fallback

Главният учен на Toyota: Няма да има електромобили за всички!

Гил Прат очаква сериозен дефицит на батерии и предлага друго решение

Главният учен на Toyota – Гил Прат, отново предупреди за опасността от пълно преминаване към електрически автомобили. Според него, това ще доведе до положение, в което същите електрически превозни средства няма да стигнат за всички, а причината е в дефицита на батерии, който ще настъпи.

Вероятно заради подобни опасения Toyota все още не е в списъка на производителите, които не са обявили дата за отказване от производството на автомобили с ДВГ. Вместо това японската компанията в в лицето на нейния главен учен – Гил Прат, предупреждава, че принуждаването на хората да купуват електрически превозни средства вероятно ще има обратен ефект и ще ги накара да използват своите бензинови/дизелови коли по-дълго време.

Говорейки в Хирошима преди срещата на върха на G7, главният изпълнителен директор на Toyota Research Institute (това е официалната длъжност на Прат) призна, че субсидиите правят електрическите автомобили по-привлекателни, но той вярва, че не всеки е нетърпелив да премине към електромобил.

Прат има и готово решение - удължаване на живота на двигателите с вътрешно горене чрез продължаване на разработването на хибридни задвижващи системи и позволяване на масовото производство на алтернативни горива. Toyota, например, експериментира с двигатели с вътрешно горене, задвижвани с водород.

Главният учен на японския производител също така изрази загриженост, че автомобилната индустрия не е готова да премине напълно към електрически превозни средства в обозримо бъдеще. Неговият аргумент са ограниченията на доставките, свързани най-вече с материалите, от които е направена батерията:

„В крайна сметка ограниченията на ресурсите ще изчезнат, но в продължение на много години няма да имаме достатъчно материал за батерии и възобновяеми ресурси за презареждане на зарядни станции за електромобили. Материалите за батерии и самата възобновяемата инфраструктура за зареждане в крайна сметка ще бъдат изобилни, но извличането на материали за батерии ще отнеме десетилетия. Проблем ще бъдат съща така съоръженията за добив на възобновяема енергия, както и на нейния пренос и съхранение“, каза още Прат.

fallback
  • #73
    Фф ( преди 1 година )
    Клиентите на Тесла по извадка в Германия са предимно :АдвокатиИнженериДоктори ИТ специалисти Хора даващи по около 65.000 евро за автомобил . Обаче БГ шоп, каращ 15 годишно Ауди TDI казва - не е премиум , егати *** са тия хора Или пък типичния български новобогаташ - чалгар, каращ последен модел s класа със същото заключение
  • #72
    Фф ( преди 1 година )
    Усилено вървят към компанията на НОКИА.Вече *** батерии от сол (NaCl).Има плътност 500 В/кг вече.Ще има за всички, но Тойота дали ще я има
  • #71
    анонимен ( преди 1 година )
    Смехурко,консумативи са масла,филтри,гуми, накладки,ремъци.
  • #70
    До 77 ( преди 1 година )
    Трябва да има доста глИпаци, щом тесла модел y е най-продаваният автомобил в Европа, а скоро и в света. Но пък важното е ти да се чувстваш умен и да ги наричаш ***. Как е чувството да си най-умният човек на света?
  • #69
    анонимен ( преди 1 година )
    Хайде кажи какво НЕ включва пълната гаранция на любимата ти марка която и да е тя? Защото съм сигурен, че не включва окачване и консумативи, както в 95% от случаите. Пълната гаранция включва ремонти на фабрични дефекти, а не на такива причинени от собственика. При Тесла специализираната грижа в "сервиз" за първите 24 месеца е единствено завъртане на гумите в края на първата година, за която можеш да се абонираш в сервиза на Тесла но не е задължително. Можеш да го направиш в който и да е вулкани
  • #68
    анонимен ( преди 1 година )
    Означава че като си блъснеш автомобила и го направиш на фуния гаранцията поема ремонтите както ти поема и бензина маслата течността за чистачки самите чистачки, ако си скъсаш седалката с нещо остро, както и ако си счупиш огледалото докато я вкарваш в гаража. Това разбира се е пълна гаранция според вашите виждания. Докато производителите имат съвсем различни критерии и могат да ти прекратят гаранцията дори след блокиране на двигателя след 10 000 км, като си намерят оправдание.
  • #67
    До Дончо ( преди 1 година )
    А кои са извънгаранционните ремонти по време на гаранция или няма такива? Тоест ако по време на гаранцията целиш всички дупки и постоянно разбиваш окачването, можеш всеки месец да ходиш да ти го сменят безплатно и те нямат право да ти откажат? Окачването си е консуматив. Както и гумите. И за спукана гума ли ходиш за гаранционен ремонт? И стига си заблуждавал хората, Тесла има четири годишна пълна гаранция и осемгодишна на батерията и двигателите.
  • #66
    Дончо ( преди 1 година )
    Това не е верно.Всеки нов автомобил има минимум две години гаранция,има и удължена гаранция която се заплаща допълнително.Всеки производител е длъжен да отстрани всички дефекти и неизправности,станали по време на гаранционния период.Носач който е повреден не по вина на собственика,по време на гаранцията се заменя безплатно.При отказ на безплатен ремонт по време на гаранцията,клиента може да си търси правата в съда по ЗЗП.След изтичане на гаранцията ползваш всички сервизи.
  • #65
    До Данчо ( преди 1 година )
    "Сервиза на Румен Дунев в София и на Павлик в Перник извършват само извънгаранционни ремонти." Именно извънгаранционни ремонти, но на антиелектриците трябва да им се обяснява много пъти едно и също за да разберат очевидното и не е лошо да им обясним че смяната на носач по време на гаранцията е извън гаранционен ремонт, който не се поема от гаранцията и може да бъде извършен във външен сервиз и Тесла нямат нищо против тук е обяснено подробно: youtu.be/tdffM2I94Yk На 6 и 8 мин. за гаранцията
  • #64
    До Дончо ( преди 1 година )
    Намерих статията и я изслушах цялата. Ти ли си я писал? Браво! Честно казано очаквах статия писана от някой хейтър, но всъщност статията е обективна и изразява лично мнение. А всеки има право на лично мнение и точно така се прави като тебе. Ясно и обосновано. 100 пъти тук съм повтарял че няма хубава и лоша кола. Има подходяща и неподходяща за всеки от нас и е като очила с диоптър. Идеалната за нас може да е напълно неподходяща дори за съпругата ни. Смяташ ли обаче, че статията е актуална днес?
fallback
Последни