fallback

Преминаването към Eвро 7 ще струва до 10 пъти повече от обявеното

Поскъпването с около 2000-3000 евро средно на лека кола ще бъде поето от купувачите

Европейската комисия може е била твърде оптимистична в оценките си за допълнителните разходи, които ще трябва да бъдат направени, за да може всяко ново превозно средство да отговаря на екологичния стандарт Евро 7. Ново проучване, поръчано от Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA), предполага, че действителните числа са от 4 до 10 пъти по-високи в зависимост от сегмента на автомобила.

Според проучването на Frontier Economics, преките разходи за превозно средство за автомобили и ванове, задвижвани с ДВГ, са 1862 евро за бензинов модел и 2820 евро за дизелов. Това са съответно 10 и 5 пъти по-високи стойности от обявените от чиновниците в Брюксел. При камионите и автобусите цифрата е стряскаща – 11 707 евро, което е 4 повече от предположението на Европейската комисия.

Всичко това са реките разходи за производство на превозни средства, които са необходими за оборудване и инвестиции, което означава, че действителното увеличение на цената за потребителя ще бъде още по-високо. Експертите от индустрията изчисляват, че двигателите Евро 7 могат да доведат до увеличение на разхода на гориво с 3,5%, което се равнява на допълнителни 650 евро за леки автомобили и ванове и 20 000 евро за големи камиони за през целия живот на превозното средство.

През 2022 г. шефът на VW - Томас Шефер, предупреди, че за да отговаря един модел на новия екологичен стандарт, неговата цена ще се увеличи с до 5000 евро. Това, на практика, прави малките коли, задвижвани с ДВГ, непродаваеми. Наскоро шефът на Skoda – Клаус Целмер, коментира, че превозно средство, което сега струва 15 000 евро, при преминаване на Евро 7, ще поскъпне до 18 000-20 000 евро. Затова и повечето производители започнаха да се отказат от своите модели с ДВГ в малките сегменти.

От ACEA отбелязват, че в момента ЕС има „най-изчерпателните и строги стандарти за емисиите на замърсители в света“ и че със съществуващото Евро 6/VI „емисиите на отработени газове вече са на едва измеримо ниво“. Поради тази причина асоциацията на автомобилните производители смята, че Евро 7 „не е правилният начин“ за допълнително намаляване на емисиите, тъй като ще има „изключително ниско въздействие върху околната среда на изключително висока цена“.

Асоциацията смята, че ЕС трябва да се съсредоточи върху прехода към електрификация, като същевременно замени по-старите превозни средства с високоефективни модели, отгоарящи на Eвро 6/VI.

fallback
  • #18
    До q ( преди 1 година )
    Прав си!
  • #17
    q ( преди 1 година )
    Трагедията на антиелектриците всъщност не е Тесла. Нарича се BMW i7 или i5, Mercedes EQS или EQE. Няма я вече дъвката за пласмасите, боята и сглобката. Няма как да изкарат изтърбушените си "премиуми" седма ръка по яки от посочените по горе. Е да все още им остава да реват из кварталите с издънените ауспуси и да кадят смес от гориво, антифриз и масло.
  • #16
    Абе шваба ( преди 1 година )
    "Прав си, има такава вероятност. Кофти само че клони към нула, ха-ха-ха!" Засега вероятността тази година това да се случи е 100% защото вече се случи. Нещо си много тих в онази новина че тесла тази година е най-продавания автомобил в света, като измести toyota corolla от първото място? И това е автомобил на цената на три короли. Смятай като се появи тесла модел 2, как само ще се продава колкото общите продажби на следващите три модела на toyota в класацията.
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    Освен това самият литий е евтин, но скъпата част е да го рафинираш до материал с чистота подходяща за батерии. Не случайно тесла по статистика беше осигурила над 90% от лития за изработка на нейните батерии от производители на батерии. Неслучайно произведените за тесла батерии от lg нямат нито едно самозапалване, а повече от 60% от porsche-та и към са със сменени батерии заради самозапалвания и това е една от най-строго пазените и потулвани тайни. Статии и видеа с доказателства се трият.
  • #14
    До 12 ( преди 1 година )
    Пак си неподготвен. Цялата батерия на тесла модел 3 струва 12 000, за едно с цялата охладителна система и силовата електроника която управлява батерията, както и опаковката на батерията. На практика самите батерии клетки струват само половината от цената на цялата батерия, а цената на самите клетки се определя повече от енергията с която се произвежда отколкото от материалите, защото това е един изключително енергоемък процес. Технологията на Тесла за 4680 батериите спестява 80% от енергията
  • #13
    До чичо Фичо ( преди 1 година )
    Не е лошо като ми даваш линкове да ги четеш за да не се излагаш. DatePrice (US$ per kilogram)25 May 2023$45Това ти е цената на лития за килограм за вчера - 45 долара за килограм. От твоя линк се вижда че в една батерия за електромобил има осем килограма литий. Е хайде не били 200-300, а били 360 долара. Какво ще стане ако цената на лития падне 100 пъти и вместо 360 лития в една батерия струва 3,60 $? С колко ще падне цената на електромобилите? Виждаш ли колко си смешен, като си неподготв ...
  • #12
    Chicho_Ficho ( преди 1 година )
    До 10Освен това в една батария им а други скъпи суровини като кобалт, които също не се намират лесно и са доста скъпи, така че това поевтиняване намя да се случи.
  • #11
    Chicho_Ficho ( преди 1 година )
    До 10Не знам как стигна до извода, че се ползва литии за 200-300 долара при условие, че 40% от цената на колата е батерията и сигурно поне 50% от това е себестойността на суровините. Не знам и за какви икономии от мащаба говориш, при условие че такива батерии се правят от десетилетия в гигантски мащаб (всяко мобилно устройство е с литиева батерия). Ако не вярваш виж тоя линк: https://***.google.com/search?q=lithium+amount+in+a+car+batteries&ei=b8lwZMm5FpGGxc8PodmvqA0&ved=0ahUKEwiJrZ7tn5P_AhU ...
  • #10
    До 9 ( преди 1 година )
    В един автомобил се използва литий за 200-300 долара. Както виждаш, едната му се вдига а те са свалят цените на електромобилите си с 20 000 само за тази година. Само от икономии на мащаба за производство на батерии могат да свалят повече цената отколкото от падане на цените на материалите. Освен това цената на лития се вдига заради спекулации, но себестойността остава същата. Тоест вдигат се само печалбите, а както тесла така и останалите придобиха свои находища и преработка.
  • #9
    Chicho_Ficho ( преди 1 година )
    Стига сте дрънкали глупости с това поевтиняване на тролеите. Една от основните суровини за тези тролеи е лития. Какво става когато търсенето на една суровина скочи 1000%, което трябва да стане, за да минем всички на тролеи? Цената се вдига, така че това поевтиняване дето всички мечтаят за него няма да се случи, стига сте бълнвали глупости.
fallback
Последни