IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault ще конкурира Volkswagen с най-евтиния си електромобил

Началната цена на компактния градски модел ще бъде около 23 000 евро

Френският производител Renault подготвя евтин електрически автомобил с цена под 23 000 евро, който ще се появи преди 2027 г. Новината разкри шефът на Renault Group - Лука де Мео, на събитието Future of the Car на Financial Times Future във Великобритания, съобщи Autocar.

 

renault_render

 

Най-достъпният електрически автомобил на Renault ще е компактен градски модел и ще бъде изграден върху електрическата платформа CMF-BEV, която ще се използва и от новото Renault 5, както и от неговата спортна версия Alpine A290.

Според Лука де Мео целта е новият модел да направи електрическите превозни средства по-достъпни за широката публика в Европа. Началната му цена ще се конкурира с бъдещия базов електрически Volkswagen ID.1

 

dacia-spring-front-three-quarter

 

Освен това е възможно отделни елементи да бъдат заимствани от бюджетния електрически кросоувър Dacia Spring Electric.

Изпълнителният директор на Renault заяви, че вдъхновението за новата електрическа кола са японските kei cars - миниатюрни градски коли с дължина под 3,4 м. Те са много търсени поради ниската си цена, като само в Япония през 2022 г. са продадени 4,2 милиона.

 

 

0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 3 rate down comment
    предпочитам истинско ( преди 11 месеца )
    предпочитам най-смотания VW пред най-върховата Дачия - аз си знам защо
  • #12
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 10 и 11 ( преди 11 месеца )
    Проблемите са ви основно между ушите , или просто от кофти материал сте направени !
  • #11
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Двете държавни перачници щели да се кОнкОрират видите ли. Хвани едните, удари другите. Все пак, ако трябва да съм честен и трябваше да избирам бих предпочел Ренде пред Фолк с Ваген. Имал съм коли от двете марки и го казвам от опит, че Рендетата са по-добри. Първото ми ренденце беше 5, после минах на 19 и Меган. Не съм имал големи проблеми с колите освен слабото им място електрониката. Все нещо не иска или бачка, когато иска. ФВ съм имал Голф 2,3,5, Джета, Поло, Пасатор. Всякакви проблеми имах.
  • #10
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Елън Гейтс ( преди 11 месеца )
    трябва да е ясно, че няма да карате евтино и ще се возите скъпо ...
  • #9
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Катъра ( преди 11 месеца )
    Рено винаги са били по-здрави, комфортни, атрактивно изглеждащи, че и ценово по-изгодни от вагените. Но заради по-щедрите държавни дотации на Германия в сравнение с тези на Франция, вагените успяха да създадат по-разпознаваем имидж и маркетинг.
  • #8
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Тая мантра я слушаме от няколко години
  • #7
    0 rate up comment 12 rate down comment
    Факт! ( преди 11 месеца )
    ФВ и японците са пътници
  • #6
    2 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    рено могат да се конглокират само с фалита!
  • #5
    21 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 11 месеца )
    Ех... а до преди няколко години бюджетните автомобили бяха с цени от 16-17 000 лв, а сега 46 000
  • #4
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Психо ( преди 11 месеца )
    Японските К carsса търсени заради по ниските данъци... А някои. Модели вътре е по широко от повечето малки и средни модели предлагани в Европа, за сметка на багажника. Тук обичат да продават огромни багажници нищо че отзад няма място за краката като седнеш...