fallback

Дилъри масово не искат да продават електромобили

Проучването е за САЩ, където тази тенденция се отчита във всички райони

Изненадващо голям брой автомобилни дилъри в САЩ не се интересуват, нито са ентусиазирани от продажбата на изцяло електрически превозни средства показват резултати от ново проучване на екологичната организация Sierra Club. Изследването е предназначено да проучи по-добре пазара на EV и как търговците се адаптират към променящите се времена. Общо 800 дилъри участват в анкетата във всичките 50 щата, резултатите са интересни, информира Carbuzz.

 

 

Оказва се, че 66% от дилърите дори нямат електромобили за продажба в момента, а 45% от тях казват, че не биха предложили електромобили, дори ако ги имаха на склад. Все още съществуват ограничения на веригата за доставки и технически проблеми, което прави донякъде предизвикателство за производителите да предоставят своевременно своите най-нови EV на дилърите. Ford F-150 Lightning е добър пример, след като компанията трябваше да спре производството през февруари заради пожар в завода.

Има и друга страна на ситуацията обаче - 44% от дилърите казват, че биха продали електромобили, ако ги имаха на склад. Защо има толкова голям брой представителства, които не се интересуват от търговията с електромобили?

 

 

„Първо трябва да инсталираме зарядни устройства преди автомобилният производител да може да ни изпрати електромобили за продажба“, каза представител на дилър на Chevrolet от Уайоминг. Служител на дилър на Nissan в Луизиана коментира: „Трудно е да се набавят такива автомобили на склад“.

Клиенти в Луизана също изразяват известно разочарование: „Те нямаха електромобил на разположение за тест драйв. Volvo ги достави рез уикенда и ни казаха да се върнем през седмицата. Лоша практика“. Купувач на Toyota от Мериленд каза следното: „Трябва да купите „на сляпо“, тъй като дилърът няма коли. Интересувах се от bZ4X, но нямаше наличен или се очакваше в обозримо бъдеще.“

 

 

Проучването сравнява резултатите от пет региона - Североизток (11 щата плюс окръг Колумбия), Югоизток (12 щата), Запад (11 щата), Югозапад (4 щата) и Среден запад (12 щата) и допълва констатациите си с данни от продажби на EV за 2022 г. от Atlas Public Policy.

Оказва се, че само 27% от дилърите в Западния регион (който включва Калифорния, където обичат EV) са имали електромобили, налични за продажба, което е най-ниската наличност сред регионите. Но там все още се продават повече електромобили от останалата част на страната - 45% (423 993) от всички продажби на EV миналата година.

 

 

Междувременно Югоизток има най-висок процент на електромобили от 41% - 158 777 продадени бройки. Това е 17% от всички продажби на EV в цялата страна. Също така се отбелязва, че не всеки щат позволява директни продажби на EV, като например от Tesla, Rivian и Lucid. Това очевидно се отразява на продажбите.

В щатите, които разрешават директни продажби, са пласирани 65% от всички електромобили, продадени в страната през 2022 г. Дилърите в 13 щата казват, че са щастливи да продават електромобили, но недостигът от запаси им пречи да го правят. Проучването установява, че дилърите на Mercedes-Benz имат най-добрата наличност на EV (90%), докато Toyota и Honda имат най-лошата (съответно 15% и 11%).

 

 

fallback
  • #44
    анонимен ( преди 1 година )
    " За един час отопление на бърза зарядна ще трябва да висиш допълнителни 1,5 минути. Проблем?" - Да, 6 кв са ми 30 км и нямам намерение да спирам на всеки час.
  • #43
    анонимен ( преди 1 година )
    До 40 - Май си ял много от киселото грозде, щото си се вкиснал ...
  • #42
    Иван ( преди 1 година )
    Само ***, комплексари и сноби си купуват електрокари! Нормалните хора карат коли с ръчни скорости ипо възможност бензинови!
  • #41
    анонимен ( преди 1 година )
    Да не е по Фаренхайт.
  • #40
    До 37 и 38 ( преди 1 година )
    Разбрахме че нямате пари за тесла и гроздето е кисело, но вземете се хванете поне да изкарате 10 лв повече, за да си позволите поне мобилен план на който да има достатъчно мегабайти да можете да си пуснете youtube и да изгледате клипа, за да се засрамите какви глупости приказвате. Изгледахте ли го? А дано ама надали иначе нямаше да задавате толкова глупави въпроси и щяхте да знаете на каква температура е настроен "климатика". Чакам верния отговор? И не е климатик нагревател!
  • #39
    До 36 ( преди 1 година )
    "Пич и да имах 200 бона нямаше да я дам за" то ти и затова ги нямаш! И милионер да беше нямаше да си купиш ferrari и милиардер да беше нямаше да си купиш bugatti. Знаем, знаем!
  • #38
    Класика ( преди 1 година )
    При бай Ставри всички които лансират най опасния екологичен убиец и убиец на човешкото здраве...- електромобилите!.... Чакаме Тръмп да ги вкара в затвора!
  • #37
    до#35 ( преди 1 година )
    Дженди, кажи каква е максималната температура, която се наглася бе дebил! Макс е 27,5 градуса по Целзии. Няма как да постигнеш повече, защото климатика е автоматичен и повече от 27,5 няма как да зададеш и няма как да постигнеш, ако не хакнеш софтуера и да повишиш стойностите. Говорим за стандартна Тесла, така, че върви си го сложи отзад да се успокоиш малко и да не се потиш толкова от напрежение!
  • #36
    анонимен ( преди 1 година )
    Като ти се повреди Теслата най-близкият сервиз е на 300 км от тук.Говорят румънски,малко френски и още пи малко английски.Български -не. Пич и да имах 200 бона нямаше да я дам за ел барутарникът ти. Ще си купя нещо друго
  • #35
    анонимен ( преди 1 година )
    Вярно е излъгал съм жестоко. Сега проверих. Не били по потници, а голи до кръста при минусови температури навън. Не би ли 44 градуса, а само 43. Толкова жестоко съм излъгал че направо това променя всичко нали. На 44 ще ти е добре но на 43 ще умреш от студ сигурно. И преди да продължиш да пишеш глупости вземи и изгледай видеото Tesla model X Sauna. Хайде сега пробвай дали можеш да постигнеш поне 40 в купето на твоя автомобил дори при сегашните положителни температури на твоя
fallback
Последни