IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Над 1780 души ще съдят Renault заради дефектни двигатели

Засегнати са 14 модела, включително Megane, Captur, Clio, Duster и Qashqai

Хиляди клиенти, закупили автомобили Renault, Dacia и Nissan, ще подадат колективна жалба срещу групата Renault-Nissan пред наказателния съд в Нантер (Франция) на 5 юни, заяви представителят на жалбоподателите Кристоф Легевакес пред Franceinfo, потвърждавайки информацията на вестник Le Parisien.

 

2017-renault-megane-sedan

 

Причината за предстоящата колективна битка в съда са претенции на собственици, че двигателите на техните коли са дефектни и не са удовлетворени от преговорите с Renault за повредите. Общо 1789 ищци са предявили претенции, защото не са получили отговорите, които са очаквали от френския производител, след като са се опитали да намерят споразумение.

Според информацията недоволните клиенти се позовават на „подвеждащи търговски практики“ и дори „утежняваща измама“, тъй като са продавали автомобили, оборудвани с двигател, който може да се повреди по всяко време, без да им кажат. Както и за „заплаха на хората и застрашаване на живота на други хора“ поради технически проблеми, които понякога водят до отказ на двигателя на магистрала.

 

renault-megane-iv-2016

 

UFC-Que Choisir - асоциация за защита на потребителите, вече подчерта проблема през 2019 г., цитирайки липсата на налягане, което води до прекомерна консумация на масло при бензинови двигатели 1.2 TCe и 1.2 DIG-T, произведени между октомври 2012 г. и юни 2016 г., и  инсталирани в 14 модела - включително Mégane, Captur, Clio, Duster и Qashqai между 2012 и 2018 г.

Адвокат Легевакес допълва, че са засегнати 130 000 превозни средства във Франция и 400 000 в Европа, говорейки за „дефект в дизайна на двигателя, който предизвиква разход на масло, а това може да предизвика счупване на един или два клапана след 40 000 до 80 000 км“. Легевакес уверява, че компанията Renault е знаела за проблема още през 2015 г., което производителят отрича, и призовава за криминално разследване, което да хвърли светлина върху ситуацията.

 

2016-Nissan-Qashqai-Black

 

Според адвоката проблемът като цяло „води до загуба на мощност при 130 км/час на магистралата и внезапно двигателят се поврежда, а скоростта пада до 50-60 км/ч“. А това води до „изключително тревожна за шофьора ситуация, който не разбира какво се случва с него, докато се опитва да избегне превозни средства, приближаващи се отзад“.

Според производителя 93% от идентифицираните клиентски случаи са се възползвали от обслужване. От Renault Group казват още, че превозното средство остава безопасно и отговаря на разпоредбите и, че системите за безопасност остават налични и активни, за да защитят пътниците.
 

 

 

0 от 500
  • #27
    19 rate up comment 7 rate down comment
    Иван ( преди 10 месеца )
    Много хора, различни идеали. Карам Рено двигатели от 91 г. Първо във Волво 343, 1.4 поле баничарка, 1.9 тди, клио,1.5 ДСИ на Логан и Сандеро, и какво ли още, мога твърдо за кажа, че съм нямал никакви проблеми. Сега си купих Дъстър нов, 1.00 100 г.д на газ, да се надявам че няма да имам проблем. Понякога се чудя, като сте на пътя колеги, вие пътувате ли за някъде, или се състезавате.
  • #26
    15 rate up comment 20 rate down comment
    До 22 ( преди 10 месеца )
    Сред милиониците няма дизели. Защо ли всичките са бензинови? Сети се сам, ако можеш. А тези мантри за дълговечните нафтови печки ги разправяй на някой друг. Едно време издържаха толкова, когато имаше чист дизел без турбо. Сега е голяма мъка. А особено с еко нормите дизеларката, ако изкара 200 000 км без голям ремонт или най малко да смениш дюзи или турбо трябва да черпиш. А колко чуствителни са станали към качеството на нафтата не е истина просто. Хвърлят дюзи и ГНП непрекъснато.
  • #25
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Ss ( преди 10 месеца )
    Абе, хората му казват, че има проблем с конкретен двигател ( случва се при всички марки) *** пак, взех си ренде, по доволен съм...Еми, вари го, печи го ...*** си е най умен в Европа...Затова и е най богат де
  • #24
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Мхм ( преди 10 месеца )
    Баш прескъп диезель че карам дето е и два пъти по скъп за подръжка от бензинката
  • #23
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Иван ( преди 10 месеца )
    Имах Е класа w212 на 6 години. Не бях доволен. Взех си нов Меган 2019 турбо бензин. В пъти по-доволен.
  • #22
    7 rate up comment 16 rate down comment
    Ото ( преди 10 месеца )
    стига с тия бензини и електрокари, карайте дизел - 500 000 кл нямате ядове
  • #21
    8 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Всички тия проблеми отпадат при ел колите няма гърнета клапани бутала биелки масла антифризи и тн глопости
  • #20
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Борис ( преди 10 месеца )
    Колеги и аз си взех ново клио 2021г. Със 1.0 кубика бензинов мотор и е с фабрична газ. Много е красиво и разхода на гориво е малък, но е бая дървено като цяло. За градски условия става и до 100км да отидете някъде. 1.2 стария им мотор си имаше проблем. И моя мотор ще ше да е моргата ако спазвах интервалите им на смяна на маслото на 30 000км. От 3 цилиндров пиклив мотор, как очаквате да изкара и 60000 км с 2 смени на маслото, направо му е...те майката. Да не говорим, че се сипват какви ли не масл
  • #19
    12 rate up comment 28 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Или трябва да си много изпаднал, или трябва да си много неинформиран, за да си вземеш Ренде или производните му недоразумения и неудачии. Сравними по лъжи и ниско качество с рендетата са само другата полудържавна перачница ФВ.
  • #18
    13 rate up comment 20 rate down comment
    Батко ( преди 10 месеца )
    Кажи му Ренде , и не го обиждай повече .