IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla Model S Plaid постави нов световен рекорд на четвърт миля

Електрическият седан постигна 8,73 секунди и разви 254 км/ч (ВИДЕО)

Когато Tesla Model S Plaid се появи на пазара, мнозина приеха с недоверие обявените от производителя характеристики. Електромобилът обаче започна да чупи един след друг различни рекорди, като последният беше постигнат само преди дни. Седанът се изстреля на 1/4-миля (402 метра) за 8,73 секунди, като на финала разви скорост от 254 км/ч.


Tesla Model S Plaid


При представянето на модела от Tesla обявиха, че това ще бъде най-бързо ускоряващият пътнически автомобил на света, като ще вдига 60 мили в час от място за 1,99 секунди. За да се постигне това, разбира се, е нужна идеално обработена писта и перфектни условия. Освен това беше посочено, че Model S Plaid ще се справя със спринта на 1/4-миля за 9,23 секунди при скорост от 249,5 км/ч на финала.

От тогава седанът непрекъснато подобрява представянето си. Той е оборудван с три електромотора за съвкупна мощност от 1020 к.с., позволяващи развиване на максимална скорост от 322 км/ч. Тя обаче е ограничена по софтуерен път от съображение за безопасност, тъй като колата е доста тежка.



Новият световен рекорд на 1/4-миля беше поставен на пистата за драгстери в Нейпървил от тима на Tesla Plaid Racing. Предварително механиците се бяха потрудили сериозно, за да намалят теглото с близо 320 кг. Така седанът успя да постигне първо 8,77 секунди, а след това и 8,73 секунди.

За сравнение, електрическата хиперкола Rimac Nevera, струваща 2 млн долара, само преди дни също постави световен рекорд на 1/4-миля – 8,23 секунди. Това обаче не е пътнически автомобил, който ще се предлага в масово производство. Затова и постижението на Model S Plaid е наистина забележително.


0 от 500
  • #19
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До 17 ( преди 10 месеца )
    И каква е средната скорост на движение за да бъде постигнат този пробег 60км/ч доста далеч от прентенциите които имат за бръзина
  • #18
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Тоест невера с 2000 коня харчи 22 на 100, а електрическата toyota с 200 коня харчи 30 на 100. Дали можете да дадете подобен пример с автомобили с ДВГ?
  • #17
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Защо питаш? ( преди 10 месеца )
    Rimac Nevera е оборудван с 120 kWh батерия, която според производителя е достатъчна за пробег от 550 км.
  • #16
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Мхм ( преди 10 месеца )
    И колко е енергийният капацитет на батериите на невера изразяващ се чрез мернатя единица киловатчас с абривиетура на латински kwh.отреман ди енергийното съдържание в батерията на невера.
  • #15
    2 rate up comment 5 rate down comment
    До 13 ( преди 10 месеца )
    Ква гаранция на тесла бе, тази кола е разглобена на полувина!Те записват хората как пикаят по храстите, ще пропуснат дръпки по писти за да не му теглят едни май.... като иде за смяна на батерии и двигатели ....
  • #14
    4 rate up comment 4 rate down comment
    До 11 ( преди 10 месеца )
    Сподели моля те хисторито от навигацията от това невероятно пътуване в един клип в ютуб!!! Да им затвориш устата на всички!Как минаваш 1700km без да падаш под 130!Кажи им моля те,че и с едно зареждане си го направил, ей така да млъкнат вече тия дизеларци! Може ли да споделиш и клип как влизаш на суперчарджърите със 130 да не падне средната скорост?! Много те моля, интересно ми!Ще станеш звезда!Аз вярвам в твоето постижение!Предполагам мама, тати и лелката в градинка ти и те много ти вярват!
  • #13
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До 1234 ( преди 10 месеца )
    Забравяш че тази тесла има осем години гаранция на батериите и 250 000 км което настъпи първо. Автомобилът за който говориш има ли поне една минута и 1 км гаранция? Защото дори спортните тойоти нямат гаранция, ако ги караш на писта, камо ли да правиш drag с тях. И това са спортните тойоти смятай за серийните за каране по пътищата. А тази тесла няма никакви ограничения къде да я караш и даже е създадена за това. На практика на двигателя няма какво да му стане, защото е проектиран земята 350 км/ч
  • #12
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Рук ( преди 10 месеца )
    До 10 и 11 - мамин сладък, с ТИРа ли се прибираше от Берлин до София с 130?!? Айде веднъж мини по този път па ела ми покажи как не си падал под 130! Ба х м аа му и средна скорост! Че и без никакви грижи!!! А да съм писал някъде "до Пловдив"?! И кога съм го повтарял това, че за първи път го пиша днес?!? Май нещо не си с всички си анонимнико!Редовно пътувам Франкфурт - Базел и ми прави впечатлене, че електричките, включително прехвалените тесли са наредени до ТИРовете!Па ти разсъждавай по картинки
  • #11
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    При тировете викаш...миналата седмица карах от Берлин до София, не съм падал под 130. Никакви грижи.
  • #10
    6 rate up comment 5 rate down comment
    До рук ( преди 10 месеца )
    Не ти ли омръзна да повтаряш като латерна едни и същи лъжи? Отдавна теслите не карат с 90 км в час защото има достатъчно зарядни станции и при движение със 140 км в час можеш да стигнеш от софия до бургас без да спираш за зареждане. Тези за 200 км пробег и каране с 90 км в час след тировете за да се добереш до пловдив ги разправяй на пияниците пред блока но дори и те вече е сигурно не вярват