fallback

Какъв е средният пробег на електрическите автомобили?

Проучване показва, че разликата с колите с ДВГ постепенно намалява

Факт е, че електрическите коли изминават по-малко километри от бензиновите с едно зареждане. Няма как обаче да се отрече, че през последните години автомобилите, задвижвани на ток, отбелязват голям напредък. Проучване на Министерството на енергетиката на САЩ доказва това, като изтъква няколко числа.

Според данните, публикувани от ведомството, средният пробег на електрическите автомобили, продавани в САЩ през 2022 г., възлиза на 414 км (257 мили).Това е 10% увеличение в сравнение с 377 км (234 мили) на 2021 г., следователно става дума за допълнителни 37 км (23 мили).

Това обаче не е абсолютен рекорд, тъй като автомобилите с нулеви емисии са се справили по-добре през 2020 г., когато пробегът им с едно зареждане е бил 417 км (259 мили). Ако се гледат данните за 2022 г., тогава отличникът на пазара сред колите на ток е Lucid Air Dream Edition, способен да измине до 837 км (520 мили).

Все още електромобилите са далеч от бензиновите модели, които в САЩ през 2021 г. са имали среден пробег от 648 км (403 мили), но разликата се съкращава и постепенно нещата отиват към паритет както по отношение на цената, така и на изминатите километри.

Какво ще се случи в бъдеще? Това, което е сигурно, е, че пробегът на колите на ток ще продължи да нараства – както защото тенденцията изглежда неумолима, така и защото днес на пазара вече има електромобили, които могат да предизвикат дори бензинови модели с голям пробег. Китайският Zeekr 001, например, който вече е на пазара, може да измине 1032 км.

Проучване на Bloomberg също говори за нарастващи числа. Според него електромобилите вече приближават пробег от 483 км (300 мили), така че настигането и изпреварването на автомобилите с ДВГ вече не изглежда чак толкова далеч във времето.

fallback
  • #31
    Popa ot razgrad ( преди 1 година )
    За темата "София-Бургас"...колко автомобили се движат ежедневно в двете посоки?...1,000?...10,000?...сега си представете че всички са електрически и изискват поне едно зареждане от приблизително половин час...колко зарядни станции ще са достатъчни според вас?
  • #30
    Не съм 25 ( преди 1 година )
    До 28Кой какво те кара да си купуваш след като колегата ти дава само технически характеристики колко пада пробега през зимата. Аз ще кажа че не съм съгласен с написаното от него, защото не е коректно при електромобилите да говорим колко пада пробега, а с колко се увеличава разхода през зимата. Най-точната методика е да не се използват километри, а да се добавят два три kWh за всеки час в който е включено отоплението, независимо дали автомобилът се движи и с каква скорост.
  • #29
    До 27 ( преди 1 година )
    Пак те питам колко зарядни станции са ти достатъчни за да си спокоен за да стигнеш от София до Бургас с едно зареждане през зимата. На практика стигаш и без зареждане, но за да си спокоен колко зарядни станции са ти достатъчни за да е пълноценен заместителя? Явно 100-те които ти предложих не са достатъчни и ще трябва да сложат повече? Електромобила е абсолютно пълноценен заместител и за зимата. Стига да минаваш повече километри за да ти излиза икономическата част. Техническата излиза.
  • #28
    до 25 ( преди 1 година )
    Коментара ти е в стил "Кой те кара да си купуваш Дачия, купи си Ролс-Ройс" :D
  • #27
    до 22 ( преди 1 година )
    Стигнахме до същината. На колегата му е важен пробега зимата и това е неговия критерии, а ти му казваш че не е важен. Това имам предвид под пълноценен заместител - заместител във всяка ситуация. За това има още хляб да ядем. Иначе за частни случай като градско с гараж или близката вила - да, по подходящи са. Относно дали е по-евтино или не, това пак е индивидуален критерий, който не сме засягали досега.
  • #26
    анонимен ( преди 1 година )
    Какви задръствания, какви 5 лв? Това да не ти е ДВГ? Електромобилът не харчи нищо, като стои на едно място, а ниските скорости само му увеличават пробега.
  • #25
    анонимен ( преди 1 година )
    Стига подвеждащи коментари за зимния пробег. На добре направените коли пада с 10% при 99% от преходите, като може да стигне до 15% при много тежки условия. Това, че при некадърните електромобили пада с 30, кой те кара да си ги купуваш? Истината е 10%, всичко останало са хейтърски лъжи.
  • #24
    до 21 ( преди 1 година )
    Да разбирам,че по първата част нямаш коментар? Да могат да поемат същия поток от коли. Колко автомобила могат да зареждат на сегашните еднвременно? Не е проблем гъстотата толкова, колкото капацитета за автомобили. Още нещо, аз както и доста хора пътуваме не само София-Бургас. Примерно, прослоутото задръстване на Предела за час-2. И аз не се заяждам, просто към момента ел. не са пълноценна алтернатива. Защо да си нарушавам спокойствието и да мисля тоя ток непрекъснато, като мога да изчакам още 5г
  • #23
    анонимен ( преди 1 година )
    Електромобилите никога няма да стигнат пробегът на автомобилите с ДВГ. Не защото не е възможно, а защото е абсолютно безсмислено. Самото понятие пробег с едно зареждане и тежестта която има в момента е само в следствие от тревогата да не останеш на пътя, защото наоколо няма зарядна станция. С развитието на зарядната инфраструктура тази тревога ще изчезне и никой няма да се интересува чак толкова от този пробег, а ще е по-важно времето за зареждане.
  • #22
    До 19 ( преди 1 година )
    А иначе дали са пълноценен заместител, зависи от редица икономически, технически и най-вече емоционални критерии, които трябва да изпълни един автомобил. Последното е най-важно и ако е изпълнено стига ме до нужда от гараж или място за зареждане с евтин ток в комбинация с голям годишен пробег. Ако тези двете са изпълнени, ще ти е по-евтино отколкото да караш skoda octavia и месечните разходи за лизинг и зареждане ще са ти по-ниски с електромобил отколкото с шкодата
fallback
Последни