IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Над 1780 души ще съдят Renault заради дефектни двигатели

Засегнати са 14 модела, включително Megane, Captur, Clio, Duster и Qashqai

Хиляди клиенти, закупили автомобили Renault, Dacia и Nissan, ще подадат колективна жалба срещу групата Renault-Nissan пред наказателния съд в Нантер (Франция) на 5 юни, заяви представителят на жалбоподателите Кристоф Легевакес пред Franceinfo, потвърждавайки информацията на вестник Le Parisien.

 

2017-renault-megane-sedan

 

Причината за предстоящата колективна битка в съда са претенции на собственици, че двигателите на техните коли са дефектни и не са удовлетворени от преговорите с Renault за повредите. Общо 1789 ищци са предявили претенции, защото не са получили отговорите, които са очаквали от френския производител, след като са се опитали да намерят споразумение.

Според информацията недоволните клиенти се позовават на „подвеждащи търговски практики“ и дори „утежняваща измама“, тъй като са продавали автомобили, оборудвани с двигател, който може да се повреди по всяко време, без да им кажат. Както и за „заплаха на хората и застрашаване на живота на други хора“ поради технически проблеми, които понякога водят до отказ на двигателя на магистрала.

 

renault-megane-iv-2016

 

UFC-Que Choisir - асоциация за защита на потребителите, вече подчерта проблема през 2019 г., цитирайки липсата на налягане, което води до прекомерна консумация на масло при бензинови двигатели 1.2 TCe и 1.2 DIG-T, произведени между октомври 2012 г. и юни 2016 г., и  инсталирани в 14 модела - включително Mégane, Captur, Clio, Duster и Qashqai между 2012 и 2018 г.

Адвокат Легевакес допълва, че са засегнати 130 000 превозни средства във Франция и 400 000 в Европа, говорейки за „дефект в дизайна на двигателя, който предизвиква разход на масло, а това може да предизвика счупване на един или два клапана след 40 000 до 80 000 км“. Легевакес уверява, че компанията Renault е знаела за проблема още през 2015 г., което производителят отрича, и призовава за криминално разследване, което да хвърли светлина върху ситуацията.

 

2016-Nissan-Qashqai-Black

 

Според адвоката проблемът като цяло „води до загуба на мощност при 130 км/час на магистралата и внезапно двигателят се поврежда, а скоростта пада до 50-60 км/ч“. А това води до „изключително тревожна за шофьора ситуация, който не разбира какво се случва с него, докато се опитва да избегне превозни средства, приближаващи се отзад“.

Според производителя 93% от идентифицираните клиентски случаи са се възползвали от обслужване. От Renault Group казват още, че превозното средство остава безопасно и отговаря на разпоредбите и, че системите за безопасност остават налични и активни, за да защитят пътниците.
 

 

 

0 от 500
  • #37
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Виктор Лазаров ( преди 1 година )
    Има си отколешно правило - не купувай автомобили от две страни, в които съответно правят минети и спагети....
  • #36
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Милен ( преди 1 година )
    Гледам, че пак се е напълнило с разбирачи. Този дефект е добре известен сред собствениците на ранните 1.2DiG-T. 2015 се колебаех между него и един дизел, пак Рено... 8г по-късно дизелът не е мръднал. Очевидно в случая бензинът е бил кофти избор.
  • #35
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Пламен ( преди 1 година )
    Пълни лъжи!!!
  • #34
    16 rate up comment 11 rate down comment
    Луи ( преди 1 година )
    някой много го е яд на рено, но в съотношение цена качество няма стигане, вероятно за това са тези писания
  • #33
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Еми ( преди 1 година )
    Дизелът не става за тротонетки! Пръц!!
  • #32
    12 rate up comment 27 rate down comment
    Еми ( преди 1 година )
    Дизела е за работни машини(танкове,кораби,трактори),за нормално МПС е неуместно гориво :)
  • #31
    35 rate up comment 2 rate down comment
    Ацо ( преди 1 година )
    Тука се говори за конкретни бензинови двигатели,ама гламарите плещят дизел,та дизел аман от "специалисти"!!!
  • #30
    9 rate up comment 16 rate down comment
    Закривай! ( преди 1 година )
    Бандустантските *** рено!!
  • #29
    9 rate up comment 24 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Дизела е баклучава технология на такова дори кучето си не качвам
  • #28
    15 rate up comment 7 rate down comment
    До 26 ( преди 1 година )
    Колега, ще имаш да вземаш относно чувствителността на дизелите. Между дизеловото гориво тук и в Западна Европа няма нещо общо! Качеството тук е потресаващо ниско - и ефектът далеч не е само по-висок разход! Всякакви *** има вътре. Не с.учайно купен и каран в Германия дизел на по 200+ хил.км. си е в отлично състояние (естествено ако не го пържиш на всеки светофар).