fallback

Дилъри масово не искат да продават електромобили

Проучването е за САЩ, където тази тенденция се отчита във всички райони

Изненадващо голям брой автомобилни дилъри в САЩ не се интересуват, нито са ентусиазирани от продажбата на изцяло електрически превозни средства показват резултати от ново проучване на екологичната организация Sierra Club. Изследването е предназначено да проучи по-добре пазара на EV и как търговците се адаптират към променящите се времена. Общо 800 дилъри участват в анкетата във всичките 50 щата, резултатите са интересни, информира Carbuzz.

 

 

Оказва се, че 66% от дилърите дори нямат електромобили за продажба в момента, а 45% от тях казват, че не биха предложили електромобили, дори ако ги имаха на склад. Все още съществуват ограничения на веригата за доставки и технически проблеми, което прави донякъде предизвикателство за производителите да предоставят своевременно своите най-нови EV на дилърите. Ford F-150 Lightning е добър пример, след като компанията трябваше да спре производството през февруари заради пожар в завода.

Има и друга страна на ситуацията обаче - 44% от дилърите казват, че биха продали електромобили, ако ги имаха на склад. Защо има толкова голям брой представителства, които не се интересуват от търговията с електромобили?

 

 

„Първо трябва да инсталираме зарядни устройства преди автомобилният производител да може да ни изпрати електромобили за продажба“, каза представител на дилър на Chevrolet от Уайоминг. Служител на дилър на Nissan в Луизиана коментира: „Трудно е да се набавят такива автомобили на склад“.

Клиенти в Луизана също изразяват известно разочарование: „Те нямаха електромобил на разположение за тест драйв. Volvo ги достави рез уикенда и ни казаха да се върнем през седмицата. Лоша практика“. Купувач на Toyota от Мериленд каза следното: „Трябва да купите „на сляпо“, тъй като дилърът няма коли. Интересувах се от bZ4X, но нямаше наличен или се очакваше в обозримо бъдеще.“

 

 

Проучването сравнява резултатите от пет региона - Североизток (11 щата плюс окръг Колумбия), Югоизток (12 щата), Запад (11 щата), Югозапад (4 щата) и Среден запад (12 щата) и допълва констатациите си с данни от продажби на EV за 2022 г. от Atlas Public Policy.

Оказва се, че само 27% от дилърите в Западния регион (който включва Калифорния, където обичат EV) са имали електромобили, налични за продажба, което е най-ниската наличност сред регионите. Но там все още се продават повече електромобили от останалата част на страната - 45% (423 993) от всички продажби на EV миналата година.

 

 

Междувременно Югоизток има най-висок процент на електромобили от 41% - 158 777 продадени бройки. Това е 17% от всички продажби на EV в цялата страна. Също така се отбелязва, че не всеки щат позволява директни продажби на EV, като например от Tesla, Rivian и Lucid. Това очевидно се отразява на продажбите.

В щатите, които разрешават директни продажби, са пласирани 65% от всички електромобили, продадени в страната през 2022 г. Дилърите в 13 щата казват, че са щастливи да продават електромобили, но недостигът от запаси им пречи да го правят. Проучването установява, че дилърите на Mercedes-Benz имат най-добрата наличност на EV (90%), докато Toyota и Honda имат най-лошата (съответно 15% и 11%).

 

 

fallback
  • #34
    do#27 ( преди 1 година )
    Стига лъга бе Теслар! Я погледни каква е максималната температура на Тесла, която можеш да зададеш да ти поддържа! Виж хубаво и ела пак да се правиш на умен, но гледай другия път да лъжеш по-малко!
  • #33
    анонимен ( преди 1 година )
    Има достатъчно поръчани и получени тесли само за последните няколко месеца, включително и една Плайд, като чакането е от един до няколко месеца а не години. Като искаш официален сервиз се намира в буглокещ което не е по-далеч от морето например.
  • #32
    do 27 ( преди 1 година )
    Можеш ли да си купиш Тесла тук в БГ ? Каква за колко пари след колко 3 години реално ще пристигне,ако се повреди- сервиз гаранция нещо ? Повредена термо помпа на най-евтината тесла е 10000 лева. Без ДДС.Поради някаква причина производителят отказва да признае гаранция защото не била гледана във фирмен сервиз. Не се опитвам да те убедя че няма топла вода.Само казвам че има по-лесно начини за произвеждането и в смисъл покупка на автомобил,сервизиране,зареждане,подръжка.Ти тесла та тесла.
  • #31
    До 29 ( преди 1 година )
    Не мога да ти отговоря на тези въпроси дори за след 10 години. Ти можеш ли да отговориш на въпросите си макар и с приблизителни стойности?
  • #30
    анонимен ( преди 1 година )
    Пазят си тлъстите печалби, затова не искат да продават. Производителите в прав текст им казаха, че те ще определят крайната цена и отстъпката за дилъра и онези пропищяха. Не случайно наред с адвокатите, най-мразената професия в САЩ е автомобилен дилър.
  • #29
    До 28 ( преди 1 година )
    Прочел си коментара ама нищо не си разбрал. Айде сега помисли пак. Когато сегашните електрически станат 20 годишни, колко ще струват втора употреба, колко пробег ще имат останал, и колко ще струва смяната на батерията за да се върне пробега в някакви нормални граници за употреба? И в крайна сметка каква ще е цената за придобиване на стар електрически автомобил и неговото обслужване за да може да се ползва нормално?
  • #28
    До 26 ( преди 1 година )
    "Сега може ли обикновен човек да си купи втора употреба електрическа кола за 10 000 лева" това ми прозвуча, като въпроса " жена ми в момента е бременна. Ще може ли догодина да запишем детето да следва висше? Как очакваш автомобилите които се продават тази година догодина да са 20-30 годишни за да търсиш такава цена?
  • #27
    До 20 ( преди 1 година )
    Заради такива като тебе още преди пет-шест години Бьорн ниланд пробваха с един свой приятел колко градуса ще вдигне "парното" на тесла модел s при минус 20 градуса. Доколкото си спомням успяха да стигнат до 44 градуса в купето, като дори поточник се потяха. Или и това не ти е достатъчно и искаш по-топло? Тогава тесла все още нямаше термопомпа и се подгряваше само с реотани които харчеха 6 kw. За един час отопление на бърза зарядна ще трябва да висиш допълнителни 1,5 минути. Проблем?
  • #26
    анонимен ( преди 1 година )
    Електрически коли са са балон. Медиите получават грантове от правителства и нпо-та да за пропагандират в полза на електрическите играчки. Но като попиташ хората на улицата се оказва че никой не се интересуват от тези коли. Хората си искат доказаните евтини и надеждни технологии - бензин и дизел. Сега може ли обикновен човек да си купи втора употреба електрическа кола за 10 000 лева и тя да има пробег 600км++ с едно зареждане и да не висиш по зарядни. Щото с бензина и дизела това си е факт.
  • #25
    анонимен ( преди 1 година )
    Пазят си репутацията. Никой не дилър не иска да продава електрически играчки и после да бере срам пред недоволните клиенти.
fallback
Последни