fallback

Какъв е средният пробег на електрическите автомобили?

Проучване показва, че разликата с колите с ДВГ постепенно намалява

Факт е, че електрическите коли изминават по-малко километри от бензиновите с едно зареждане. Няма как обаче да се отрече, че през последните години автомобилите, задвижвани на ток, отбелязват голям напредък. Проучване на Министерството на енергетиката на САЩ доказва това, като изтъква няколко числа.

Според данните, публикувани от ведомството, средният пробег на електрическите автомобили, продавани в САЩ през 2022 г., възлиза на 414 км (257 мили).Това е 10% увеличение в сравнение с 377 км (234 мили) на 2021 г., следователно става дума за допълнителни 37 км (23 мили).

Това обаче не е абсолютен рекорд, тъй като автомобилите с нулеви емисии са се справили по-добре през 2020 г., когато пробегът им с едно зареждане е бил 417 км (259 мили). Ако се гледат данните за 2022 г., тогава отличникът на пазара сред колите на ток е Lucid Air Dream Edition, способен да измине до 837 км (520 мили).

Все още електромобилите са далеч от бензиновите модели, които в САЩ през 2021 г. са имали среден пробег от 648 км (403 мили), но разликата се съкращава и постепенно нещата отиват към паритет както по отношение на цената, така и на изминатите километри.

Какво ще се случи в бъдеще? Това, което е сигурно, е, че пробегът на колите на ток ще продължи да нараства – както защото тенденцията изглежда неумолима, така и защото днес на пазара вече има електромобили, които могат да предизвикат дори бензинови модели с голям пробег. Китайският Zeekr 001, например, който вече е на пазара, може да измине 1032 км.

Проучване на Bloomberg също говори за нарастващи числа. Според него електромобилите вече приближават пробег от 483 км (300 мили), така че настигането и изпреварването на автомобилите с ДВГ вече не изглежда чак толкова далеч във времето.

fallback
  • #61
    до 56 ( преди 1 година )
    Недостатъци ДНЕС: Пробег, загуба на такъв заради външни фактори, гараж/парко място, обществена инфраструктура, първоначална инвестиция, цена и живот на батерия, обезценка, необходимост да планираш напред за всяко пътуване. Зарядни станции - Пак бъркаш индивидуалната нужда с общата. На мен ми трябва 1, ти ми я гарантирай че винаги ще я има където ми трябва и че няма да чакам за нея повече от 15 мин.
  • #60
    Гост ( преди 1 година )
    Ми нека се мъча.Ти с електричката ще дремуцаш по зарядните.
  • #59
    До попа ( преди 1 година )
    Пак ли отиваме в хипотезата ток срещу пропан бутан, а преди беше ток срещу метан? Най-скъпата зарядна станция в момента предлага на 80 стотинки. Това за тесла модел 3 са 15 лв на 100 км а за тесла с 1000 коня мощност 20 лв на 100 км заредени на най-скъпата енергия. Най-много мощната тесла е 300 коня. Я ми покажи автомобил с 300 коня който харчи по-малко? А цените на тока сриват. Преди и маломощните бяха на 96 стотинки, сега са на 39 стотинки.
  • #58
    До 55 ( преди 1 година )
    Точно това се прави на зарядна станция на магистрала. До зареждаш колкото да стигнеш до крайната дестинация, а там си зареждаш на бавна станция, както за да ти е по-евтино така и за да пазиш батерията. Пък и най-глупавата стратегия е да зареждаш до 80%, защото така или иначе след 50-60% мощността на зареждане ще ти падне под 100 киловата.
  • #57
    Popa ot razgrad ( преди 1 година )
    И още нещо...Ако зареждаш само от бързи зарядни, стойността на 100км пробег с електричка може да се окаже по-висока (или най-добрия случай равна) с тая с ДВГ.
  • #56
    До 47 ( преди 1 година )
    "Ако гледаш общо за това в което се опитваш да ни убедиш, че ел. колите са пълноценен заместител - ти трябват стотици колконки. Ти като един Early Adopter, ти харесва всичко ново и никакви недостатъци не могат да те убедят в противното"Все още не си ми казал какви са недостатъците ДНЕС. Щом когато започнат да пътуват по 1000 автомобила на ден са необходими 11 колонки, ако днес пътуват по 100 електромобила на ден колко колонки ще са необходими от София до Бургас и има ли ги?
  • #55
    до 52 ( преди 1 година )
    за 10 мин на 150кв станция зареждаш 25кв или за 100-150 км и като стигнеш където си тръгнал ще трябва пак да я боцнеш. Аз искам като зареждам да заредя до 80% примерно което ще е 30тина минути за 100кв батерия. Относно една или 2 посоки, няма значение. За всеки 1000 коли трябва определен брой, дали ще са 11 или 5 или 20, математиката е че за всички да са с ел. коли трябват стотици.
  • #54
    Гостенино ( преди 1 година )
    "С Тойота Корола мога да пътувам Бургас София Бургас без да зареждам.На теб колко зарядни ще ти трябват с 200 км пробег на електричката?" Колко пъти в годината го правиш в този преход? За колко часа? Долу показах клип как при минусови температури се изминават 1 000 км за 9 часа с електромобил. Ти колко по-бързо искаш да стигнеш? На тези които пътуват на дълъг път не им пада пробегът с 50% през зимата, пада на тези които зареждат веднъж два пъти седмично. Тоест никой няма проблем!
  • #53
    анонимен ( преди 1 година )
    С Корола не путуваш. С Корола се самоизмъчваш. Но каквото човек сам си направи, друг не може да му го направи. Странно е че човече като теб, което очевидно има изключително ниски изисквания към колата си, щом кара Тойота, се оплаква от несъществуващи проблеми на електромобилите. Обяснението? Или си крайно неостър, или някой ти плаща в рубли. Което е едно и също
  • #52
    До 46 и 47 ( преди 1 година )
    Много са ти грешни предположенията. Говорим за над 150 киловата зарядни станции. На тях се зарежда за не повече от 10-15 минути, защото след това става тегаво и с много малка мощност. Освен това тези 1000 автомобила на ден в едната посока или в двете посоки ги смяташ?
fallback
Последни