fallback

Главният учен на Toyota: Няма да има електромобили за всички!

Гил Прат очаква сериозен дефицит на батерии и предлага друго решение

Главният учен на Toyota – Гил Прат, отново предупреди за опасността от пълно преминаване към електрически автомобили. Според него, това ще доведе до положение, в което същите електрически превозни средства няма да стигнат за всички, а причината е в дефицита на батерии, който ще настъпи.

Вероятно заради подобни опасения Toyota все още не е в списъка на производителите, които не са обявили дата за отказване от производството на автомобили с ДВГ. Вместо това японската компанията в в лицето на нейния главен учен – Гил Прат, предупреждава, че принуждаването на хората да купуват електрически превозни средства вероятно ще има обратен ефект и ще ги накара да използват своите бензинови/дизелови коли по-дълго време.

Говорейки в Хирошима преди срещата на върха на G7, главният изпълнителен директор на Toyota Research Institute (това е официалната длъжност на Прат) призна, че субсидиите правят електрическите автомобили по-привлекателни, но той вярва, че не всеки е нетърпелив да премине към електромобил.

Прат има и готово решение - удължаване на живота на двигателите с вътрешно горене чрез продължаване на разработването на хибридни задвижващи системи и позволяване на масовото производство на алтернативни горива. Toyota, например, експериментира с двигатели с вътрешно горене, задвижвани с водород.

Главният учен на японския производител също така изрази загриженост, че автомобилната индустрия не е готова да премине напълно към електрически превозни средства в обозримо бъдеще. Неговият аргумент са ограниченията на доставките, свързани най-вече с материалите, от които е направена батерията:

„В крайна сметка ограниченията на ресурсите ще изчезнат, но в продължение на много години няма да имаме достатъчно материал за батерии и възобновяеми ресурси за презареждане на зарядни станции за електромобили. Материалите за батерии и самата възобновяемата инфраструктура за зареждане в крайна сметка ще бъдат изобилни, но извличането на материали за батерии ще отнеме десетилетия. Проблем ще бъдат съща така съоръженията за добив на възобновяема енергия, както и на нейния пренос и съхранение“, каза още Прат.

fallback
  • #33
    Toyota vs tesla ( преди 1 година )
    toyota "Главният учен на японския производител също така изрази загриженост, че автомобилната индустрия не е готова да премине напълно към електрически превозни средства в обозримо бъдеще. " Тесла от десетилетия е преминала към 100% електрически превозни средства без никакви трудности.
  • #32
    Toyota vs tesla ( преди 1 година )
    Toyota:"Материалите за батерии и самата възобновяемата инфраструктура за зареждане в крайна сметка ще бъдат изобилни, но извличането на материали за батерии ще отнеме десетилетия. Проблем ще бъдат съща така съоръженията за добив на възобновяема енергия, както и на нейния пренос и съхранение, каза още Прат." Тесла от десетилетия има собствен добив на материали за батерии и разработва още, също така произвежда собствени съоръжения за производство и съхранение на възобновяема енергия.
  • #31
    анонимен ( преди 1 година )
    Toyota : "няма да стигнат за всички, а причината е в дефицита на батерии, който ще настъпи." Тесла " осигуряваме верига за доставки както и производствени мощности за 3 тераватчаса собствено производство батерии на година за 2030, които са достатъчни за 40 милиона електромобила годишно"
  • #30
    Чук ( преди 1 година )
    И правилно!!! Всички зелени талибани тундбергисти да го духат!
  • #29
    До турбоантиелектрик ( преди 1 година )
    Ето как всичко се върти около вашата махала. Не мислиш ли че има някой на който сервизът в Букyрещ и на него му е на 10 минути пеш? Как мислиш на тези в русе дали твоя сервиз на peugeot и ме по-близо или този на Тесла? Пак започна да обясняваш че е най-добрия автомобил в света е peugeot баничарка 1 и 8 турбо дизел и нищо друго не може да се сравни с него и това е най-доброто решение за всеки един шофьор, защото зимно време по магистралата харчи 4,5 на 100 и сервизът е на 10 минути.
  • #28
    анонимен ( преди 1 година )
    Никога няма да се стигне до това положение, ако дори има наченки веднага ще върнат хибридите или ще направят колите с водород или някаква друга технология.
  • #27
    Шминтеритчо ( преди 1 година )
    Кой може да ти забрани да си купиш през 2035 година автомобил с двг и да си го караш до 2075 година? Да си чул за подобна забрана? И това какво общо има с електромобилите по които постоянно плюеш под всяка една статия? Някой да те кара да караш на ток, метан, пропан бутан, водород, дизел, бензин, етанол или каквото и да било? Никой не ти забранява да си избереш едно от всички и да спреш да плюеш по всички останали. Ти си този който обяснява на другите защо не им е правилен избора.
  • #26
    анонимен ( преди 1 година )
    Според Тойотка, явно "главен учен" означава "главен пропангандист". Каквито им колите, такива им и учените.
  • #25
    До Турбото ( преди 1 година )
    Най-вероятно до 1-2 години ще има сервиз и в София при положение, че до преди няколко години най-близо беше във Виена а сега има даже в Загреб и Любляна освен в съседните ни по-големи страни.. Като цяло е ясно, че сервизите следват продажбите им и примерно само в района на град Осло има 10 което е колкото в цяла Източна Европа..
  • #24
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    До 20: Аз не искам да предлагам по-добър вариант - аз искам правото да решавам сам, а не някъв *** политически ръб да ми казва какво ми е добре! Аз искам правото да избера тая толкова скъпа технология ДВГ. Парите са си мои мога да си ги харча за каквото реша, не е нужно вие да ми ги пестите! И айде дай малко заден ЕЛ нали щеше да спасява планетата - вече се отказахте И ОТ това ли?
fallback
Последни