Застрахователният институт за пътна безопасност в САЩ (IIHS) подложи на тестове 5 популярни модела, които се водят „малки автомобили“ по местните стандарти, и нито един от тях не получи максимална оценка. През новото изпитание за безопасност – челен сблъсък с умерено припокриване, преминаха Honda Civic, Toyota Corolla, Kia Forte, Nissan Sentra и Subaru Crosstrek.
„При всички нови коли, които тествахме, манекенът на задната седалки се плъзна под предпазни колан, което е предпоставка за получаване на вътрешни наранявания“, коментира президентът на IIHS - Дейвид Харки.
Актуализираният краш-тест с умерено припокриване поставя допълнителен манекен в колата зад седалката на водача. За да получи максимална оценка даден модел, сензорите и на двамата пътници трябва да отчетат, че те са били в безопасност по катастрофата.
В случая само Civic и Corolla получи оценки „приемливо“, като при тях защитата на водача беше оценена като „отлична“, а тази на пътника зад него – като „лоша“. При Kia Forte, Nissan Sentra и Subaru Crosstrek крайната оценка е „лоша“, тъй като сензорите, поставени на задния манекен, отчитат умерен или висок риск от наранявания на главата, шията или гърдите.
IIHS промени своя тест с умерено припокриване, след като изследване показа, че пътниците на задната седалка са изложени на по-голяма опасност от тези на предната. През годините производителите на автомобили въведоха по-добри въздушни възглавници и усъвършенствани предпазни колани, които обаче предпазват само водачите. Тези защитни средства обаче все още не са приложени към хората на втория ред.
През март IIHS подложи на същото изпитания 13 SUV със средни размери, като само 4 от тях получи добра оценка - Ford Explorer (2022-2023), Ford Mustang Mach-E (2021-2023), Subaru Ascent (2022-2023) и Tesla Model T (2022-2023).
Преди това - през декември 2022 г., агенцията повери по същия начин 15 малки SUV. От тях само Ford Escape (2022-2023) и Volvo XC40 (2021-2023) показаха добри резултати.