fallback

Какъв е средният пробег на електрическите автомобили?

Проучване показва, че разликата с колите с ДВГ постепенно намалява

Факт е, че електрическите коли изминават по-малко километри от бензиновите с едно зареждане. Няма как обаче да се отрече, че през последните години автомобилите, задвижвани на ток, отбелязват голям напредък. Проучване на Министерството на енергетиката на САЩ доказва това, като изтъква няколко числа.

Според данните, публикувани от ведомството, средният пробег на електрическите автомобили, продавани в САЩ през 2022 г., възлиза на 414 км (257 мили).Това е 10% увеличение в сравнение с 377 км (234 мили) на 2021 г., следователно става дума за допълнителни 37 км (23 мили).

Това обаче не е абсолютен рекорд, тъй като автомобилите с нулеви емисии са се справили по-добре през 2020 г., когато пробегът им с едно зареждане е бил 417 км (259 мили). Ако се гледат данните за 2022 г., тогава отличникът на пазара сред колите на ток е Lucid Air Dream Edition, способен да измине до 837 км (520 мили).

Все още електромобилите са далеч от бензиновите модели, които в САЩ през 2021 г. са имали среден пробег от 648 км (403 мили), но разликата се съкращава и постепенно нещата отиват към паритет както по отношение на цената, така и на изминатите километри.

Какво ще се случи в бъдеще? Това, което е сигурно, е, че пробегът на колите на ток ще продължи да нараства – както защото тенденцията изглежда неумолима, така и защото днес на пазара вече има електромобили, които могат да предизвикат дори бензинови модели с голям пробег. Китайският Zeekr 001, например, който вече е на пазара, може да измине 1032 км.

Проучване на Bloomberg също говори за нарастващи числа. Според него електромобилите вече приближават пробег от 483 км (300 мили), така че настигането и изпреварването на автомобилите с ДВГ вече не изглежда чак толкова далеч във времето.

fallback
  • #41
    Гост ( преди 1 година )
    Тесларчо това му е работата,за това му плащат да пише за Тесла,да ви провокира да му отговаряте.Пробегът на електромобила е със 100 км по малък от обявения,зимата на 50% от обявения заради спада на капацитета на батерията.
  • #40
    До 37 ( преди 1 година )
    Това са абсолютни глупости които влияят с до два-три процента на разходът. Пробегът намалява именно заради честото подгряване на батерията и купето при шофиране на кратки разстояния, както и от това че автомобила си резервира определен процент от батерията за да я поддържа топла и не ти дава да ползваш тази енергия за шофиране и затова показва по-малък пробег. При дълго шофиране отключва и тези километри за ползване. Дето се казва страх от непознатото, не че е толкова страшно!
  • #39
    анонимен ( преди 1 година )
    И като сложиш всичко това, Тесла и другите добре проектирани електромобили, в поне 9/10 пътувания, дават едва 10% отклонение спрямо летен пробег. Справка - десетките тестове на Бьорн в напълно реални условия.
  • #38
    До 35 ( преди 1 година )
    Абсолютна грешка. 20% са мои коментари в които питам всички а сега ще питам и тебе, колко зарядни станции трябва да има от софия до бургас за да си спокоен че ще можеш да стигнеш без да закъсаш дори през зимата, въпреки че съвременните автомобили стигат без нужда от зареждане. Предложих да има на 50 места през три-четири километра, но и тогава щяло да им било много трудно да измислят на коя зарядна да спрат и щели да закъсат. Сега разбрах защо всеки от тях носи 20 литра туба в багажника!
  • #37
    до 30 ( преди 1 година )
    Разликата в консумацията през зимата не идва само от отоплението на купето, която, да, се измерва до голяма степен на час, но дори и това не е съвсем аглокатно, защото колата се охлажда по-бързо, колкото по-висока е скоростта. Трябва да добавиш и съпротивлението на гумите, което се увеличава значително на мокро (каквито реално са условията на обработен път в повечето случаи) или на сняг. Добавяш и енергията за подгряване на батерията.
  • #36
    До 33 ( преди 1 година )
    И се връщаме на мисълта че не ви се иска да мислите защо, ако шофираш три часа със 140 км в час, пробегът с едно зареждане през зимата ще ти падне с 5%, но ако всеки ден пускаш отоплението два часа преди да влезеш в автомобила, пробегът ти ще падне с 50 до 70% и вместо веднъж на две седмици ще трябва да го зареждаш всяка седмица, защото повечето енергия отива за отопление а не за движение? Наистина трябва да си ракетен инженер за да можеш да схванеш толкова трудна логика!
  • #35
    анонимен ( преди 1 година )
    Гледам доста коментари, което означава, че Тесларчо се е намесил и е започнал да твори глупости. 90% от коментарите, когато са много са точно негови. Не го зная откъде има толкова време и енергия, но все повече се убеждавам, че не го слуша никак главата. А колкото до пробега на електричките, то той е доста относително нещо, но колкото и да е относителен, рядко стига над 1000 км. Дори бих казал е изключение, ако се случи докато при колите е нещо нормално да е толкова и мн.повече дори.
  • #34
    До 31 ( преди 1 година )
    Интереса клати феса. Ако сега няма електромобили, а вече има зарядни станции на всяка крачка, си представи ако има търсене на такава услуга? И бъркаш понятията зарядна станция и колонки. Броя на зарядните станции може да остане същия. Просто ако видят че има по-голямо търсене, ще увеличават броя на колонките и или мощността им. Освен това съвременните електромобили както виждаш не се нуждаят от презареждане за да стигнат софия- бургас и биха спряли за десетина минути за зареждане
  • #33
    до 30 ( преди 1 година )
    Цитирам "Това, че при некадърните електромобили пада с 30, кой те кара да си ги купуваш?". За методиката с kWh, може да е по-точна, но в крайна сметка пробега е това което му трябва на човек и ще трябва друга стойност, която е доста променлива kWh/100km. И на прима виста не е само 10%, без да се задълбочвам в прекаленно много източници.
  • #32
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Едно зареждане "До горе" ми е 1200 до 1400 км според това къде и как карам, обяснете ми пак как напълно пожелателния разход на ел. настигал моя, че нещо много смешно ми става! Поредна *** пропаганда!
fallback
Последни