fallback

Обрат: Kia Stinger ще се завърне като модел с 600 к.с.

Електромобилът с пробег до 800 км дебютира през 2025 година

Stinger се оказа един от малкото неуспешни модели на корейската марка и това доведе до спирането му от производство, като се твърдеше, че той няма да получи наследник. Според корейското издание Etnews обаче, концернът Hyundai, част от който е Kia, работи върху ново поколение задвижващи системи и батерии. Те ще бъдат използвани за 30 нови електромобила от двете марки, като един от тях ще бъде именно Kia Stinger.

В момента новият модел носи вътрешно фирмен индекс GT1, като ще излезе на пазара през 2025 г. Той е изграден на архитектурата eM, която представлява по-голяма версия на E-GMP - мащабируема платформа, която в момента се използва за Kia EV6 и Hyundai Ioniq 5.

Капацитетът на батерията е 113,2 кВт/ч, като GT1 ще се предлага с два електромотора - 160 или 200 кВт на предната ос, и 250 кВт на задната. Така по-слабата версия ще разчита на 430 к.с., а по-мощната – на 603 к.с.

Подобен размер на батерията е впечатляващ и е по-голям от всеки пакет, предлаган за настоящ електрически седан на пазара. Той дори превъзхожда модула от 112 кВт/ч на Lucid Air, който е лидер в момента, когато става въпрос за пробег. Твърди се, че възроденият Stinger ще може да изминава между 700 и 800 км с едно зареждане.

категоричен лидер в момента, когато става въпрос за обхват. Това предполага, че Kia иска да бъде близо до върха на електромобилите с голям пробег, което статията източник потвърждава. Твърди се, че обхватът за тази конкретна версия на платформата E-GMP е между 700 и 800 км.

Изходната мощност от 600 к.с. поставя бъдещият модел близо до Kia EV6 GT, който разполага с 576 к.с. Именно за да се избегне объркване, новият електромобил на корейците ще получи име, различно от GT1, като най-вероятно това ще е познатото Stinger.

fallback
  • #6
    До 2 ( преди 1 година )
    "Само дето скоростта на зареждане се мери в квтч за секунда"Дай пример?
  • #5
    До 3 ( преди 1 година )
    Колко по-бързо ще изминеш този маршрут?
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Първо спиране след 3:03ч. и 364 км Батерията е на 12% и след 10 мин. се зарежда до 47%. Следващо спиране 4:24ч от началото на пътуванетто. Изминати 513 км. Зареждане от 9% до 40% за 11 мин. На 5:45ч и 663км зареждане от 9% до 35% за 7 мин. На 814км и 7:14 последно спиране за зареждане от 9% до 50% за 12 мин. Изминаване на 1000 км за 8:55 часа и останали 8% заряд. Изразходени 220kWh. Средна скорост 112км/ч Виж сам: youtu.be/QpwSXMu1K2M5
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    1-ви, както пробега, така и времето за зараеждане са от значение. Аман от тая мантра .. градско та градско. Ти извънграда пеш ли ходиш? За да мина 600км, нямям желание да спирам Х на брой пъти за да "дозаредя" за 5мин. В момента, мога да измина 800км без да спирам, като карам с 130-150. Очаквам и от една електричека кола да го може. Ама сега едвам го докарват до 400км, и то ако я тръкаляш с 100. И не ми пробутвайте Бьорн с Тесла-та, дали трябва да спирам за дължително на 300км и т.н мантри
  • #2
    До долния ( преди 1 година )
    Само дето скоростта на зареждане се мери в квтч за секунда
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Автомобилните компании все още не схващат, че не трябва да се борят за най-много километри пробег, а трябва да се борят за най-много километри за час зареждане. Защото скоростта на зареждане е много по-важна от пробега с едно зареждане при дълги пътувания. А при градско шофиране няма особено значение колко ти е пробега, защото разликата ще е дали ще зареждаш автомобила примерно два или три пъти за месец. Но при дълго пътуване има разлика дали ще зареждаш 4 часа или 40 мин на 1000км
fallback
Последни