IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Kia обяви пазара в Европа за основен приоритет

Компанията залага на малки и средни електрически автомобили

Корейската компания обяви пазара в Европа за приоритетен, като целта е да произвежда малки и средни електрически превозни средства на континента, започвайки през 2025 г. в завода в Словакия, тъй като са ключови за продажбите в региона.

 

kia-boardculture-5-high

 

През 2022 г. Kia е продала 542 423 автомобила на Стария континент, което е увеличение от 7,9% в сравнение с 2021-а. Електрифицираните превозни средства представляват 35,9%, информира Caranddriver.

За Европа целта е 28,5% ръст на електрическите превозни средства през следващите седем години, докато в световен мащаб Kia се цели в увеличение на дела на продажбите на EV до 55% от общите продажби (238 милиона единици) през 2030 г.

 

2024-kia-ev9-in-us-specification

 

Kia планира в Европа 45% от инвестициите да бъдат посветени на бъдещи бизнес области, като роботика, електрификация и автономна циркулация в това, което се нарича План S. Той има за цел да ускори електрификацията, за да достигне глобални годишни продажби от 1,6 милиона електрически превозни средства на ток до 2030 г.

Това би означавало компанията да се превърне в един от основните производители на електрически превозни средства в света. Така също означава разширяване на приложението на функции за свързване и технологии за автономно шофиране към всички нови превозни средства, нещо, което започна в наскоро представения EV9.

Непрекъснато разширяващата се европейска мрежа за зареждане подкрепя това увеличение, като предлага на шофьорите достъп до повече от половин милион точки за зареждане в 28 страни, благодарение на сътрудничеството с Ionity, която има 430 станции от общо 1900. В допълнение други 56 са в процес на изграждане и до 2025 г. се очаква броят на местата да се увеличи до над 1000 със 7000 точки за зареждане.

 

2024-kia-ev9-in-us-specification-1

 

Друг важен играч по отношение на местата за зареждане е Digital Charging Solutions, която вече има над 500 000 точки за зареждане в Европа, което я прави най-голямата мрежа за зареждане в региона.

Още един ключов аспект е това, което Kia нарича превозно средство към мрежата, което позволява на модели като EV9 да съхраняват получената енергия и да я връщат в електрическата мрежа при определени обстоятелства.

 

 

0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Много ясно, че ще гонят европейския пазар. Тук едно пиканто е 27 000 лв, в Австралия 18 000, а в Инидя 12 000. Спортиджите започват от 60 000, а в Щатите от топ оборудване плъгин хибрид е толкова.
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До #4. Защо не Рено или Нисан? Дачия е китайската брак серия на тези автомобили.
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Затова Дачия ще продължава да бие рибата, какво ме тревожи дали дръжките се прибират, че фарофете ще ми прожектират филми и реклами, 20-до 40 инча най различни екрани, безжични зарядно(което обикновено не работи ако телефона е с ***), камери вместимост огледала, и дълъг брой от екстри които може да прескочим в ежедневното градско ползване
  • #3
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 1.Щеше да си купуваш Тесла.
  • #2
    13 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Странно! Не би ли трябвало с приоритет да е необятния и богат руски пазар?
  • #1
    7 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Имам Киа, не беше лоша кола за парите си когато дадох за нея 33 хиляди и бих казал тази моя инвестиция се изби. Сега вече тези за по 90 които ги продават като новия Спортидж са безмислени, защото ако ще купувам престижен автомобил то ще дам още 30-40 и ще си взема такъв а не Киа.