fallback

Главният учен на Toyota: Няма да има електромобили за всички!

Гил Прат очаква сериозен дефицит на батерии и предлага друго решение

Главният учен на Toyota – Гил Прат, отново предупреди за опасността от пълно преминаване към електрически автомобили. Според него, това ще доведе до положение, в което същите електрически превозни средства няма да стигнат за всички, а причината е в дефицита на батерии, който ще настъпи.

Вероятно заради подобни опасения Toyota все още не е в списъка на производителите, които не са обявили дата за отказване от производството на автомобили с ДВГ. Вместо това японската компанията в в лицето на нейния главен учен – Гил Прат, предупреждава, че принуждаването на хората да купуват електрически превозни средства вероятно ще има обратен ефект и ще ги накара да използват своите бензинови/дизелови коли по-дълго време.

Говорейки в Хирошима преди срещата на върха на G7, главният изпълнителен директор на Toyota Research Institute (това е официалната длъжност на Прат) призна, че субсидиите правят електрическите автомобили по-привлекателни, но той вярва, че не всеки е нетърпелив да премине към електромобил.

Прат има и готово решение - удължаване на живота на двигателите с вътрешно горене чрез продължаване на разработването на хибридни задвижващи системи и позволяване на масовото производство на алтернативни горива. Toyota, например, експериментира с двигатели с вътрешно горене, задвижвани с водород.

Главният учен на японския производител също така изрази загриженост, че автомобилната индустрия не е готова да премине напълно към електрически превозни средства в обозримо бъдеще. Неговият аргумент са ограниченията на доставките, свързани най-вече с материалите, от които е направена батерията:

„В крайна сметка ограниченията на ресурсите ще изчезнат, но в продължение на много години няма да имаме достатъчно материал за батерии и възобновяеми ресурси за презареждане на зарядни станции за електромобили. Материалите за батерии и самата възобновяемата инфраструктура за зареждане в крайна сметка ще бъдат изобилни, но извличането на материали за батерии ще отнеме десетилетия. Проблем ще бъдат съща така съоръженията за добив на възобновяема енергия, както и на нейния пренос и съхранение“, каза още Прат.

fallback
  • #23
    Турбо ( преди 1 година )
    БУКУРЕЩ
  • #22
    Турбо ( преди 1 година )
    Да се чете Буглокещ.
  • #21
    Турбо ( преди 1 година )
    До 13.Тесльо, най близкия сервиз на Тесла е в Буглокещ, Истанбул и Виена.За голяма повреда и невъзможност за движение на собствен ход ще ти трябва репатрак до един от тези три града.Сам си смятай разхода,не всичко става с ъпдейт.На мен сервиза на Пежо ми е на 10 минути пеша.
  • #20
    Шминтеритчо ( преди 1 година )
    Електричеството си има своите предимства и недостатъци, но недостатъците има шансове да бъдат преодоляни и да измести ДВГ, защото ако оставим приказките за екология от които никой не се интересува, в момента в който цените на електромобилите и автомобилите с ДВГ се изравни, недостатъците на последните стават повече от тези на електромобилите и никой няма да ги погледне дори да не ги забраняват. На тебе като не ти харесва тока, ще предложиш ли някой по-добър вариант, който да го измести?
  • #19
    До 18 ( преди 1 година )
    Кой ти пречи да имаш друго мнение? Доколкото знам водородните коли и ДВГ на синтетика няма да се забраняват и освен език на омразата друго не е забранено да изразяваш
  • #18
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Също като джендър идеологията - елктрофилщината не позволява да има друго мнение освен нейното. Електрификацията е правата вяра и ще горим на клада всеки, който не мисли така?!!! Я вървете...
  • #17
    popa ot razgrad ( преди 1 година )
    тия експерименти с водорода продължават вече повече от 40 години, а резултата е почти нула...
  • #16
    До 15 ( преди 1 година )
    Ако правилно съм разбрал човека, той говори, че няма да е както сега с премиум автомобилите за 2-3 000 лв. На практика няма да има чак толкова евтини електромобили втора ръка, за да има по 2-3-4-5 автомобила в бедно семейство, като общата им цена е под 10-15 000 лв. Толкова ще струва един единствен приличен електромобил втора ръка.
  • #15
    До 12 ( преди 1 година )
    И защо да няма за всички ? Дори да има проблем с лития (едва ли защото има много литий просто е въпрос на време темпото на добив..) има и натриево-йонни подходящи за ВЕИ и градски модели като Спринг и 500..
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Като чуя в едно изречение учен и toyota и вече ме напушва смях. Знам че става въпрос за плюене по електромобилите. Другите наемат учени за да разработват най-нови технологии за електромобили, а toyota наема цяла армия от учени за да обяснява как тези технологии няма да проработят. Хайде познайте кой какво ще постигне по този път по който са тръгнали? Тесла не е тръгнала да наема учени да обясняват очевидното - че водородът няма бъдеще. Нито пък имат лоби срещу водорода или дори хибридите.
fallback
Последни