Stinger се оказа един от малкото неуспешни модели на корейската марка и това доведе до спирането му от производство, като се твърдеше, че той няма да получи наследник. Според корейското издание Etnews обаче, концернът Hyundai, част от който е Kia, работи върху ново поколение задвижващи системи и батерии. Те ще бъдат използвани за 30 нови електромобила от двете марки, като един от тях ще бъде именно Kia Stinger.
В момента новият модел носи вътрешно фирмен индекс GT1, като ще излезе на пазара през 2025 г. Той е изграден на архитектурата eM, която представлява по-голяма версия на E-GMP - мащабируема платформа, която в момента се използва за Kia EV6 и Hyundai Ioniq 5.
Капацитетът на батерията е 113,2 кВт/ч, като GT1 ще се предлага с два електромотора - 160 или 200 кВт на предната ос, и 250 кВт на задната. Така по-слабата версия ще разчита на 430 к.с., а по-мощната – на 603 к.с.
Подобен размер на батерията е впечатляващ и е по-голям от всеки пакет, предлаган за настоящ електрически седан на пазара. Той дори превъзхожда модула от 112 кВт/ч на Lucid Air, който е лидер в момента, когато става въпрос за пробег. Твърди се, че възроденият Stinger ще може да изминава между 700 и 800 км с едно зареждане.
категоричен лидер в момента, когато става въпрос за обхват. Това предполага, че Kia иска да бъде близо до върха на електромобилите с голям пробег, което статията източник потвърждава. Твърди се, че обхватът за тази конкретна версия на платформата E-GMP е между 700 и 800 км.
Изходната мощност от 600 к.с. поставя бъдещият модел близо до Kia EV6 GT, който разполага с 576 к.с. Именно за да се избегне объркване, новият електромобил на корейците ще получи име, различно от GT1, като най-вероятно това ще е познатото Stinger.