fallback

Главният учен на Toyota: Няма да има електромобили за всички!

Гил Прат очаква сериозен дефицит на батерии и предлага друго решение

Главният учен на Toyota – Гил Прат, отново предупреди за опасността от пълно преминаване към електрически автомобили. Според него, това ще доведе до положение, в което същите електрически превозни средства няма да стигнат за всички, а причината е в дефицита на батерии, който ще настъпи.

Вероятно заради подобни опасения Toyota все още не е в списъка на производителите, които не са обявили дата за отказване от производството на автомобили с ДВГ. Вместо това японската компанията в в лицето на нейния главен учен – Гил Прат, предупреждава, че принуждаването на хората да купуват електрически превозни средства вероятно ще има обратен ефект и ще ги накара да използват своите бензинови/дизелови коли по-дълго време.

Говорейки в Хирошима преди срещата на върха на G7, главният изпълнителен директор на Toyota Research Institute (това е официалната длъжност на Прат) призна, че субсидиите правят електрическите автомобили по-привлекателни, но той вярва, че не всеки е нетърпелив да премине към електромобил.

Прат има и готово решение - удължаване на живота на двигателите с вътрешно горене чрез продължаване на разработването на хибридни задвижващи системи и позволяване на масовото производство на алтернативни горива. Toyota, например, експериментира с двигатели с вътрешно горене, задвижвани с водород.

Главният учен на японския производител също така изрази загриженост, че автомобилната индустрия не е готова да премине напълно към електрически превозни средства в обозримо бъдеще. Неговият аргумент са ограниченията на доставките, свързани най-вече с материалите, от които е направена батерията:

„В крайна сметка ограниченията на ресурсите ще изчезнат, но в продължение на много години няма да имаме достатъчно материал за батерии и възобновяеми ресурси за презареждане на зарядни станции за електромобили. Материалите за батерии и самата възобновяемата инфраструктура за зареждане в крайна сметка ще бъдат изобилни, но извличането на материали за батерии ще отнеме десетилетия. Проблем ще бъдат съща така съоръженията за добив на възобновяема енергия, както и на нейния пренос и съхранение“, каза още Прат.

fallback
  • #53
    До 52 ( преди 1 година )
    "за когото времето за придвижване е важно (напр. трябва да отиде от София до В.Търново, Варна, Бургас, Русе или в съседна държава и да се върна в рамките на деня), електромобилът не е вариант. Ако в следващите години се променят нещата... ок, взимаме електричка" Дай конкретен пример какво време те устройва за пътуване с електромобил от София до Варна общо 470 км? Да попитаме и Турбо за колко време ги минава? Предполагам, че електричките се движат по-бързо от него. Времето не било важно!
  • #52
    До Енцо ( преди 1 година )
    Би ли се обосновал защо мислиш че не може да стане. Какви са причините според тебе? Вероятно те притеснява че за 10 часа шофиране ще трябва да спреш до тоалетна за хапване или просто да си вземеш кафе три четири пъти по 10 15 минути и това очевидно ще ти обърка жестоко плановете и ще закъснееш за където си тръгнал, защото е абсолютно невъзможно да тръгнеш един час по-рано за да ти остане време за зареждане. Това е вероятно ситуация в която попадат 99% от шофьорите според тебе и затова не стават.
  • #51
    До 52 ( преди 1 година )
    Интересна гледна точка имаш. Би ли влязъл в малко повече подробности защо смяташ че някой е ***, че си е купил тесла за да минава по 6000 километра месечно и месечната му вноска е по-малка отколкото горивото на skoda octavia за същите километри? Омръзна ми да давам примери с 1 000 км за 9 часа и малко с най-различни електромобили включително различни от Тесла. Обяснете ми тази мания да карате по 12 часа без да спрете до тоалетна. От удоволствие към шофирането ли го правите или по задължение,
  • #50
    До турбоантиелектрик ( преди 1 година )
    А ти както винаги четеш нещо но не го разбираш. Попитах те какво ще се случи с гаранцията ти ако отидеш да ти сменят сервиза в първия срещнат сервиз, който не е на peugeot? Позволяват ли ти да го направиш и как ще реагират? Как ще реагират ако смениш каквото и да е по окачването в някой друг сервиз? Защото от Тесла нямат нищо против и гаранцията не ти отпада. Не държат лично те да ти свалят осем кожи за труд със заплахата, че иначе ще ти отпадне гаранцията.
  • #49
    Enzo ( преди 1 година )
    Ох, не знам за какво толкова спорите, честно! Факт е, че в момента, за човек, който има нужда от автомобил, за да се придвижва не само в градски условия, но и в междуградски, изминавайки по около 25-30 хил. или повече километра на година и за когото времето за придвижване е важно (напр. трябва да отиде от София до В.Търново, Варна, Бургас, Русе или в съседна държава и да се върна в рамките на деня), електромобилът не е вариант. Ако в следващите години се променят нещата... ок, взимаме електричка
  • #48
    Турбо ( преди 1 година )
    Четеш както дявола евангелието.Както на теб ти харесва, тесльо.Сервизи на Пежо има във всички по големи градове.Гаранцията е 2 години или 100 х.км.
  • #47
    До 49 ( преди 1 година )
    "Особено след като благодарение на електрификацията до няколко години милиони хора ще останат без работа." Ще ми обясниш ли гледната си точка? Кои ще са тези хора които ще си изгубят работата през следващите години и защо. Защото аз мисля точно обратното. Създават се адски много допълнителни работни места. Като започнеш от изграждане на милиони зарядни станции мине се през добива на материали, производството и обслужването на батерии, електромобили и ВЕИ мощности и се стигне до проектиране на
  • #46
    анонимен ( преди 1 година )
    За някои неща е прав, колко от милионите хора в Европа дето живеят в блокове без собствен гараж ще успеят да запазят поне сегашния си стандарт на мизеpeH живот. Особено след като благодарение на електрификацията до няколко години милиони хора ще останат без работа.
  • #45
    До турбоантиелектрик ( преди 1 година )
    И какво ще стане, ако закараш пежото в най-близкия сервиз за да ти сменят носача? Какво ще се случи с гаранцията?
  • #44
    До 44 ( преди 1 година )
    Никой не те кара да си купуваш. Просто споделям факти, че някои хора си купуват и са щастливи от факта, че не им се налага на всеки два месеца да търсят официален сервиз за да сменят масла. От тяхна гледна точка 5-6 ЗАДЪШИТЕЛНИ посещения на сервиз, ако ще и да им е на 10 минути път не е по-добре от 0 (НУЛА) задължителни посещения на сервиз на година. Но пък щом за тебе ходенето в сервиз е предимство и удоволствие, никой няма да те разубеждава.
fallback
Последни