fallback

Дилъри масово не искат да продават електромобили

Проучването е за САЩ, където тази тенденция се отчита във всички райони

Изненадващо голям брой автомобилни дилъри в САЩ не се интересуват, нито са ентусиазирани от продажбата на изцяло електрически превозни средства показват резултати от ново проучване на екологичната организация Sierra Club. Изследването е предназначено да проучи по-добре пазара на EV и как търговците се адаптират към променящите се времена. Общо 800 дилъри участват в анкетата във всичките 50 щата, резултатите са интересни, информира Carbuzz.

 

 

Оказва се, че 66% от дилърите дори нямат електромобили за продажба в момента, а 45% от тях казват, че не биха предложили електромобили, дори ако ги имаха на склад. Все още съществуват ограничения на веригата за доставки и технически проблеми, което прави донякъде предизвикателство за производителите да предоставят своевременно своите най-нови EV на дилърите. Ford F-150 Lightning е добър пример, след като компанията трябваше да спре производството през февруари заради пожар в завода.

Има и друга страна на ситуацията обаче - 44% от дилърите казват, че биха продали електромобили, ако ги имаха на склад. Защо има толкова голям брой представителства, които не се интересуват от търговията с електромобили?

 

 

„Първо трябва да инсталираме зарядни устройства преди автомобилният производител да може да ни изпрати електромобили за продажба“, каза представител на дилър на Chevrolet от Уайоминг. Служител на дилър на Nissan в Луизиана коментира: „Трудно е да се набавят такива автомобили на склад“.

Клиенти в Луизана също изразяват известно разочарование: „Те нямаха електромобил на разположение за тест драйв. Volvo ги достави рез уикенда и ни казаха да се върнем през седмицата. Лоша практика“. Купувач на Toyota от Мериленд каза следното: „Трябва да купите „на сляпо“, тъй като дилърът няма коли. Интересувах се от bZ4X, но нямаше наличен или се очакваше в обозримо бъдеще.“

 

 

Проучването сравнява резултатите от пет региона - Североизток (11 щата плюс окръг Колумбия), Югоизток (12 щата), Запад (11 щата), Югозапад (4 щата) и Среден запад (12 щата) и допълва констатациите си с данни от продажби на EV за 2022 г. от Atlas Public Policy.

Оказва се, че само 27% от дилърите в Западния регион (който включва Калифорния, където обичат EV) са имали електромобили, налични за продажба, което е най-ниската наличност сред регионите. Но там все още се продават повече електромобили от останалата част на страната - 45% (423 993) от всички продажби на EV миналата година.

 

 

Междувременно Югоизток има най-висок процент на електромобили от 41% - 158 777 продадени бройки. Това е 17% от всички продажби на EV в цялата страна. Също така се отбелязва, че не всеки щат позволява директни продажби на EV, като например от Tesla, Rivian и Lucid. Това очевидно се отразява на продажбите.

В щатите, които разрешават директни продажби, са пласирани 65% от всички електромобили, продадени в страната през 2022 г. Дилърите в 13 щата казват, че са щастливи да продават електромобили, но недостигът от запаси им пречи да го правят. Проучването установява, че дилърите на Mercedes-Benz имат най-добрата наличност на EV (90%), докато Toyota и Honda имат най-лошата (съответно 15% и 11%).

 

 

fallback
  • #14
    до#9 ( преди 1 година )
    Добре, че се разпозна в тези за които говоря и го каза. И не, не съм дивак, че не понасям метросексуални джендове да ми се лигавят. Това не е диващина да се налагате над останалите някаква малка групичка обратни и да искате всичко, каквото вие кажете и вие да определяте какво да караме и как да възпитаваме децата си с джндър програми и да ги правим, като вас.Направете си деца и си ги възпитавайте и по един електрокар им вземете за да може щастието ви да е пълно, но нормалните хора не ни намесв
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    12-ти мога да си представя много неща, но представите са едно реалността е нещо друго.
  • #12
    До 11 ( преди 1 година )
    Сигурно не можеш да си представяш и че съществуват хората които ВЕЧЕ са изградили ВСИЧКО това което ти дори не можеш и да си представиш.
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Трудно ми е да си предствя, че някой в Аляска иска електричка, а пък тези от средните щати едва ли биха сменили V8 за миксер. Трудно ми е и да си предствя, че някой ще изгражда зарядни в аризонската пустош. Още по трудно ми е да си преставя как жителите на Манхатън си пускат ток от прозореца. И не на последно място, мрежата в САЩ е 110В. Е
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    С нетърпение чакам и наШте дилърЕ да фалират , като почнеш с Мото Пфое , и Аутотехника , та свършиш с всичките
  • #9
    До 8 ( преди 1 година )
    Еми за това такива диваци като теб няма да са дилъри а хора които не наричат клиентите си джендове и меки китки лигавещи се с *** въпроси. Защо за теб са *** въпросите може би защото ти си такъв и не можеш да отговориш а въпросите за ДВГ само умни и сериозни като тебе ли са?
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    И аз да бях дилър и аз нямаше да искам да продавам тостери на клиентите си, а автомобили. Не бих искал да ми идват метросексуални джендове в представителството, да ми чупят меки китки и да ми се лигавят с тАпите си въпроси за тостерите.
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Няма дилър - няма проблем. Разбира се едва ли ще изчезнат но ще станат значително по-малко..
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Не ги продават щото трябва да ги обслужват и евентуално ремонтират, а нямат кадри за това. То не е като да развиваш гайки.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Ами то и новите коли с ДВГ също има много SW.
fallback
Последни