Tesla Motors смени името си на Tesla през 2017 година, за да подчертае амбициите си да се развива отвъд хоризонта на производител на електромобили. Извън собствената си мрежа от бързи зарядни станции Supercharger, американската компания започна също производството на системи за генериране на соларна енергия, както и продукти за съхранение на енергия.
Каква е следващата стъпка? Собствен робот, наречен Tesla Bot. Изненадващото обявление бе съобщено от Илън Мъск, по време на събитието Tesla AI Day, като мениджърът обеща да има функционален прототип на хуманоида още догодина. Мъск направи кратко представяне на проекта, като разкри и някои технически спецификации, от които стана ясно, че роботът ще използва адаптирана версия на автономната технология Full Self-Driving от електромобилите на компанията.
Tesla Bot ще бъде оборудван с 8 камери от системата Autopilot, като по думите на компанията ще е "дружелюбен" и целта му е "да елиминира повтарящи се опасни или досадни операции", вършени към момента от хората. Височината на хуманоидния робот ще е 1,72 метра, а теглото му ще е 57 килограма.
Роботът на Tesla ще има не по-малко от 40 електромеханични актуатора, като 12 от тях ще са в рамената, 12 в долната част на ръцете, 12 в краката, 2 на врата и два в торса. Tesla Bot ще може да вдига тежести от 68 килограма и ще има монтиран на лицето екран, изобразяващ важна информация. Що се отнася до приложението на хуманоида, с кодово име на проекта Optimus, според Мъск, то ще е широкоспектърно, като да де пример, че машината ще може да ходи до магазина и да пазарува вместо вас.
Междувременно стана ясно, че Tesla планира лансирането на версия на кросоувъра Model Y с още по-голям пробег. Според публикация на изданието The Driven, машината, която ще се произвежда в китайския завод на компанията ще е с индекса "super long-range", като ще предлага пробег от 640 км по цикъла NEDC.
Докато 640 км звучат солидно, то трябва да се има предвид, че те са базирани на по-стария тестови цикъл NEDC, който все още се използва в Китай. Това означава, че в реални пътни условия може да се очаква автономност от около 550 км (или 584 според актуалния в Европа стандарт WLTP), което все пак също е солиден показател.
Все още няма конкретни технически спецификации за новия вариант на Model Y, но според запознати, той ще е с два електромотора - преден със 137 kW мощност и заден със 184 kW. Въртящият момент ще е 559 Nm, а капацитетът на акумулаторния блок засега остава мистерия. Знае се, че произвеждания в Шанхай модел ще се изнася и за други пазари.