fallback

Обрат: Kia Stinger ще се завърне като модел с 600 к.с.

Електромобилът с пробег до 800 км дебютира през 2025 година

Stinger се оказа един от малкото неуспешни модели на корейската марка и това доведе до спирането му от производство, като се твърдеше, че той няма да получи наследник. Според корейското издание Etnews обаче, концернът Hyundai, част от който е Kia, работи върху ново поколение задвижващи системи и батерии. Те ще бъдат използвани за 30 нови електромобила от двете марки, като един от тях ще бъде именно Kia Stinger.

В момента новият модел носи вътрешно фирмен индекс GT1, като ще излезе на пазара през 2025 г. Той е изграден на архитектурата eM, която представлява по-голяма версия на E-GMP - мащабируема платформа, която в момента се използва за Kia EV6 и Hyundai Ioniq 5.

Капацитетът на батерията е 113,2 кВт/ч, като GT1 ще се предлага с два електромотора - 160 или 200 кВт на предната ос, и 250 кВт на задната. Така по-слабата версия ще разчита на 430 к.с., а по-мощната – на 603 к.с.

Подобен размер на батерията е впечатляващ и е по-голям от всеки пакет, предлаган за настоящ електрически седан на пазара. Той дори превъзхожда модула от 112 кВт/ч на Lucid Air, който е лидер в момента, когато става въпрос за пробег. Твърди се, че възроденият Stinger ще може да изминава между 700 и 800 км с едно зареждане.

категоричен лидер в момента, когато става въпрос за обхват. Това предполага, че Kia иска да бъде близо до върха на електромобилите с голям пробег, което статията източник потвърждава. Твърди се, че обхватът за тази конкретна версия на платформата E-GMP е между 700 и 800 км.

Изходната мощност от 600 к.с. поставя бъдещият модел близо до Kia EV6 GT, който разполага с 576 к.с. Именно за да се избегне объркване, новият електромобил на корейците ще получи име, различно от GT1, като най-вероятно това ще е познатото Stinger.

fallback
  • #16
    Дон Кихот ( преди 1 година )
    Свободата Санчо е да имаш ИЗБОР дали да зареждаш БЪРЗО или ЕВТИНО. Да заредиш за цяла нощ 8 часа докато спиш за 300 км дневен пробег за 9 лв или да спреш "набързо" да ги заредиш за 15 минути за 50лв. При бензиновите си свободен да ги заредиш на Лукойл или Шел или Ромпетрол и имаш огромен избор и свобода да заредиш между 58 и 62лв.
  • #15
    До 14 ( преди 1 година )
    Защо все се пънете да обяснявате какво им е нужно на 95% от хората?!Не познаваш 95$ от хората и не знаеш нуждите им!Знаеш себе си и няколко човека около теб!Казано е-"човек вижда толкова надалеч,колкото е висока камбанарията от която гледа"!А ти и от камбанария не гледаш,а от стол, при това седнал!Не случайно му казват "автономен пробег"!Смисъла е в автономията!Не дали те бъркат 40мин,не дали ще караш 1000км без да спреш!А да имаш достатъчно АВТОНОМИЯ за да се чувстваш свободен!!Свободата Санчо!
  • #14
    До 13 ( преди 1 година )
    Прав си. Ще има и автомобили с големи батерии за такива като тебе, които искат да шофират хиляди километри с 200 км/ч. Точно както сега има bugatti veyron и подобни автомобили. Аз имах предвид масовия случай в който изминаването на 1000 километра за ден е по-скоро изключение и ако ти се случи веднъж два пъти в годината няма да си притеснен да спреш за 40 минути почивка докато ги изминеш за да заредиш. Също ще е нужна за дърпане на каравани и ремаркета. Но 95% ще предпочетат малка батерия.
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    На такава кола голяма батерия и е нужна за да мога да карам с 200 без да спирам след 100км да зареждам.
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Знам че няма да дадеш пример, защото в най-добрия случай ще намериш не скорост, а мощност за зареждане в киловати откъдето лесно можеш да сметнеш колко киловат часа може да се зареди за единица време, но шофьорите въобще не се интересуват от такива абстрактни понятия. За тях е по-важно за един час колко километра пробег могат да заредят. Тоест дори и мощността на зареждане не е важна, защото автомобил който зарежда с по-голяма мощност, не означава че зарежда с по-голяма скорост километри за час
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Добре де дай пример за който и да е автомобил по системата си за която говориш? Щом това е стандартът значи в техническите спецификации на автомобилите трябва да е дадена тази скорост за зареждане в киловат часа на секунда. Дай ми тези технически характеристики за който и да е стандартен електромобил по твой избор, да видим кой е това което наричаш останалите, за да не ти падам на нивото да го повтарям.
  • #10
    До 6 ( преди 1 година )
    Какъв пример бе имбесил има СИ международна система за мврки и теглилки
  • #9
    1 до 3 ( преди 1 година )
    И да си задам редовните въпроси. Кога последно изразходи един резервоар без да слизаш от автомобила? За колко време изпразни резервоара и за колко километра? През това време не се ли храни не пили не пуши ли да не говорим за ходене до тоалетна? Особено пък като пътуваш със семейството. Аз лично не мога да си го представя, при положение че България е малка страна, където отиване и връщане до морето става с един резервоар, но ми се налага и на отиване и на връщане да спирам поне по веднъж два пъти
  • #8
    1 до 3 ( преди 1 година )
    Научи се да четеш, преди да тръгнеш да се заяждаш. Както виждаш ти говоря единствено и само за дълги пътувания. Самоцитирам се " Защото скоростта на зареждане е много по-важна от пробега с едно зареждане при дълги пътувания." Да речем че ти се изпълни желанието за 800 км с едно зареждане, но след тях трябва да виси с 4 часа за да заредиш следващите 800 км. Все още ли мислиш че това е по-доброто решение от 40 минути за 1000 километра?
  • #7
    До 3 ( преди 1 година )
    А тебе кой те кара да си сменяш автомобила? Карай си там газ бензин дизел метан каквото си си избрал и не се меси на останалите дали да карат на дизел бензин метан, пропан бутан или ток. Всяко едно от тези си има както предимства така и недостатъци, иначе нямаше да има толкова много видове начини за зареждане, а щеше да е само твоя какъвто и да е той. Хайде със здраве!
fallback
Последни