fallback

Какъв е средният пробег на електрическите автомобили?

Проучване показва, че разликата с колите с ДВГ постепенно намалява

Факт е, че електрическите коли изминават по-малко километри от бензиновите с едно зареждане. Няма как обаче да се отрече, че през последните години автомобилите, задвижвани на ток, отбелязват голям напредък. Проучване на Министерството на енергетиката на САЩ доказва това, като изтъква няколко числа.

Според данните, публикувани от ведомството, средният пробег на електрическите автомобили, продавани в САЩ през 2022 г., възлиза на 414 км (257 мили).Това е 10% увеличение в сравнение с 377 км (234 мили) на 2021 г., следователно става дума за допълнителни 37 км (23 мили).

Това обаче не е абсолютен рекорд, тъй като автомобилите с нулеви емисии са се справили по-добре през 2020 г., когато пробегът им с едно зареждане е бил 417 км (259 мили). Ако се гледат данните за 2022 г., тогава отличникът на пазара сред колите на ток е Lucid Air Dream Edition, способен да измине до 837 км (520 мили).

Все още електромобилите са далеч от бензиновите модели, които в САЩ през 2021 г. са имали среден пробег от 648 км (403 мили), но разликата се съкращава и постепенно нещата отиват към паритет както по отношение на цената, така и на изминатите километри.

Какво ще се случи в бъдеще? Това, което е сигурно, е, че пробегът на колите на ток ще продължи да нараства – както защото тенденцията изглежда неумолима, така и защото днес на пазара вече има електромобили, които могат да предизвикат дори бензинови модели с голям пробег. Китайският Zeekr 001, например, който вече е на пазара, може да измине 1032 км.

Проучване на Bloomberg също говори за нарастващи числа. Според него електромобилите вече приближават пробег от 483 км (300 мили), така че настигането и изпреварването на автомобилите с ДВГ вече не изглежда чак толкова далеч във времето.

fallback
  • #51
    Гост ( преди 1 година )
    "Зареждане веднъж седмично..."Сам си гласиш опорките за електромобилите. Забравяш хилядите хора които си изкарват прехраната с колата.Те веднъж седмично ли ще зареждат?Ще има да спят по зарядните.
  • #50
    и последно ( преди 1 година )
    Това че на някой, трaнс половинка би му задоволила потребностите, не означава че за всички е така :) Различни хора имаме различни критерии и това че теб те удовлетворява 1 нещо, не ходи да обясняваш на хората които виждат недостатъци спрямо собствените им изисквания, че са в грешка. Това само показва, че не мислиш достатъчно генерално а само от твоята камбанария. Хайде със здраве че трябва и да се работи :)
  • #49
    Гост ( преди 1 година )
    С Тойота Корола мога да пътувам Бургас София Бургас без да зареждам.На теб колко зарядни ще ти трябват с 200 км пробег на електричката?
  • #48
    До 45 ( преди 1 година )
    Прав си, това е идеалният случай. Но изпадам в най-големият кошмар на антиелектриците които нямат собствена зарядна станция и не могат да преживеят че ще трябва да зареждат веднъж седмично вместо както през лятото два пъти седмично, защото пробегът им с едно зареждане бил паднал с 50%.
  • #47
    до Зарядната станция ( преди 1 година )
    Ако гледаш индивидуално, не ти трябва станция. Ако гледаш общо за това в което се опитваш да ни убедиш, че ел. колите са пълноценен заместител - ти трябват стотици колконки. Ти като един Early Adopter, ти харесва всичко ново и никакви недостатъци не могат да те убедят в противното. Макар и много важни за 1 продукт, хубаво е че не всички са така, защото няма да има нужда от подобрения. Повечето хора изчакват един продукт да е в mature stage преди да минат към него.
  • #46
    до Зарядната станция ( преди 1 година )
    Пич, няколко пъти ти се отговори, както и ти се насочи вниманието към неща които удобно пропускаш, ама ти само това си знаеш "Зарядната станция". Ами ето ти, за всеки 1000 коли дето пътуват, да кажем 500 да трябва да дозаредят. Да приемем че времето е 30 мин, на 1 колонка може да заредят 48 автомобила на денонещие. За 500 автомобила минимума са 11 колконки АКО са правилно разпределени. Обаче потока не е еднакъв за всеки час в денонощието и не са само 1000 коли на ден.
  • #45
    до 42 ( преди 1 година )
    Ако ще подгряваш кола предварително, ще го правиш на контакт, точно както прави и Бьорн. Няма никакъв спад на пробега, защото енергията идва от контакта.
  • #44
    анонимен ( преди 1 година )
    Реален рейндж се получава като от 80 извадиш 20 или грубо казано наполовината от това което дават хората които реално са тествали колата в условията в които се ползва (зима/лято, градско/магистрала и т.н.), не си правете илюзии ама въобще.
  • #43
    Гостенино ( преди 1 година )
    И тебе да питам колко зарядни станции трябва да има от софия до бургас за да стигнеш спокойно до морето без да му мислиш. Като ти знам капацитета на мислене вероятно и през километър да сложат зарядна станция пак ще закъсаш и ще чакаш някой да ти носи туба с ток.
  • #42
    До 39 ( преди 1 година )
    Пак е грешно да даваш каквито и да е било проценти без да кажеш за начина на измерването им. Бьорн загрява автомобила веднъж и след това кара стотици километри. Доста различен сценарий от загряващ електромобила с 3 киловатчаса ползваш следващите 3 киловат часа за да стигнеш до работа и на практика пробегът ти паднал с 50% и вместо веднъж на две седмици трябва да зареждаш всяка седмица. Но си прав, че точно когато ти трябва голям пробег, той пада само с 10% през зимата
fallback
Последни