсбад, (Калифорния), Vision One-Eleven отдава ясна почит към експеримента от 70-те години на миналия век. Но докато оригиналната серия от 15 единици на Mercedes-Benz C111s беше оборудвана с четирироторни, 5-цилиндрови дизели и турбо V8 двигатели, новата концепция е единствено демонстрация на възможностите на германската марка.

Концептуалният модел е с врати „крила на чайка“, които напомнят на легендарния 300SL от 1954 г., но има редица други детайли, които свързват Vision One-Eleven с неговите предшественици. Овална предна част с три вентилационни отвора в ъглите е очевидна връзка с C111, както и двойните кръгли задни светлини на пикселизираната задна графика. Двойните вентилационни отвори на капака, боядисани в черно, също напомнят за прототипа от 70-те години на миналия век.


Mercedes-Benz Vision One-Eleven


За разлика от клинообразния C111, Vision One-Eleven използва дизайнерския език на Mercedes-EQ „one-bow“ с извита кабина, обърната напред. Корпусът в стил фюзелаж на самолет е комбинират с преден и страничен сплитери, както и с агресивен заден дифузьор. С височина от 116 см новата концепция е само с 5 см по-висока от своя предшественик, което е необичайно ниско да електрическо превозно средства.

Именно електрическите двигатели с аксиален поток, проектирани от дъщерното дружество на компанията YASA, позволяват ниската позиция. За разлика от тяговите двигатели с радиален поток, намиращи се в други електромобили на Mercedes, агрегатите с аксиален поток са с 66% по-плътни мощности, което дава на инженерите повече гъвкавост по отношение на тяхното разположение.


Mercedes-Benz Vision One-Eleven


Във Vision One-Eleven изпъкналите арки на колелата предполагат, че двигателите с аксиален поток – 4 на брой, са разположени близо до колелата, като осигуряват мощност от 1300 к.с. Това обаче е само на теория, тъй като целта на Vision One-Eleven е да демонстрира стил, а не технически възможности.

Ниската стойка, осигурена от тънките електрически мотори, позволява различна подредба на интериора, където се са залага сребристо, оранжево и бяло. Ниските седалки тип „кофа“ са като на болид от Формула 1, но пък големият стъклен покрив дава усещане за пространство. Теоретично, Vision One-Eleven ще има интериор с добавена реалност, с виртуални бутони за информационно-развлекателната система и навигацията, плаващи над празни повърхности.


Mercedes-Benz Vision One-Eleven


Mercedes-Benz не дава подробности за бъдещето на концепцията, но поне засега компанията не предвижда пускането на електрическа суперкола с врати „крила на чайка“. Подобен проект би бил прекалено скъп, а германският производител вече обяви, че ще се насочи към разработката на модели, които ще се продават в по-големи обеми и съответно ще носят по-големи печалби.

Някои елементи от Vision One-Eleven обаче ще се появят в бъдещите автомобили на марката, като това се отнася най-вече за електрически двигатели с аксиален поток YASA. Благодарение на тяхното сравнително ниско тегло и голяма мощност те ще бъдат използвани за продуктите на AMG.


Още снимки на новата концепция на Mercedes - вижте в галерията:


0 от 500
  • #28
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Колко пъти и как трябва да ти обясня, че въртящият момент не е 0 след като някой опъва въжето. Ако са нула това ще противоречи на първия закон на нютон, че всяка сила винаги ама винаги ама винаги има равна на нея сила в противоположна посока. Ако твърдиш че въртящия момент на гумите в този случай е 0 значи отричаш основите на физичните закони. Тоест аз ти отговарям вече 10-ти път но ти не можеш да осмислиш и да разбереш отговора
  • #27
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Попитах те дали при максимален въртящ момент оборотите при вала са нула не отговяряш сигурно за десети път.Извода е един нямаме чуваемост.Което прави разговора безсмислен.Според теб при максимален въртящ момент оборотите при вала са нула за което беше и коментар две.Е ми просто твърдението ти не се потвърждава от практиката отиди виж един двг или ел двг .как работи и тогава влизай в спор
  • #26
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Някой ден като се образуваш какво е това въртящ момент ще разбереш как става това. Дотогава ще те хвърля в шок и ужас, като ти кажа че докато въртящият момент върху гумите който така и не можа да сметнеш, че е 2000 нютонметра се опитват да завъртят гумите по посока на часовниковата стрелка, не само че е възможно оборотите да са нула, но е напълно възможно и гумите да се въртят обратно на посоката на часовниковата стрелка. В шок и ужас ли си? Така и предположих.
  • #25
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Е как при максимален въртящ момент оборотите на въртене на коляновият вал ще са нула.
  • #24
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Аз също твърдя, че още от 0 оборота електро двигателя може да осигури максималния въртящ момент, който се запазва максимален до номиналните му обороти, когато достига максималната си мощност и оттам нататък при увеличаване на оборотите мощността се запазва максимална, но въртящия момент намалява. Това са основите върху които се гради абсолютно всичко, а ти дори тях не знаеш и не разбираш но си тръгнал да спориш. При нула оборота изходящата мощност е 0 дори при максимален въртящ момент.
  • #23
    1 rate up comment 2 rate down comment
    до долния ( преди 2 години )
    Е ми аз коментирам коментар 2 че няма как въртящият момент да е максимален при нула оборота.Като не е тоя коментар какво се обаждаш.
  • #22
    1 rate up comment 2 rate down comment
    до долния ( преди 2 години )
    Аз съм ти го обяснил а ти изкривяваш темата с някакъв джип на 5-та предавка да съм споменавал някъде предавка и джип в кал и какво общо има това с коментара ми относно коментар 2 или всъщност коментар 2 е твоя глопуст.Какви предавки бе статията е за ел автомобил.Ел автомобила предавки няма.Има само две и едната е задна с цел да излезнеш на заден ход от гаража си.Ел колата няма нужда от предавки защото ел.двг не е топлинна машина и не работи на тактове защото не изгаря гориво.
  • #21
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ти нямаш пространствено мислене. Ще ми обясниш ли какви са оборотите и какъв е въртящият момент при описаното дърпане на два джипа на пета предавка? Колко са оборотите на гумите които не помръдват, колко им е въртящият момент ако има такъв, и колко са оборотите и въртящия момент на двигателя. Опиши два случая като единия път двигателя е електро двигател, а другия случай ДВГ. Хайде да ти видим пространственото мислене? Според мен гумите са с нула оборота и някакъв въртящ момент, а според тебе?
  • #20
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До долният ( преди 2 години )
    Човек не мога да разбера какво не можеш ти да разбереш.Имаш вал ъгъла на въртене на тоя вал е правопропорционален на приложената му сила.Повече приложена сила по голям ъгъл на завъртане завъртане сиреч по голямо ъглово преместване тоест по голям въртящ момент.По голям въртящ момент повече обороти за единица време.Тоест няма как при максимален въртящ момент оборотите да са нула както твърди коментар две.Така е като нямате пространствено мислене не става работата
  • #19
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 17 ( преди 2 години )
    Абе умнико, представи си офроуд машина, която се опитва да издърпа закъсала друга офроуд машина, като постепенно подава газ но е включил на пета предавка, което увеличава въртящия момент върху вала на двигателя и съответно върху гумите, но те не се въртят. Дори двигателят да достигне максималния си въртящ момент, няма да има завъртане на колелата. Тогава КПД е 0, ЗАЩОТО НЯМА ИЗВЪРШЕНА РАБОТА! Мощността на двигателя е максимална, но мощността на колелата е 0, въпреки приложения въртящ момент.