fallback

Какъв е средният пробег на електрическите автомобили?

Проучване показва, че разликата с колите с ДВГ постепенно намалява

Факт е, че електрическите коли изминават по-малко километри от бензиновите с едно зареждане. Няма как обаче да се отрече, че през последните години автомобилите, задвижвани на ток, отбелязват голям напредък. Проучване на Министерството на енергетиката на САЩ доказва това, като изтъква няколко числа.

Според данните, публикувани от ведомството, средният пробег на електрическите автомобили, продавани в САЩ през 2022 г., възлиза на 414 км (257 мили).Това е 10% увеличение в сравнение с 377 км (234 мили) на 2021 г., следователно става дума за допълнителни 37 км (23 мили).

Това обаче не е абсолютен рекорд, тъй като автомобилите с нулеви емисии са се справили по-добре през 2020 г., когато пробегът им с едно зареждане е бил 417 км (259 мили). Ако се гледат данните за 2022 г., тогава отличникът на пазара сред колите на ток е Lucid Air Dream Edition, способен да измине до 837 км (520 мили).

Все още електромобилите са далеч от бензиновите модели, които в САЩ през 2021 г. са имали среден пробег от 648 км (403 мили), но разликата се съкращава и постепенно нещата отиват към паритет както по отношение на цената, така и на изминатите километри.

Какво ще се случи в бъдеще? Това, което е сигурно, е, че пробегът на колите на ток ще продължи да нараства – както защото тенденцията изглежда неумолима, така и защото днес на пазара вече има електромобили, които могат да предизвикат дори бензинови модели с голям пробег. Китайският Zeekr 001, например, който вече е на пазара, може да измине 1032 км.

Проучване на Bloomberg също говори за нарастващи числа. Според него електромобилите вече приближават пробег от 483 км (300 мили), така че настигането и изпреварването на автомобилите с ДВГ вече не изглежда чак толкова далеч във времето.

fallback
  • #11
    До 3 ( преди 1 година )
    "което значи,че ще караш много на магистрала. Точно там обаче пробега пада наполовина спрямо обявения, ако караш нормално, а не залепен зад някой тир"Да видим дали правилно съм те разбрал. Онзи ден гледах как една тесла модел 3 стигна от софия до бургас със 140 км в час на автопилот с изключение на 30-40 км където шофьора по е контрола заради ремонтите. Измина 370 км за по-малко от три часа с 10% остатък. Да не искаш да кажеш че при "нормално" шофиране ще измине 800 км с едно зареждане?
  • #10
    Статистик ( преди 1 година )
    "Проблема е на дълъг път особено зимата. Тази статистика да покажат. " Само за статистиката, колко дълги пътувания имаше лично си тази зима и на какво разстояние? По подразбиране всичко останало ти е било градско. Мога да се обзаложа че по-малко от 1% от пътуванията през годината са ти дълги пътувания през зимата. Е защо тогава се фиксираш само на този един процент и ти е най-важния? Толкова голям проблем ли ти е, че ще трябва да прекараш 3 минути повече на зарядната станция за едно пътуване?
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    EPA имат най-реалистичните каталожни данни. На междуградско са постижими, ако човек не надвишава 100 км/ч.
  • #8
    Аз да ви открехна ( преди 1 година )
    В моя случай, докато се движа натискам спирачката, по този начин работи динамото и зарежда батерията, пробегът е двоен спрямо ДВГ
  • #7
    до 6 ( преди 1 година )
    Е то ако нямаш гараж/двор да си зареждаш повечето пъти на домашния контакт към момента е съвсем безсмислена електричката. А като пробег ако не караш много на дълъг път или поне не през зимата 60+ кВч батерия е ок. Иначе търсиш 75-80+. Обаче какви са цените в този клас.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Всеки сам може да провери, колко може да измине на дълъг път и колко време ще му отнеме. Всеки може да използва онлайн планирането на маршрута на сайта на Тесла. Например от Хамбург до Мюнхен. Както се вижда, за изминаването на около 780км, оптималното е да се спира 2 пъти за по около 30 мин. Към момента това е положението с извънградското, според мен няма драма. Но за в града е добре, да не разчитате само на обществени зарядни. Добре ще е да имате опция за зареждане в дома или близо до него.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Шшшшт, тихо! Ей сега ще дойде оня фен на тИслЪтЪ и шЪ ви светне, че не са така работите, както ги мислите. Ще ви светне как да направите електричките перпетум мобиле и да имате вечно ток.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Някой вярва ли на каталожните данни? Аз лично не. Така казват и специалистите. Скоро имаше статия в която се казваше, че при ел.автомобилите разликата между обявен пробег и реален е по-голяма отколкото при колите с двг. При ел.колите температурата на въздуха, начина на каране и скоростта са от по-голямо значение отколкото при другите.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Това е пробег по каталог, а не реален, който се различава много от обявения. Също така, зависи къде караш и как. Ако ти трябва голям пробег се предполага, че ще изминаваш дълги маршрути, което значи,че ще караш много на магистрала. Точно там обаче пробега пада наполовина спрямо обявения, ако караш нормално, а не залепен зад някой тир, както често виждам да го правят някои хора. А ако е през зимата, батерията свършва още по-бързо. Така, че нещата не са много розови с електричките.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Всичко това е много хубаво но не показва цялата картинка. Този пробег е или градски или смесен при средна температура. А в градски условия всичко над 200км е напълно достатъчно. Проблема е на дълъг път особено зимата. Тази статистика да покажат. А времето за зареждане стига да си на над 150 кВч зарядна според мен е напълно приемливо. Това че тук са редки такива си е наш проблем. По света е адекватно положението към момента
fallback
Последни