fallback

Какъв е средният пробег на електрическите автомобили?

Проучване показва, че разликата с колите с ДВГ постепенно намалява

Факт е, че електрическите коли изминават по-малко километри от бензиновите с едно зареждане. Няма как обаче да се отрече, че през последните години автомобилите, задвижвани на ток, отбелязват голям напредък. Проучване на Министерството на енергетиката на САЩ доказва това, като изтъква няколко числа.

Според данните, публикувани от ведомството, средният пробег на електрическите автомобили, продавани в САЩ през 2022 г., възлиза на 414 км (257 мили).Това е 10% увеличение в сравнение с 377 км (234 мили) на 2021 г., следователно става дума за допълнителни 37 км (23 мили).

Това обаче не е абсолютен рекорд, тъй като автомобилите с нулеви емисии са се справили по-добре през 2020 г., когато пробегът им с едно зареждане е бил 417 км (259 мили). Ако се гледат данните за 2022 г., тогава отличникът на пазара сред колите на ток е Lucid Air Dream Edition, способен да измине до 837 км (520 мили).

Все още електромобилите са далеч от бензиновите модели, които в САЩ през 2021 г. са имали среден пробег от 648 км (403 мили), но разликата се съкращава и постепенно нещата отиват към паритет както по отношение на цената, така и на изминатите километри.

Какво ще се случи в бъдеще? Това, което е сигурно, е, че пробегът на колите на ток ще продължи да нараства – както защото тенденцията изглежда неумолима, така и защото днес на пазара вече има електромобили, които могат да предизвикат дори бензинови модели с голям пробег. Китайският Zeekr 001, например, който вече е на пазара, може да измине 1032 км.

Проучване на Bloomberg също говори за нарастващи числа. Според него електромобилите вече приближават пробег от 483 км (300 мили), така че настигането и изпреварването на автомобилите с ДВГ вече не изглежда чак толкова далеч във времето.

fallback
  • #71
    анонимен ( преди 1 година )
    Зарядни станции от София до Бургас Само на Финес чарджингЦърна маца 2 колонки по 200kW. Ихтиман 2х150kW Долно вършило 80kW Церово 70kW Гелеменово 3х200kW Царацово 2х150kW Оризово 2х150kW Нова загора 2х150 и още 3х225kW На разклона за Камено 4х150kWJumbo преди Бургас 2х150kWТрябвало много мислене къде да заредиш. Е колко пък мозъчни гънки трябва да имаш, за да не закъсаш от София до Бургас дори да караш с 250км/ч при минус 30
  • #70
    До 68 ( преди 1 година )
    Това за toyota-та не съм го писал аз. Но да кажеш, че на този етап че нямало изградена зарядна инфраструктура и не можеш спокойно да стигнеш от софия до бургас през зимата заради малкия пробег на електромобилите е най-малкото смешно! Можеш да стигнеш до утре с електромобил който има само 100 км пробег.
  • #69
    анонимен ( преди 1 година )
    "Има проблем, трябва да има 10 колонки на всеки 25-30 км. Ето, отговорих ти. Сега ми отговори и ти на всичките въпроси дето ги прескачаш." Ето че ти се губи всякаква връзка с реалността и имаш нереални очаквания, както и не познаване на реалността.Първо има повече зарядни отколкото си представяш защото по твоите думи трябват 360/30 = 12 зарядни станции, а те са много повече. А второ си представяш че трябва по 10 колонки, при положение че в цяла България има две-три хиляди електромобила
  • #68
    до 67 ( преди 1 година )
    Пак лични нападки, Тойота била наказание и хората каращи такава били "неостри" или платени в рубли. Моите критерии били заради непознанието на реалноста и фантазии. Само ти, колега си най правилно ориентиран, знаещ всичко за себе си и за останалите. И докато така тънко отбягваш въпросите по-долу, те продължават да си чакат своя отговор от теб всевишния.
  • #67
    анонимен ( преди 1 година )
    "Ако гледаш общо за това в което се опитваш да ни убедиш, че ел. колите са пълноценен заместител - ти трябват стотици колконки. Ти като един Early Adopter, ти харесва всичко ново и никакви недостатъци не могат да те убедят в противното"Това не са ли твои думи, а не мои? Това са си твои критерии и аз само те питам за малко повече конкретика за да говорим на един и същ език. Защото всичките ти "проблеми"се основават на не познаването на реалността и някакви твои фантазии
  • #66
    до 65 ( преди 1 година )
    Има проблем, трябва да има 10 колонки на всеки 25-30 км. Ето, отговорих ти. Сега ми отговори и ти на всичките въпроси дето ги прескачаш.
  • #65
    До 64 ( преди 1 година )
    Е нали вече 10 пъти ти задавам един и същ въпрос за твоите лични изисквания без да ти натрапвам моите. На това ли казваш натрапване. Питам те колко зарядни са ти достатъчни за да не ти е проблем пробегът. Тезата ми е че ако има достатъчно зарядни и електромобилите се зареждат достатъчно бързо пробега с едно зареждане не е никакъв проблем, колкото и да пада през зимата. Има ли проблем с броя на зарядните на магистралата или няма толкова ли е трудно да отговориш?
  • #64
    до 62 ( преди 1 година )
    Пита ме за недостатъци, посочих ти ги. Сега очаквам да ги обориш, нали за това ги искаше. И очевидно не си ме разбрал, затова ще ти го напиша черно на бяло, основния ми довод е че ти не признаваш никакви недостатъци и не си склонен да погледнеш през очите на различни хора с различни изисквания. На теб всичко ти е супер и достатъчно, значи за всички е така. Както ти написах преди, това че за някой хора трaнс жена е заместител на жена, не означава че за всички е така. Така и с твоите доводи....
  • #63
    Никой ( преди 1 година )
    Електричните са не ефективни и взривоопасни към батериите ...Правят ги ,,( Екологично чисти ) това ,че трупат пари на определен кръг хора който командват зелените...
  • #62
    До 61 ( преди 1 година )
    Не се измъквай за необходимия брой колонки и да сменяш темата. Говорим конкретно за колонките, които ти се струваха недостатъчно. Толкова ли е трудно да кажеш някакво число достатъчно за днешния брой електромобили? Нали основният ти довод е , че е недостатъчен пробега с едно зареждане през зимата за магистрално шофиране, а към ден днешен няма достатъчно бързи зарядни? Ще се съгласиш ли с моето мнение че към ден днешен са напълно достатъчно? Ако не са достатъчно колко трябва да бъдат за да са?
fallback
Последни