IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Дилъри масово не искат да продават електромобили

Проучването е за САЩ, където тази тенденция се отчита във всички райони

Изненадващо голям брой автомобилни дилъри в САЩ не се интересуват, нито са ентусиазирани от продажбата на изцяло електрически превозни средства показват резултати от ново проучване на екологичната организация Sierra Club. Изследването е предназначено да проучи по-добре пазара на EV и как търговците се адаптират към променящите се времена. Общо 800 дилъри участват в анкетата във всичките 50 щата, резултатите са интересни, информира Carbuzz.

 

Ford F-150 Lightning

 

Оказва се, че 66% от дилърите дори нямат електромобили за продажба в момента, а 45% от тях казват, че не биха предложили електромобили, дори ако ги имаха на склад. Все още съществуват ограничения на веригата за доставки и технически проблеми, което прави донякъде предизвикателство за производителите да предоставят своевременно своите най-нови EV на дилърите. Ford F-150 Lightning е добър пример, след като компанията трябваше да спре производството през февруари заради пожар в завода.

Има и друга страна на ситуацията обаче - 44% от дилърите казват, че биха продали електромобили, ако ги имаха на склад. Защо има толкова голям брой представителства, които не се интересуват от търговията с електромобили?

 

Chevrolet Bolt EV

 

„Първо трябва да инсталираме зарядни устройства преди автомобилният производител да може да ни изпрати електромобили за продажба“, каза представител на дилър на Chevrolet от Уайоминг. Служител на дилър на Nissan в Луизиана коментира: „Трудно е да се набавят такива автомобили на склад“.

Клиенти в Луизана също изразяват известно разочарование: „Те нямаха електромобил на разположение за тест драйв. Volvo ги достави рез уикенда и ни казаха да се върнем през седмицата. Лоша практика“. Купувач на Toyota от Мериленд каза следното: „Трябва да купите „на сляпо“, тъй като дилърът няма коли. Интересувах се от bZ4X, но нямаше наличен или се очакваше в обозримо бъдеще.“

 

Nissan

 

Проучването сравнява резултатите от пет региона - Североизток (11 щата плюс окръг Колумбия), Югоизток (12 щата), Запад (11 щата), Югозапад (4 щата) и Среден запад (12 щата) и допълва констатациите си с данни от продажби на EV за 2022 г. от Atlas Public Policy.

Оказва се, че само 27% от дилърите в Западния регион (който включва Калифорния, където обичат EV) са имали електромобили, налични за продажба, което е най-ниската наличност сред регионите. Но там все още се продават повече електромобили от останалата част на страната - 45% (423 993) от всички продажби на EV миналата година.

 

Tesla

 

Междувременно Югоизток има най-висок процент на електромобили от 41% - 158 777 продадени бройки. Това е 17% от всички продажби на EV в цялата страна. Също така се отбелязва, че не всеки щат позволява директни продажби на EV, като например от Tesla, Rivian и Lucid. Това очевидно се отразява на продажбите.

В щатите, които разрешават директни продажби, са пласирани 65% от всички електромобили, продадени в страната през 2022 г. Дилърите в 13 щата казват, че са щастливи да продават електромобили, но недостигът от запаси им пречи да го правят. Проучването установява, че дилърите на Mercedes-Benz имат най-добрата наличност на EV (90%), докато Toyota и Honda имат най-лошата (съответно 15% и 11%).

 

 

0 от 500
  • #24
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До 14 ( преди 1 година )
    Не навсякъде да си анти всичко логично е нормално както е в България, Африка, Пакистан или Русия.. Китай, Скандинавия, Калифорния и т.н. само джендове ли са? Все джендове и полове са ви в главата но никого който си ползва мозъка не прави равенство между електромобил и гей
  • #23
    13 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    до 19 Цифрите които изтъкваш са много спорни. При минус 10 градуса със снеговалеж в бензиновият автомобил можеш да си направиш температура от 27-30 градуса от парното. По-дяволите може да караш по бански и джапанки ако искаш . В елетрическаъта кола слагаш пухенката и се успокояваш че 15 градуса е почти стайна температура ако живееш в Якутия. Не можеш да сипеш ток в бутилка или туба. Ако спре батерията си до там.Или ще си носиш дизелов генератор ?
  • #22
    9 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    през 2022 делът на нови продадени ел автомобили в САЩ е 5 %. Общият дял на ел автомобили е 1 %. С тоя темп на "невиждани ръстове на продажба" може би след половин век ще имат паритет с ДВГ. След толкова време пишещите тук ще са дедовци на възраст между 75-100 год.Ако въобще са живи.
  • #21
    7 rate up comment 9 rate down comment
    До 20 ( преди 1 година )
    А какво общо има едното с другото? Дилърите не искат да ги продават но в сащ електромобилите имат рекорден ръст на продажбите всяка изминала година и няма признаци тази тенденция да спре или дори да намалее. Тоест скоро дилърите ще останат без работа, ако не искат да продават електромобили. А точно заради тези инати, производителите ще минат на система без дилъри и ще си продават и автомобилите с ДВГ без тяхна помощ.
  • #20
    9 rate up comment 6 rate down comment
    електромобили ( преди 1 година )
    Дилъри масово не искат да продават електромобили. Проучването е за САЩ, където тази тенденция се отчита във всички райони. А ни ги пробутват на нас - европейци, скандинавци и т.н., кой сега е ...
  • #19
    8 rate up comment 14 rate down comment
    До 18 ( преди 1 година )
    Да говорим с цифри и факти а не със сопорни точки как човек който е висок 1,95 е нисък защото до него имало двуметров човек. Един електромобил изминава 1 000 км с три зареждания за девет часа и пет минути. Ти колко по-бързо си ги изминавал някога ако въобще през живота си минавал 1 000 км без да спираш? Нужно ли ти е? Климатика и парното ти намаляват пробега при дълго шофиране с не повече от 10%. Тоест вместо 10 минути на зарядната станция ще е необходимо да останеш цели 11 минути. Проблем?
  • #18
    19 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Електромобилите са ненадеждни и зарядът на батерията не е предвидим. Работата на разни неща като климатик/парно/радио/чистачки ел стъкла и тн съкращава значително разстоянието което може да се измине.Зареждането почти никога не е удобно и винаги дълго.Цената на самият автомобил е двойна спрямо подобен с ДВГ. Опасни са при пожар лумват с мощни пламъци за секунди.Във 100 процента от случайте пожар означава унищожен автомобил.Това е една скъпа играчка за хора с много пари.
  • #17
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "12-ти мога да си представя много неща, но представите са едно реалността е нещо друго." Тоест аз те питам дали можеш да си представиш вече изградени неща, но ти в прав текст ми казваш че не можеш да си представиш реалността. Ами продължавай да си живееш в твой измислен свят в твоя си паралелна реалност и не се опитвай да ни вкарваш и нас в него. Ние си предпочитаме истинската реалност! Сигурно си онзи същия в чиято реалност автомобила се продава само срещу документ за сексуална ориентация!
  • #16
    9 rate up comment 7 rate down comment
    До 14 ( преди 1 година )
    Виждаш ли колко си промит мозък, за да можеш да свържеш сексуалността на човек с автомобила който кара. Статистически погледнато повечето обратни карат бензинови автомобили. Като това разбира се въобще нищо не значи. Но все пак ми е любопитно кои хора карат на пропан бутан и кои на дизел според тебе? Тях по какво ги определяш?
  • #15
    8 rate up comment 8 rate down comment
    До 11 ( преди 1 година )
    А можеш ли да си представиш, че в Европа точно най-северните и студени държави купуват най-много електромобили? Можеш ли да си представиш че тези които си купуват v8 двигател, го правят защото е мощен и надежден, а електродвигателя им предлага още повече мощност и надежност? Можеш ли да си представиш че най-голямата зарядна станция в САЩ със 100 колонки всъщност се намира в пустинята? А че в манхатън само тесла има 15 точки за зареждане с около 40 колонки. Батериите на електромобилите са 400 V