Шефът на Tesla – Илон Мъск, е планирал представеният през 2019 година Model Y да бъде напълно автономен и да се предлага през волан. Милионерът влязъл в остър спор с главния инженер на компанията Дъг Фийлдс, като в крайна сметка електрическият кросовуър получи кормило. Няколко месеца по-късно обаче Фийлдс загубил мястото си в компанията, съобщава Business Insider.
Мъск вярвал, че Model Y просто няма да се нуждае от волан, тъй като ще разполага с напълно автономна система за движение. Шефът на Tesla дори посочил срок за излизане на безпилотния кросоувър на пазара - 2020 година, но инженерите, начело с Дъг Фийлдс, се справили по-рано и зад гърба на Мъск поставили стандартен уред за управление.
Сега Фийлдс разкрива, че Мъск през цялото време се намесвал в работата на екипа, като искал да контролира всичко до най-малкия детайл. Поредният спор между двамата в средата на 2018 година накарал главния инженер на Tesla да напусне поста си.
Самият Мъск продължава да е сигурен, че благодарение на развитието на автономни системи, воланът вече няма да е необходим, а и самите клиенти ще се откажат от него. Това обаче изисква „преходен период“, като шефът на Tesla очаквал, че той ще приключи в края на 2019 година и автономните автомобили ще получат разрешение за движение по обществени пътища.
Нещо повече - Мъск смята, че тестването на автопилота може да се извършва от собственици на електромобила, а това е нещо, заради което Tesla беше атакувана както от властите, така и от експерти, които се страхуват за безопасността на както на шофьорите на електрически коли на марката, така и на другите участници в движението.
Снимка: Tesla