fallback

Главният учен на Toyota: Няма да има електромобили за всички!

Гил Прат очаква сериозен дефицит на батерии и предлага друго решение

Главният учен на Toyota – Гил Прат, отново предупреди за опасността от пълно преминаване към електрически автомобили. Според него, това ще доведе до положение, в което същите електрически превозни средства няма да стигнат за всички, а причината е в дефицита на батерии, който ще настъпи.

Вероятно заради подобни опасения Toyota все още не е в списъка на производителите, които не са обявили дата за отказване от производството на автомобили с ДВГ. Вместо това японската компанията в в лицето на нейния главен учен – Гил Прат, предупреждава, че принуждаването на хората да купуват електрически превозни средства вероятно ще има обратен ефект и ще ги накара да използват своите бензинови/дизелови коли по-дълго време.

Говорейки в Хирошима преди срещата на върха на G7, главният изпълнителен директор на Toyota Research Institute (това е официалната длъжност на Прат) призна, че субсидиите правят електрическите автомобили по-привлекателни, но той вярва, че не всеки е нетърпелив да премине към електромобил.

Прат има и готово решение - удължаване на живота на двигателите с вътрешно горене чрез продължаване на разработването на хибридни задвижващи системи и позволяване на масовото производство на алтернативни горива. Toyota, например, експериментира с двигатели с вътрешно горене, задвижвани с водород.

Главният учен на японския производител също така изрази загриженост, че автомобилната индустрия не е готова да премине напълно към електрически превозни средства в обозримо бъдеще. Неговият аргумент са ограниченията на доставките, свързани най-вече с материалите, от които е направена батерията:

„В крайна сметка ограниченията на ресурсите ще изчезнат, но в продължение на много години няма да имаме достатъчно материал за батерии и възобновяеми ресурси за презареждане на зарядни станции за електромобили. Материалите за батерии и самата възобновяемата инфраструктура за зареждане в крайна сметка ще бъдат изобилни, но извличането на материали за батерии ще отнеме десетилетия. Проблем ще бъдат съща така съоръженията за добив на възобновяема енергия, както и на нейния пренос и съхранение“, каза още Прат.

fallback
  • #13
    До 9 ( преди 1 година )
    Най-близкият сервиз на tesla е на по-малко от батерия разстояние. Казано по друг начин, на около 10 лева разходи, заредени от домашния контакт. Ако му се струва скъпо може да зареди в мол paradise за да стигне безплатно. Други въпроси имаш ли? Да беше питал приятелят ти, то и тези неща си ги знае. Няма нужда да питаш заради него.
  • #12
    q ( преди 1 година )
    Хубаво е *** да бъдат успивани. По принцип е прав че електрички няма да има за всички. Ерата на свръх консумацията на западният свят е на път да приключи. И това касае бедните и част средната класа. Ако си вярват че богатия ще позволи на *** от село със стария дизел да му къди под носа със смес от нафта антифриз и масло, чака ги голяма изненада.
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    ... ама те на водород са много евтини ли?
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Пак ли?... Ами не правете електрички, кой ви насилва?
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Къде е най-близкия сервиз на Теслата, за един прЕател питам
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Тоест след като трябват десетилетия, за да свършиш нещо навреме трябва да си започнал преди десетилетия. Останалите вече имат деца в 10 клас и се чудят какво висше да ги запишат, за да завършат през 2030 , а учените от toyota обясняват че нейните деца са по-умни и ще завършат по-бързо и тепърва започва да прави опити за забременяване, но понеже не вървят успешно, започва да осъзнава че тези неща отнемали повече време отколкото предишните главни учени са си мислили.
  • #7
    Мрън мрън ( преди 1 година )
    А защо не уточни дали говори за toyota или по принцип. Защото за да развиеш определен капацитет на веригата за доставки на материали за батерии както и производствени мощности, са необходими около десетина години като за някои дейности дори повече. Тесла от години работи за годишен капацитет за производство на собствени батерии за 20 милиона годишно през 2030 като допълнително са договорили вероятно поне още толкова от други доставчици и не говорят за недостиг, а toyota мрънка за 3,5 милиона.
  • #6
    Шминтеритчо ( преди 1 година )
    Хайде стига разсъждава от своята камбанария че ходиш в офиса на работа от 8:00 до 17. Тези които карат тесла обикновено притежават както офиса така и фотоволтаиците върху него и могат да си зареждат електромобила докато работят. Едни десетина киловата фотоволтаици струват десетина хиляди лева и заемат 50 квадратни метра върху покрива или паркинга и само за час по обяд зареждат за средния дневен пробег. През деня работят със средна мощност около 5 kw. Тоест половината батерия за твоя работен ден
  • #5
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    до Един: Електрическата кола изисква своята поддръжка, това че ще спестиш от майстори са митове и легенди. А за личното ти производство от Фец само да попитам ти пеша ли ходиш на работа? През деня колата е паркирана пред офиса - когато се върнеш ФЕЦ вече не работи. А да заредиш 70 кВч+ батерия ще ти трябва цяла вечност или огромна мощност... марите са си твои пилей си ги както решиш
  • #4
    Fan ( преди 1 година )
    Xaxa - Tesla & BYD
fallback
Последни