fallback

Какъв е средният пробег на електрическите автомобили?

Проучване показва, че разликата с колите с ДВГ постепенно намалява

Факт е, че електрическите коли изминават по-малко километри от бензиновите с едно зареждане. Няма как обаче да се отрече, че през последните години автомобилите, задвижвани на ток, отбелязват голям напредък. Проучване на Министерството на енергетиката на САЩ доказва това, като изтъква няколко числа.

Според данните, публикувани от ведомството, средният пробег на електрическите автомобили, продавани в САЩ през 2022 г., възлиза на 414 км (257 мили).Това е 10% увеличение в сравнение с 377 км (234 мили) на 2021 г., следователно става дума за допълнителни 37 км (23 мили).

Това обаче не е абсолютен рекорд, тъй като автомобилите с нулеви емисии са се справили по-добре през 2020 г., когато пробегът им с едно зареждане е бил 417 км (259 мили). Ако се гледат данните за 2022 г., тогава отличникът на пазара сред колите на ток е Lucid Air Dream Edition, способен да измине до 837 км (520 мили).

Все още електромобилите са далеч от бензиновите модели, които в САЩ през 2021 г. са имали среден пробег от 648 км (403 мили), но разликата се съкращава и постепенно нещата отиват към паритет както по отношение на цената, така и на изминатите километри.

Какво ще се случи в бъдеще? Това, което е сигурно, е, че пробегът на колите на ток ще продължи да нараства – както защото тенденцията изглежда неумолима, така и защото днес на пазара вече има електромобили, които могат да предизвикат дори бензинови модели с голям пробег. Китайският Zeekr 001, например, който вече е на пазара, може да измине 1032 км.

Проучване на Bloomberg също говори за нарастващи числа. Според него електромобилите вече приближават пробег от 483 км (300 мили), така че настигането и изпреварването на автомобилите с ДВГ вече не изглежда чак толкова далеч във времето.

fallback
  • #91
    До 90 ( преди 1 година )
    На това му се казва критично мислене. В момента критичното ми мислене казва че ако до каквато и да си възраст все още не си разбрал какво означава критично мислене и как да прецениш дали една информация е вярна или не, няма смисъл да те убеждавам в обратното и можеш да продължиш да си вярваш че на всеки две-три години батерията на тесла трябва да си сменя независимо от пробега и затова няма да си купиш. Недей да си купува, дреме ми какво си мислиш ти. Ако имаш информация за обратното, сподели?
  • #90
    анонимен ( преди 1 година )
    Да вярваш на цифрите и на фактите на Тесларчо,който никога не е имал Тесла и черпещ информацията си от нета, туба и повтарящ постулатите на свети Мъск.
  • #89
    анонимен ( преди 1 година )
    Тесларчо, безплатно е зареждането на Тесла модел S и то само на 2 зарядни колонки в Пловдив.Собсвеници на Тесла S от Видин, Сандански,Резово и Добрич как ще зареждат безплатно?
  • #88
    анонимен ( преди 1 година )
    Новини от 2 майTesla публикува нова информация за "живота" на батериите в своите електрически превозни средства. Автомобилният производител твърди, че батериите губят само около 12% от капацитета си след 320 000 км пробег.
  • #87
    Попе ( преди 1 година )
    Хайде спри с поредните мантри. До преди малко нямаше зарядни станции и 24 броя до морето не ти стигат и трябва чак да си правиш план график предварително на коя точно трябва да спреш да заредиш което било много трудно, сега ми обясняваш че батериите се сменят често но няма да ми кажеш след 100 пъти зададени въпроси на колко километра се сменя батерия на тесла модел 3. Ще започнеш да обясняваш как си неразбран въпреки че никога не си казал какво трябва да разберем. Знаеш просто че се сменя често.
  • #86
    popa ot razgrad ( преди 1 година )
    истинското квичене на собствениците на електрички ще започне когато дойде време за смяна на батерията...сегашните цени са около 130 USD за 1 кв/ч без масрафите за монтаж (за Tesla около 150, за Hyundai/Kia около 100)...
  • #85
    До 84 ( преди 1 година )
    Може да са само две но зареждането на тях е безплатно. Хайде сега да ми покажеш освен тези двете зарядни станции на Тесла в България коя друга марка автомобили има своя зарядна инфраструктура, за да се насочат клиентите на Тесла да си купят друга марка автомобил и да зареждат на фирмена зарядна станция? Самият факт че няма представителство и е най-продавания електромобил в българия за първото тримесечие че трябва да ти говори нещо. Тесла се пазарува по Интернет! В представителството получаваш.
  • #84
    анонимен ( преди 1 година )
    Да си купиш кола от марка която дори не си прави труда да направи представителство и има 2 станции само за случайно минаващи от други държави понеже са сметнали, че не им е изгодно е висша форма на майнд контрол.
  • #83
    До 80 ( преди 1 година )
    Май не си спомняш последния път когато гостенина ми зададе такъв въпрос как след пет минути му снимах една такава зарядна станция с две колонки по 150 kw и касова бележка като доказателство, че докато сме си писали, съм бил в магазина пред който беше зарядната станция. Тоест това не са неща които само ги пише в интернет, а са си там и когато ги потърсиш. Както виждаш аз говоря с факти цифри и събития, а вие с митове, слухове, откровени лъжи, опорни точки и обиди. Схващаш ли разликата?
  • #82
    До 80 ( преди 1 година )
    Ти пък *** откъде изникна? За разлика от тебе аз не стоя на дивана, затова ги виждам тези неща. Я кажи ти откъде разбра за онезите след дето се движат с 90 км в час за тировете защото аз през живота си съм изпреварил една единствена тесла модел s която наистина се движеше с 90-100 км/ч по една или друга причина. Напоследък електромобилите обикновено ме изпреварват, защото ползвам една toyota corolla с която не се чувствам безопасно при скорости над 120 км в час пък и се мъчи машинката.
fallback
Последни