През 2018 година McLaren пусна на пазара Senna - модел със спортен дух, който беше подходящо кръстен на бразилския пилот. Уви, легендата Сена почина преди 30 години.
Моделът се задвижва от 4.0-литров битурбо V8 с 800 к.с. , който му позволява ускорение от 0 до 100 за 2.8 секунди и максималните 335 км/ч. С други думи, директно нахлу в клуба на най-смелите спортни суперавтомобили като McLaren F1 и P1.
Произведен в серия от 500 бройки, като се предвиждаше допълнителни 70 единици - наречени GTR с допълнителни 25 к.с. Но британската марка направи всичко възможно, за да измисли още 20 екземпляра. В крайна сметка щеше да нарече колата Senna LM (от Льо Ман). Сред промените личаха по-агресивна естетика и подобрена аеродинамика, които дойдоха заради заден спойлер с множество настройки, огромен заден дифузьор и вентилационен отвор на покрива.
Освен това новият звяр блесна с нови джанти OZ, четири златни изпускателни отвора, 24-каратово златисто вътрешно покритие на капака (за да издържа по-добре на много високите температури на двигателя) и очевидните механични промени като модификации на буталата за достигане на 845 коня!
В McLaren знаеха, че през 2019 година ще продадат тези 20 автомобила само чрез няколко разговора с най-добрите си клиенти по света. Но изненадата дойде още от първото обаждане до Съединените щати. От другата страна на телефона колекционер от Флорида , чието име не е оповестено публично, вдигна слушалката и изуми.
След като му беше казано, че от новия Senna LM ще има само пет единици за Северна Америка, баровецът запази всичките. По този начин той гарантира, че никой друг в тази част на света няма да има кола като неговата. Освен ако не я купи години по-късно на пазара втора употреба. Твърде вероятно от самия баровец от Флорида. Разбира се, решението може би е обмислено и не толкова интуитивно, колкото изглежда.
Причината е в ексклузивността и във философията на McLaren F1 - модел, чиято цена стигна космически резултати. Само този пример е достатъчен. Преди почти от две десетилетия можеше да си купите Mclaren F1 за малко над 1,5 милиона евро, докато през 2021-а автомобил от същия модел беше продаден (макар и в по-ексклузивния си вариант LM) за около 17,5 милиона евро. Тоест, може да се окаже, че човекът във Флорида не е проянил каприз, а по-скоро направил топ инвестиция.
В момента цените на Senna все още не са станали "невъзможни" за много колекционери по света - дори и в неговия LM вариант. Някои от ценителите ще могат да си направят хубав подарък този 5 януари.
Car&Classic ще продаде на търг бройка, която колекционер от Нидерландия е купил през 2022 година и има само 74 км на пътя. Колата можеше да бъде продадена за малко под 2 милиона евро, когато струваше малко над един (без данъци) при пускането на пазара. Възможно е цената да продължи да расте и след няколко десетилетия сделката сега да си е чист закъснял подарък за Коледа.
Между другото, колекционерът от Флорида също е започнал тази фаза на „отвързване“ на своите "бебчета". Той е пуснал за продажба четвъртата единица от петте, които му бяха доставени в типичния McLaren Papaya Orange. Не се знае колко иска, защото цената се дава само на тези, които наистина се поинтересуват. Но със сигурност е направил добър бизнес.