ВИЛА Д'EСТЕ, ОТ НАШИЯ ПРАТЕНИК. Проливният дъжд над eзерото Комо ни най-малко не намали интереса на журналисти и гости към премиера на най-необикновеното BMW в по-новата история на компанията. По традиция в първата вечер на легендарния Concorso d'Eleganza във Вила д'Eсте баварците показват най-интересните си нови творения, а в петък вечер тази роля се падна на BMW Touring Coupe.
Дъждът над Вила д'Eсте изобщо не намали интереса към премиерата на концепта. Снимка AUTOMEDIA.BG
Погледнат отпред, този концепт слабо се отличава от наскоро актуализирания роудстър Z4. Но в профил е съвършено различен автомобил - там, където при Z4 има сгъваем мек покрив, тук дизайнерите са поставили издължен метален покрив, завършващ с почти вертикална задна врата. На практика този автомобил е shooting brake, но всъщност с него BMW отдава почит на първия изобщо Touring модел в историята си, създаден през 1971 на базата на тогавашното 2002. Не е трудно да се открият и сходствата с по-късното Z3 Coupe.
Touring Coupe използва боя, която не се среща другаде в гамата на баварците и в която са примесени миниатюрни частици стъкло за повече блясък и дълбочина на цвета. Постепенно смъкващият се назад покрив завършва с елегантен спойлер, който не само осигурява сила на притискане, но и намалява въздушното съпротивление и завихрянията зад автомобила.
Концептът е с 21-цолови джанти отзад и 20-цолови отпред, подобно на актуалните М3 и М4. Гумите са Pirelli P Zero. Пок капака е познатият ни шестцилиндров редови мотор с обем 3 литра и 340 конски сили, съчетан с 8-степенен автоматик от ZF. Окачването също е преработено чувствително в сравнение със Z4.
Най-отчетливото първо впечатление от интериора е за внуштелното багажно пространство. Тапицерията е от най-фината кожа на реномирания италиански производител Poltrona Frau. Уникалните чанти, които вървят в комплект с автомобила, са от друго знаменито име в света на кожата - Schedoni от Модена (същата компания, която прави чантите и куфарите на Ferrari).
Вниманието към детайла и прецизността към инженерните решения намекват, че това няма да остане само единична концептуална бройка. От BMW не потвърдиха, но и подчертано не отрекоха възможността за серийно производство. След много позитивните първоначални отзиви се очаква германците да пуснат една малка лимитирана серия от Touring Coupe, която ще се прави в завода на Magna в Грац, откъдето излиза и сегашното Z4 (както и Toyota Supra). Едната възможност е за бутикова серия от 100-200 бройки на съответната доста висока цена; другата е за по няколко хиляди автомобила годишно в следващите две години. След това и производството на самото Z4 ще бъде спряно, а засега поне BMW не предвижда негов наследник.
Още снимки на BMW Touring Coupe вижте в ГАЛЕРИЯТА: