Световният пазар на нови автомобили се е свил с 2% през 2022 година и достига 79.4 милиона бройки по данни на анализаторите на JATO Dynamics. Това е много далеч от положението в средата на миналото десетилетие, когато продажбите гонеха 90 милиона автомобила. Но ако се съди по финансовите резултати на производителите, почти никой от тях не тъгува по "доброто старо време".
Въпреки свиването на продажбите, почти всички компании в сектора отчитат растящи или рекордни печалби през 2022, резултат най-вече на осезаемо повишените цени.
Ежегодното проучване на Automedia.bg показва, че за втора година поред Toyota не е най-печелившата автомобилна компания в света. Всъщност сега японците се смъкват чак на трето място, изпреварени от две европейски компании. За пръв път сред големите печалби се намърдва и Tesla. За сметка на това два от китайските й конкуренти в сегмента на електромобилите се оказват на другия полюс, при най-големите загуби. Донякъде изненадващо компания там им прави Ford.
Най-губещите и най-печелившите компании (ГАЛЕРИЯ):
Изминалата година е била доста добра за закъсалата доскоро японска компания - 21% ръст в общите приходи и цели 89% ръст в нетната печалба. Това са все още прогнозни данни, разбира се, защото японската финансова година свършва на 31 март и годишните отчети още не са публикувани. Основните пазари на Mitsubishi са Азия (333,000 автомобила) и самата Япония (254,000).
Приходи: 16.749 млрд. евро (прогноза)
Нетна печалба: 951.1 млн. евро
Печалба на акция: 0.64 евро
Продажби: 1.03 млн. автомобила