Японският производител Toyota рекламира своята GR86 като „кола, доказана на пистата и готова да улицата“. Оказва се обаче, че не всяка GR86, моделна година 2022, не е фабрично подготвена за каране по затворено трасе, като собственик на един от автомобилите научи това по трудния начин.
Мъжът, който се представя като Люк, публикува видео в YouTube, което го показва зад волана на автомобила на пистата Palmer Motorsports Park миналата неделя. Както се вижда от кадрите, Люк не натиска колата до нейните граници, а по-скоро прави загряваща обиколка. Някъде около 6-ата минута на видеото от двигателното отделение започват да се чуват странни звуци.
Шофьорът не спира колата и продължава да я кара, докато двигателят не гръмва. Собственикът твърди, че автомобилът е с пробег 30 000 км, по двигателя не са правени никакви модификации, а предишният ден маслото 5W30 е сменено. Въпреки това, най-логичното обяснение за счупения мотор е повреда в системата за смазване.
„Първоначално си помислих, че калникът или нещо друго се е разхлабило и е удряло в гумата, тъй като бях с каска и не чувах всичко. Не очаквах повреда на двигателя по време на загрявката. В крайна сметка звукът стана много силен и спрях“, разказва Люк пред The Drive.
В публикация в Reddit собственикът обяснява, че GR86 е бил изтеглен от пистата и след това е закаран при дилър на Toyota в Литълтън (Масачузетс). При проверката е открита дупка в горната част на двигателя, а дилърът отказва да покрие гаранцията, тъй като колата е карана на писта. Люк се свързва директно с Toyota, откъдето му казват същото. Сега собственикът ще трябва да извади 13 000 долара за смяна на двигателя.