Германската компания BMW планира да навлезе в изцяло нова пазарна ниша, защото вярва, че ще има търсене на ултра-висок клас градски автомобил, който е по-скоро моден израз, отколкото кола. Нещо като начина, по който Rolls-Royce гледа на себе си като на луксозна марка, а не на автомобилен производител, информира Сarbuzz.
Въпреки глобалните икономически опасения, броят на милионерите всяка година продължава да расте. И особено бързо това става в Китай, където BMW вижда нови възможности за бизнес с луксозни стоки.
„До 2030-2035 г., особено в Китай, ще има много повече милионери и повече жени милионери - прогнозира Домагой Дукеч, шеф на дизайна в BMW - Това има съвсем различно въздействие върху нашето възприятие за това какво ще купят.“
Въпреки, че обикновено луксът при автомобилите се отъждествява с големи лимузини, в бизнеса с луксозни стоки дребните артикули често носят високи стойности. „Луксът в бъдещето няма да се изразява в размер“, допълва Дукек, като казва, че градските автомобили могат да бъдат преосмислени като луксозни превозни средства, тъй като богатите купувачи ще искат нещо скъпо и ексклузивно, но в малка и финна опаковка.
„Разбира се, богатите хора са различни в Европа - признава Дукеч. - В Париж карат малки коли, дори и да са богати, само защото това е най-удобното нещо." Смята се, че в момента търсенето на луксозен градски автомобил не е достатъчно, за да могат в BMW да дадат зелена светлина на идеята. Но тъй като пазарните навици на богатите купувачи се променят, ще настъпи повратна точка и тогава ще има смисъл.