IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шест SUV се провалиха на тест за безопасност на пътниците отзад

Рискът от смърт при пасажерите на втория ред е с 46% по-висок отколкото при тези отпред (ВИДЕО)

Застрахователният институт за пътна безопасност (IIHS) тества защитата при катастрофи на 13 средноразмерни кросоувъри и SUV, като установи, че само 4 от тях осигуряват приемлива защита на пътниците отзад при инцидент. Добра оценка от експерти получиха Ford Explorer, Ford Mustang Mach-E, Subaru Ascent и Tesla Model Y, докато от резултатите на останалите има много да се желае.


краш-тест


Самата организация наскоро актуализира своя тест за челен сблъсък с умерено припокриване, като добави манекен за пътник отзад зад водача. В крайна сметка всичките 13 тествани кросоувъра и SUV-а показаха отлична защита на водача, но малко от тях осигуряват подобно ниво на безопасност за новия манекен.

Двата модела на Ford, а също така Subaru и Tesla получиха най-добри оценки, като Mustang Mach-E се представи най-добре. Като „средна“ експертите оцениха защитата на пътника отзад при Chevrolet Traverse, Toyota Highlander и Volkswagen Atlas.

Останалите шест автомобила - Honda Pilot, Hyundai Palisade, Jeep Grand Cherokee, Jeep Wrangler (четири врати), Mazda CX-9 и Nissan Murano получиха оценка „слаб“, тъй като при всички тях беше висок риск от наранявания в областта на главата и шията.



Резултатът на Wrangler беше влошен от липсата на странична завеса, при CX-9, Grand Cherokee, Palisade и Pilot сензорите регистрираха риска от нараняване на гърдите поради прекомерно опъване на колана. При Murano главата на пътника почти се удари в облегалката на предната седалка, а при Grand Cherokee е отчетена несигурна позиция между прозореца и въздушната възглавница.

От IIHS отбелязват, че рискът от смърт при инцидент за пътник отзад е с 46% по-висок, отколкото за пътник отпред. Това обаче е по-вероятно поради подобрената защита на пътника отпред. Технологията за безопасност отзад все още изостава, но може да бъде подобрена в краткосрочен план, тъй като доказани решения могат да бъдат адаптирани за втория ред седалки.


0 от 500