fallback

Дилъри масово не искат да продават електромобили

Проучването е за САЩ, където тази тенденция се отчита във всички райони

Изненадващо голям брой автомобилни дилъри в САЩ не се интересуват, нито са ентусиазирани от продажбата на изцяло електрически превозни средства показват резултати от ново проучване на екологичната организация Sierra Club. Изследването е предназначено да проучи по-добре пазара на EV и как търговците се адаптират към променящите се времена. Общо 800 дилъри участват в анкетата във всичките 50 щата, резултатите са интересни, информира Carbuzz.

 

 

Оказва се, че 66% от дилърите дори нямат електромобили за продажба в момента, а 45% от тях казват, че не биха предложили електромобили, дори ако ги имаха на склад. Все още съществуват ограничения на веригата за доставки и технически проблеми, което прави донякъде предизвикателство за производителите да предоставят своевременно своите най-нови EV на дилърите. Ford F-150 Lightning е добър пример, след като компанията трябваше да спре производството през февруари заради пожар в завода.

Има и друга страна на ситуацията обаче - 44% от дилърите казват, че биха продали електромобили, ако ги имаха на склад. Защо има толкова голям брой представителства, които не се интересуват от търговията с електромобили?

 

 

„Първо трябва да инсталираме зарядни устройства преди автомобилният производител да може да ни изпрати електромобили за продажба“, каза представител на дилър на Chevrolet от Уайоминг. Служител на дилър на Nissan в Луизиана коментира: „Трудно е да се набавят такива автомобили на склад“.

Клиенти в Луизана също изразяват известно разочарование: „Те нямаха електромобил на разположение за тест драйв. Volvo ги достави рез уикенда и ни казаха да се върнем през седмицата. Лоша практика“. Купувач на Toyota от Мериленд каза следното: „Трябва да купите „на сляпо“, тъй като дилърът няма коли. Интересувах се от bZ4X, но нямаше наличен или се очакваше в обозримо бъдеще.“

 

 

Проучването сравнява резултатите от пет региона - Североизток (11 щата плюс окръг Колумбия), Югоизток (12 щата), Запад (11 щата), Югозапад (4 щата) и Среден запад (12 щата) и допълва констатациите си с данни от продажби на EV за 2022 г. от Atlas Public Policy.

Оказва се, че само 27% от дилърите в Западния регион (който включва Калифорния, където обичат EV) са имали електромобили, налични за продажба, което е най-ниската наличност сред регионите. Но там все още се продават повече електромобили от останалата част на страната - 45% (423 993) от всички продажби на EV миналата година.

 

 

Междувременно Югоизток има най-висок процент на електромобили от 41% - 158 777 продадени бройки. Това е 17% от всички продажби на EV в цялата страна. Също така се отбелязва, че не всеки щат позволява директни продажби на EV, като например от Tesla, Rivian и Lucid. Това очевидно се отразява на продажбите.

В щатите, които разрешават директни продажби, са пласирани 65% от всички електромобили, продадени в страната през 2022 г. Дилърите в 13 щата казват, че са щастливи да продават електромобили, но недостигът от запаси им пречи да го правят. Проучването установява, че дилърите на Mercedes-Benz имат най-добрата наличност на EV (90%), докато Toyota и Honda имат най-лошата (съответно 15% и 11%).

 

 

fallback
  • #24
    До 14 ( преди 1 година )
    Не навсякъде да си анти всичко логично е нормално както е в България, Африка, Пакистан или Русия.. Китай, Скандинавия, Калифорния и т.н. само джендове ли са? Все джендове и полове са ви в главата но никого който си ползва мозъка не прави равенство между електромобил и гей
  • #23
    анонимен ( преди 1 година )
    до 19 Цифрите които изтъкваш са много спорни. При минус 10 градуса със снеговалеж в бензиновият автомобил можеш да си направиш температура от 27-30 градуса от парното. По-дяволите може да караш по бански и джапанки ако искаш . В елетрическаъта кола слагаш пухенката и се успокояваш че 15 градуса е почти стайна температура ако живееш в Якутия. Не можеш да сипеш ток в бутилка или туба. Ако спре батерията си до там.Или ще си носиш дизелов генератор ?
  • #22
    анонимен ( преди 1 година )
    през 2022 делът на нови продадени ел автомобили в САЩ е 5 %. Общият дял на ел автомобили е 1 %. С тоя темп на "невиждани ръстове на продажба" може би след половин век ще имат паритет с ДВГ. След толкова време пишещите тук ще са дедовци на възраст между 75-100 год.Ако въобще са живи.
  • #21
    До 20 ( преди 1 година )
    А какво общо има едното с другото? Дилърите не искат да ги продават но в сащ електромобилите имат рекорден ръст на продажбите всяка изминала година и няма признаци тази тенденция да спре или дори да намалее. Тоест скоро дилърите ще останат без работа, ако не искат да продават електромобили. А точно заради тези инати, производителите ще минат на система без дилъри и ще си продават и автомобилите с ДВГ без тяхна помощ.
  • #20
    електромобили ( преди 1 година )
    Дилъри масово не искат да продават електромобили. Проучването е за САЩ, където тази тенденция се отчита във всички райони. А ни ги пробутват на нас - европейци, скандинавци и т.н., кой сега е ...
  • #19
    До 18 ( преди 1 година )
    Да говорим с цифри и факти а не със сопорни точки как човек който е висок 1,95 е нисък защото до него имало двуметров човек. Един електромобил изминава 1 000 км с три зареждания за девет часа и пет минути. Ти колко по-бързо си ги изминавал някога ако въобще през живота си минавал 1 000 км без да спираш? Нужно ли ти е? Климатика и парното ти намаляват пробега при дълго шофиране с не повече от 10%. Тоест вместо 10 минути на зарядната станция ще е необходимо да останеш цели 11 минути. Проблем?
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    Електромобилите са ненадеждни и зарядът на батерията не е предвидим. Работата на разни неща като климатик/парно/радио/чистачки ел стъкла и тн съкращава значително разстоянието което може да се измине.Зареждането почти никога не е удобно и винаги дълго.Цената на самият автомобил е двойна спрямо подобен с ДВГ. Опасни са при пожар лумват с мощни пламъци за секунди.Във 100 процента от случайте пожар означава унищожен автомобил.Това е една скъпа играчка за хора с много пари.
  • #17
    анонимен ( преди 1 година )
    "12-ти мога да си представя много неща, но представите са едно реалността е нещо друго." Тоест аз те питам дали можеш да си представиш вече изградени неща, но ти в прав текст ми казваш че не можеш да си представиш реалността. Ами продължавай да си живееш в твой измислен свят в твоя си паралелна реалност и не се опитвай да ни вкарваш и нас в него. Ние си предпочитаме истинската реалност! Сигурно си онзи същия в чиято реалност автомобила се продава само срещу документ за сексуална ориентация!
  • #16
    До 14 ( преди 1 година )
    Виждаш ли колко си промит мозък, за да можеш да свържеш сексуалността на човек с автомобила който кара. Статистически погледнато повечето обратни карат бензинови автомобили. Като това разбира се въобще нищо не значи. Но все пак ми е любопитно кои хора карат на пропан бутан и кои на дизел според тебе? Тях по какво ги определяш?
  • #15
    До 11 ( преди 1 година )
    А можеш ли да си представиш, че в Европа точно най-северните и студени държави купуват най-много електромобили? Можеш ли да си представиш че тези които си купуват v8 двигател, го правят защото е мощен и надежден, а електродвигателя им предлага още повече мощност и надежност? Можеш ли да си представиш че най-голямата зарядна станция в САЩ със 100 колонки всъщност се намира в пустинята? А че в манхатън само тесла има 15 точки за зареждане с около 40 колонки. Батериите на електромобилите са 400 V
fallback
Последни