fallback

Какъв е средният пробег на електрическите автомобили?

Проучване показва, че разликата с колите с ДВГ постепенно намалява

Факт е, че електрическите коли изминават по-малко километри от бензиновите с едно зареждане. Няма как обаче да се отрече, че през последните години автомобилите, задвижвани на ток, отбелязват голям напредък. Проучване на Министерството на енергетиката на САЩ доказва това, като изтъква няколко числа.

Според данните, публикувани от ведомството, средният пробег на електрическите автомобили, продавани в САЩ през 2022 г., възлиза на 414 км (257 мили).Това е 10% увеличение в сравнение с 377 км (234 мили) на 2021 г., следователно става дума за допълнителни 37 км (23 мили).

Това обаче не е абсолютен рекорд, тъй като автомобилите с нулеви емисии са се справили по-добре през 2020 г., когато пробегът им с едно зареждане е бил 417 км (259 мили). Ако се гледат данните за 2022 г., тогава отличникът на пазара сред колите на ток е Lucid Air Dream Edition, способен да измине до 837 км (520 мили).

Все още електромобилите са далеч от бензиновите модели, които в САЩ през 2021 г. са имали среден пробег от 648 км (403 мили), но разликата се съкращава и постепенно нещата отиват към паритет както по отношение на цената, така и на изминатите километри.

Какво ще се случи в бъдеще? Това, което е сигурно, е, че пробегът на колите на ток ще продължи да нараства – както защото тенденцията изглежда неумолима, така и защото днес на пазара вече има електромобили, които могат да предизвикат дори бензинови модели с голям пробег. Китайският Zeekr 001, например, който вече е на пазара, може да измине 1032 км.

Проучване на Bloomberg също говори за нарастващи числа. Според него електромобилите вече приближават пробег от 483 км (300 мили), така че настигането и изпреварването на автомобилите с ДВГ вече не изглежда чак толкова далеч във времето.

fallback
  • #111
    анонимен ( преди 1 година )
    "Винаги съм се чудил антиелектриците как точно си представяте тази зелена електрическа революция, ако не дай боже се случи. Опишете ми я какво точно би означавало според вас. Какво точно ще се случи? " - Всики коли да са 100% елелктрически, да идват от 100% възобновяеми източници и да не струват колко две нови коли, а дори да са по-ини от сегашните и да изкарват уж мнгоо повече.
  • #110
    Солар фест ( преди 1 година )
    вземете си соларни панелчета и си ги вържете отгоре на тавана за по-дълъг пробег.
  • #109
    Al ( преди 1 година )
    Купувач на Tesla Model S Plaid изпадна в шок от качеството на изработка - https://automedia.investor.bg/a/2-***/53116-kupuvach-na-tesla-model-s-plaid-izpadna-v-shok-ot-kachestvoto-na-izrabotka
  • #108
    Al ( преди 1 година )
    До #107 -- Остави ги електрокар феновете. Както се видя и от последните им постове те или нямат централен мозък, или не знаят как да го ползват! Не знам оня със стоте хиляди зарядни станции 24/7 само в София, какво си е въобразявал? И защо просто не е взел калкулатора и не е умножил 100 000 по зарядния ток , за да види че ще трябва още един АЕЦ. Само за София. Мал**умни*к с претенции на разбирач някакъв!
  • #107
    До 100 ( преди 1 година )
    Чел си каквото съм писал като дявола евангелието. С теб няма смисъл да се спори, нито Ел кола си имал нито си виждал на живо. Познати които си купиха Тесли за по 120000 сега ги продават защото не им вършат работа, а бай Станчо дето и електромер не знае как изглежда е тръгнал да обяснява как това било най-великото нещо след нарязания хляб и решението за всички хора при всички обстоятелства....
  • #106
    Ал ( преди 1 година )
    До #105-- Абе ти акъл имаш ли??? 100000зарядни станции!!?? Работещи по 24/7 в денонощие??? И то само за град София?? Абе ти имаш ли изобщо връзка с централния мозък,а?
  • #105
    До 102 ( преди 1 година )
    И защо реши че всички тези милион автомобила ще изминават по 500 км всеки ден и ще трябва да зареждат всяка нощ? На практика трябва да зареждат веднъж седмично тоест всяка една БАВНА зарядна станция може да обслужва 7 автомобила ако зареждат само нощно време или около 20 автомобила ако зареждат и през деня. Тоест 100 000 бавни зарядни плюс още 1 000 бързи са напълно достатъчно за милион автомобила. А един електромобил харчи по-малко от бойлер или климатик на денонощие. Вече има достатъчно ВЕИ
  • #104
    Ал ( преди 1 година )
    Зелената електрическа революция никога няма да се състои! Никога!
  • #103
    До #108 от Ал ( преди 1 година )
    Нищо не си представям защото нищо зелено няма да се случи! Тези зелени приказки са само за бала*митниците. Електрокарите са по.несъвършенни от всякъде щайги, с които и на 500км. не можеш да отидеш и после трябва да почнеш да се оглеждаш за зарядна станция близо до селото на баба ти! Батериите са мръсни, огнеопасни, експлоадират, и след 300000трябва да се сменят на цената на половин автомобил. А за производството им вече са отделени вредните вещества в атмосферата... така, че нищо зелено няма.
  • #102
    Al ( преди 1 година )
    Ще повторя - в София има 1млн. автомобила. А не вижда 1млн. зарядни станции! А защо толкова? Ами защото всеки ще си зарежда в къщи, няма да ходи в съседния квартал ... или в Перник, нали? Само половината от тези 1млн. автомобила да се включат през ноща да зареждат - АЕЦ-а ще гръмне!!! Абе ... глупости на търкалета...
fallback
Последни