fallback

Ще останат ли „гумаджиите“ без работа в близко бъдеще?

Технология с роботи вече се прилага, а смяната на гуми е съкратена наполовина

Могат ли технологиите да заменят човека при смяната на гуми в близко бъдеще? Едва ли, но сякаш е поставено началото на този процес, защото задвижвани от изкуствен интелект (AI) роботизирани машини вече се използват в САЩ, информира Carscoops.

 

 

Базираната в Мичиган компания RoboTire създаде робот, поддържан от изкуствен интелект, който сменя четирите колела на автомобила за 23 минути, което се смята за най-малко два пъти по-бързо от работата на човек при нормални условия.

RoboTire използва две рамена с шест оси, по една за всяка страна на автомобила. „Ръцете“ са от същия вид, който производителите на автомобили монтират на поточните линии с възможност за повдигане на тежки предмети. Системата се захранва от AI, който използва камери, за да сканира колелото на автомобила, определя позицията на болтовете и извършва съответните операции.

 

 

В момента все още е необходим човешки надзор и намеса в целия процес, но според Fox News Digital основната цел на системата RoboTire е да премине към напълно автономна работа без „гумаджии“.

В четири сервиза в САЩ тази технология вече работи, като те са свързани и цялата информация се събира, като така AI „непрекъснато се учи“. Компанията изглежда омаловажава риска от въздействие върху работните места, като предполага, че системата ще направи работата по-безопасна за техниците, допълва изданието.

 

 

Но в същото време собственикът на сервиз за гуми в Пенсилвания - Рич Шейнлайн отбеляза, че техният робот RoboTire е помогнал да се справят с продължаващия недостиг на работна ръка.

Колко струва такава смяна на гуми не се съобщава. Според RoboTire обаче повечето оператори на технологията ще изплатят инвестицията в рамките на една година като се вземат предвид повишената производителност и намалените разходи за труд.

 

 

fallback
  • #11
    еми да ( преди 1 година )
    толкова, по 5 минути на гума. Не знам дали съм ЗА или ПРОТИВ роботите , по-скоро против, защото не остава работа (хляб) за нас.
  • #10
    Chicho_Ficho ( преди 1 година )
    На тия гевреци им отнема по 46 минути да сменят комплект гуми ли?
  • #9
    до 6 ( преди 1 година )
    Дори и тях скоро ИИ-то няма да може да ги замести. Може би само младшите кадри. В момента ИИ-то прави хубав код защото задачите му ги дават програмисти които знаят как трябва да работи кода. Когато един проджект мениджър дето няма техническа мисъл за 2 пари му казва какво да прави до никъде няма да стигне. Както една време имаше един скеч в тубата - "Искам 4 прави сини успоредни линии, но 2 да са перпендикулярни, едната да е зелена и едната да е като котенце"
  • #8
    брр ( преди 1 година )
    до нас гумаджиите сигурно за десет минути ги сменяват,като във формула1. 4 те обикалят и си готов
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    "...по една за всяка страна на автомобила...". После защо работи 2 пъти по-бързо. Просто все едно работят 2ма човека.
  • #6
    До 4-ти ( преди 1 година )
    Няма да се случат така нещата. Наскоро показаха какво може да замени робот/AI в професиите. Всички професии, които изискват ръчен труд + много знания, натрупани чрез опит няма да бъдат засегнати. Но примерно програмист и юрист ще бъдат заместени от машини...
  • #5
    Лудория ( преди 1 година )
    Да, ще се изплатят за една година, но надали в България. Тук скоро тези работни места няма да са заплашени. Като се замисля, поне следващите 20-30 години. Един гумаджие не сменя само колелата, но прави баланс, сменя гумите върху джантите, поправя спукани гуми, сменя колела на автомобил, селскостопанска техника, камиони... Робота кога ще се научи на това за прилична цена?!
  • #4
    Анонимен ( преди 1 година )
    Интересно като всички останат без работа и всичко се прави от роботи как ще се движи икономиката?
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Не си давам колата на разни роботи, а на майстори само под личен надзор. А иначе гумаджиите отдавна съм ги оставил без работа, нарича се всесезонни гуми.
  • #2
    Истина ( преди 1 година )
    виждам че ще смени гумата, а баланс как прави тази система? типично по американски, правят нещо, рекламират го като нещо супер ново, но не споменават детайлите, а точно те казват че дявола е в детайлите... после защо има повече катастрофи!
fallback
Последни