Животът ни все повече ускорява темпо - и това се отнася не само до хората и информационните технологии, но и до автомобилите. Само допреди 20-30 години цилиндрите и буталата на повечето автомобили бяха дълговечни и почти неподатливи на износване. Най-много продължителното триене между стените на цилиндрите и "полата" на буталото да образува т. нар. стъпало в района на горната мъртва точка.
Но след това двигателите започнаха да се променят бързо, за да станат по-екологични и по-леки. Тук потенциалните проблеми с цилиндрите са от друг характер, доста по-сериозни са и като цяло се появяват значително по-рано от "стъпалото". Става дума за надиранията по стените им.
Пет правила, за да удължите живота на двигателя (ГАЛЕРИЯ):
Друг типичен причинител на надирания по цилиндровите стени и буталата е попадането на пясък вътре в цилиндрите. Това може да стане чрез всмукателния колектор, но също и през отверствията на свещите. Затова преди демонтиране на свещите горещо се препоръчва да се почисти мърсотията около кладенчето им.
Колкото до всмукателния колектор, по него пясъкът може да проникне дори отвъд бариерата на дроселовата клапа. Остарели и напукани гумени уплътнения улесняват много този процес.
Нерядко самите собственици на автомобила причиняват попадането на пясък при подмяна на въздушния филтър и неправилно монтиране на новия.