IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Популярни модели се провалиха на нов краш-тест

В САЩ тестваха 5 „малки“ автомобила за защита на пътниците на втория ред (ВИДЕО)

Застрахователният институт за пътна безопасност в САЩ (IIHS) подложи на тестове 5 популярни модела, които се водят „малки автомобили“ по местните стандарти, и нито един от тях не получи максимална оценка. През новото изпитание за безопасност – челен сблъсък с умерено припокриване, преминаха Honda Civic, Toyota Corolla, Kia Forte, Nissan Sentra и Subaru Crosstrek.


краш-тестове


„При всички нови коли, които тествахме, манекенът на задната седалки се плъзна под предпазни колан, което е предпоставка за получаване на вътрешни наранявания“, коментира президентът на IIHS - Дейвид Харки.

Актуализираният краш-тест с умерено припокриване поставя допълнителен манекен в колата зад седалката на водача. За да получи максимална оценка даден модел, сензорите и на двамата пътници трябва да отчетат, че те са били в безопасност по катастрофата.

В случая само Civic и Corolla получи оценки „приемливо“, като при тях защитата на водача беше оценена като „отлична“, а тази на пътника зад него – като „лоша“. При Kia Forte, Nissan Sentra и Subaru Crosstrek крайната оценка е „лоша“, тъй като сензорите, поставени на задния манекен, отчитат умерен или висок риск от наранявания на главата, шията или гърдите.



IIHS промени своя тест с умерено припокриване, след като изследване показа, че пътниците на задната седалка са изложени на по-голяма опасност от тези на предната. През годините производителите на автомобили въведоха по-добри въздушни възглавници и усъвършенствани предпазни колани, които обаче предпазват само водачите. Тези защитни средства обаче все още не са приложени към хората на втория ред.

През март IIHS подложи на същото изпитания 13 SUV със средни размери, като само 4 от тях получи добра оценка - Ford Explorer (2022-2023), Ford Mustang Mach-E (2021-2023), Subaru Ascent (2022-2023) и Tesla Model T (2022-2023).

Преди това - през декември 2022 г., агенцията повери по същия начин 15 малки SUV. От тях само Ford Escape (2022-2023) и Volvo XC40 (2021-2023) показаха добри резултати.


0 от 500
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    до 5 ( преди 11 месеца )
    Да сложиш по-дълга зона на нагъване или по-здрава клетка не е иновация. Всички го правят на малки стъпки от десетилетия. А засега Тесла прави единствено това. Чисто нова технология за безопасност не са внедрявали. Дори ФСД не е идея, тръгнала от тях, но поне са я обявили за основен стълб в стратегията си. Иначе Мерцедес имаше аварийна спирачка и адаптивен круз контрол още 99 г.
  • #6
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Кой пък модел на Тесла е получил повече от възможните точки? Гледам euroNcao и някои модели даже са далеч от водещите резултати.
  • #5
    1 rate up comment 5 rate down comment
    До 4 ( преди 11 месеца )
    Тоест признаваш че прави нещата по-добре, но не можеш да я наредиш до трите фирми? Каква е причината хем да е по-добра от тях хем да не можеш да я сложиш в тази група? Това че е по сигурна защото има фрънк, някакъв недостатък ли е? С fsd ще стане още по-добра, което е несъмнено, но по какъв начин това дискредитира днешните и постижения?
  • #4
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Тесла все още не може да се нареди до въпросните три фирми, макар че очаквам в скоро време и това да стане. Засега, тя прави нещата по-добре и по-здрави от другите, но са все известни неща. Най-вече спечели от наличието на фрънк. Големият и пробив вероятно ще е, ако завърши първа FSD-то.
  • #3
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 2 ( преди 11 месеца )
    А къде забрави компанията която прави най-сигурните автомобили на планетата и заради нея се наложи да променят някои регламенти, защото при един от тестовете получи повече от максимално възможните точки, което беше прецедент! Сещаш ли се за коя автомобилна компания говоря?
  • #2
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Добре известен факт е, че от всички компании, единствено Мерцедес, Волво и Ауди разработват или са разработвали през историята си технологии за безопасност без външен натиск, по собствено желание. Всички останали правят минимума, изискуем по закон. А от всички, най-зле са японците. Те винаги са на опашката по въвеждане на нови технологии. А за собствените им (Таката), по-добре въобще да не говорим.
  • #1
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Jojo ( преди 11 месеца )
    Екстра, това за нашият пазар е от изключително значение, особено при избор на употребяван немски автомобил, произведен преди 17г... :)