В началото на юни 2004 г. тогавашният президент на Румъния – Йон Илиеску, представи новия автомобил Logan, съвместна разработка на Renault и нейния филиал Dacia. Именно с него започна и възходът на румънската марка, чиито модели днес се радват на огромно търсене не само в Европа.
Производството на Logan започва през септември, като тази проста като конструкция и евтина кола е предназначена предимно за страните от „Третия свят“. Оказа се обаче, че за такъв автомобил има голямо търсене и в Западна Европа. И Dacia се възползва от това, като започва да продава модела там през юни 2005 г.
За Стария континент е предвидена топ-версията на Logan, чиито двигатели отговарят на действащите там екологични стандарти Евро 3, а от януари 2007 г. и на Евро 4. Гамата на модела се разширява непрекъснато, като включва бензинови и дизелови агрегати. Най-слабите са 1,2 и 1,0-литрови, развиващи 75 и 77 к.с., като последния работи и с етанол. Най-мощният е 1,6-литров със 105 к.с., който позволява развиване на скорост до 183 км/ч.
Как обаче е постигната толкова ниска цена, която да привлече толкова много купувачи? Първо, колата е направена от сравнително малък брой части – техният брой е на половината на тези на Renault. Второ, количеството на електрониката също е значително ограничено.
И трето, някои компоненти са значително по-опростени от тези на модели на други производители. Предното стъкло, например, е по-плоско, а таблото се състои от единичен пластмасов блок. Страничните огледала са взаимозаменяеми, което означава, че лявото може да се сложи отдясно и обратното.
И още нещо много важно – създателите на модела бяха взели предвид условията на експлоатация на автомобила в развиващите се страни. Така Logan получи повишена здравина и увеличен пътен просвет, които бяха комбинирани с ниски разходи за поддръжка и ремонт.
Първоначално автомобилът се произвежда само като седан с 4 врати. През 2006 г. се появява комбито Logan MCV, а през следващата година бяха пуснати лекотоварните версии - пикап и комби. На първо време всички те се правят в румънския завод в Миовени, а след това Renault постепенно разширява географията на производство в в Мароко, Бразилия, Аржентина, Турция, Русия, Колумбия, Иран, Индия и Южна Африка.
Второто поколение Logan дебютира на автомобилното изложение в Париж през 2012 г., а трето излезе през септември 2020 г. При тях се залага на същата рецепта, което обяснява и големия търговски успех на модела. За 19 години от него са продадени над 4 милиона бройки.