IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Популярни модели се провалиха на нов краш-тест

В САЩ тестваха 5 „малки“ автомобила за защита на пътниците на втория ред (ВИДЕО)

Застрахователният институт за пътна безопасност в САЩ (IIHS) подложи на тестове 5 популярни модела, които се водят „малки автомобили“ по местните стандарти, и нито един от тях не получи максимална оценка. През новото изпитание за безопасност – челен сблъсък с умерено припокриване, преминаха Honda Civic, Toyota Corolla, Kia Forte, Nissan Sentra и Subaru Crosstrek.


краш-тестове


„При всички нови коли, които тествахме, манекенът на задната седалки се плъзна под предпазни колан, което е предпоставка за получаване на вътрешни наранявания“, коментира президентът на IIHS - Дейвид Харки.

Актуализираният краш-тест с умерено припокриване поставя допълнителен манекен в колата зад седалката на водача. За да получи максимална оценка даден модел, сензорите и на двамата пътници трябва да отчетат, че те са били в безопасност по катастрофата.

В случая само Civic и Corolla получи оценки „приемливо“, като при тях защитата на водача беше оценена като „отлична“, а тази на пътника зад него – като „лоша“. При Kia Forte, Nissan Sentra и Subaru Crosstrek крайната оценка е „лоша“, тъй като сензорите, поставени на задния манекен, отчитат умерен или висок риск от наранявания на главата, шията или гърдите.



IIHS промени своя тест с умерено припокриване, след като изследване показа, че пътниците на задната седалка са изложени на по-голяма опасност от тези на предната. През годините производителите на автомобили въведоха по-добри въздушни възглавници и усъвършенствани предпазни колани, които обаче предпазват само водачите. Тези защитни средства обаче все още не са приложени към хората на втория ред.

През март IIHS подложи на същото изпитания 13 SUV със средни размери, като само 4 от тях получи добра оценка - Ford Explorer (2022-2023), Ford Mustang Mach-E (2021-2023), Subaru Ascent (2022-2023) и Tesla Model T (2022-2023).

Преди това - през декември 2022 г., агенцията повери по същия начин 15 малки SUV. От тях само Ford Escape (2022-2023) и Volvo XC40 (2021-2023) показаха добри резултати.


0 от 500
  • #27
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До Мантрата на Гьобе ( преди 11 месеца )
    Не, викат им случки от реалния живот!Попаднах на един коментар под видео с Тойота yмpи, където един оцелял след множество наранявания и трайни контузии написал, че след катастрофата си сменил Тойотата с Волво ХС60. Малко се е получила ситуация "късно е либе за китка" ,но все пак по-добре късно, отколкото никога.Болките в гърба ще му напомнят до живот да не бъде повече евтин, а да си купува сигурни европейски автомобили. Поне си е научил урока.
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    До мантраджията: Шведският съд вече ги е взел предвид всичките тия мантри, но въпреки това е постановил срещу тях. Ти с каква цел ги повтаряш, гьобелсова пропаганда?
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    В другия край на тази класация са основно огромни американски джипове и европейски коли. Интересното е, че например Голф е там, колкото и да е малък.
  • #24
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До Мантрата последно ( преди 11 месеца )
    Виж също и данните за най-смъртноносните коли в САЩ. Има много японски коли, много американски, няколко корейски. Волво и Мерцедес не видях. Всъщност май европейски не видях.А класацията отзад напред започва с Тойота Камри(по популярна и като Тойота yмpи).
  • #23
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До Мантрата продълже ( преди 11 месеца )
    И последно виж видео с мантрата за едно Волво 850, което умишлено го блъскаха 15-а пъти в други автомобили на един двор с коли за скрап. След всичките джасканици, Волвото продължи да се движи!Естествено тестващият го каскадьор беше с каска, но е факт, че Волвото се доказа, като истински танк на пътя.
  • #22
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До Мантрата продълже ( преди 11 месеца )
    И още мантри. Гледай видеата на Волво и техните тестове на колите им.Мантри са, че симулират тест на автомобили, които падат в пропаст, които излизат от канавката и се блъскат в скали, които се претъркулват по няколко пъти
  • #21
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До Мантрата продълже ( преди 11 месеца )
    Потърси и още мантри с десетките нововъведения и/или изобретения въведени от Волво в областта на сигурност на пътниците. Чувал ли си за мантрата с предпазния колан
  • #20
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До Мантрата продълже ( преди 11 месеца )
    Потърси пак в ютюб друга видео-мантра, където шофьор заспива зад волана на Волво ХС70 и влиза в насрещното платно, където се блъска по диагонал (нали така беше твоята мантра?) и още след 3-4 секунди се опитва да излезе от колата. Видео там спира, но шофьорът на Волвото е оцелял
  • #19
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До Мантрата продълже ( преди 11 месеца )
    Има и разни други манти из интернет. Виж там за видеа, където Волво се сблъскват с камиони(истински) и как мантрата е, че шофьорите им оцеляват.Потърси в ютюб видео с мантрата, за Волво ХС90, което го блъска челно камион и го приклещва в мантинелата, а всичките пътници във Волвото оцеляват с дребни наранявания.
  • #18
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До Мантрата продълже ( преди 11 месеца )
    Та друга мантра е, че Тойота бяха пооправили страната на шофьора, за да покрият теста, ама лошия американски институт за пътна безопасност направи тестове и от страната на пътника...и там пак се провалиха.