fallback

Главният учен на Toyota: Няма да има електромобили за всички!

Гил Прат очаква сериозен дефицит на батерии и предлага друго решение

Главният учен на Toyota – Гил Прат, отново предупреди за опасността от пълно преминаване към електрически автомобили. Според него, това ще доведе до положение, в което същите електрически превозни средства няма да стигнат за всички, а причината е в дефицита на батерии, който ще настъпи.

Вероятно заради подобни опасения Toyota все още не е в списъка на производителите, които не са обявили дата за отказване от производството на автомобили с ДВГ. Вместо това японската компанията в в лицето на нейния главен учен – Гил Прат, предупреждава, че принуждаването на хората да купуват електрически превозни средства вероятно ще има обратен ефект и ще ги накара да използват своите бензинови/дизелови коли по-дълго време.

Говорейки в Хирошима преди срещата на върха на G7, главният изпълнителен директор на Toyota Research Institute (това е официалната длъжност на Прат) призна, че субсидиите правят електрическите автомобили по-привлекателни, но той вярва, че не всеки е нетърпелив да премине към електромобил.

Прат има и готово решение - удължаване на живота на двигателите с вътрешно горене чрез продължаване на разработването на хибридни задвижващи системи и позволяване на масовото производство на алтернативни горива. Toyota, например, експериментира с двигатели с вътрешно горене, задвижвани с водород.

Главният учен на японския производител също така изрази загриженост, че автомобилната индустрия не е готова да премине напълно към електрически превозни средства в обозримо бъдеще. Неговият аргумент са ограниченията на доставките, свързани най-вече с материалите, от които е направена батерията:

„В крайна сметка ограниченията на ресурсите ще изчезнат, но в продължение на много години няма да имаме достатъчно материал за батерии и възобновяеми ресурси за презареждане на зарядни станции за електромобили. Материалите за батерии и самата възобновяемата инфраструктура за зареждане в крайна сметка ще бъдат изобилни, но извличането на материали за батерии ще отнеме десетилетия. Проблем ще бъдат съща така съоръженията за добив на възобновяема енергия, както и на нейния пренос и съхранение“, каза още Прат.

fallback
  • #3
    Един ( преди 1 година )
    Имам и Тойота и нова Тесла ,разликата в разходите и визията е несравнима ,близо 2 г чакам Тойота да ми изкара нещо сносно и на ток ,но уви ,а иначе и ток има и зарядни станции ,а и собствени 2 с мое лично производство от ФЕЦ ,което ме прави независим и от руснаци и от Тойота майстори и от ремонти и смяна на какво ли не ,спестените пари ще отидат за втора електричка!
  • #2
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    То да вярваш на Тесла е като да вярваш на врачка! Стелантис, които произвеждат като май повече ел от Тесла вече казват същото каквото и Тойота. А реалността е, че автопарка вече застарява и излязоха и данни за това. Нещата ще стават все по-зле. Аз лично вече обмислям как да покарам сегашната си кола до около 30та и тогава да взимам нова, която да ме изкара дето се вика до пенсия. И няма да съм единствения! Така, че теорията на политическата проституция и на Теслон не е практиката!
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Тесла и BYD пък друго казват и все по-често са на сравними цени с Тойота..
fallback
Последни