Четирицилиндрите мотори са сред първите типове двигатели с вътрешно горене, използвани в ранните етапи на автомобилното развитие. След това, когато производителите на автомобили искаха да постигнат повече мощност, те започнаха да разработва агрегати с 6, 8, 10,12, а в някои случаи и 16 цилиндъра. Затова и в наши дни, когато се говори за двигатели с висока производителност, обикновено се дават за пример V8, V10 или V12 мотори.
В същото време обаче светът на тунинга е доказал, че фабрично произведените 4-цилиндрови двигатели могат да бъдат така модифицирани, че да произвеждат впечатляващи мощности. Сега ще стане дума за 5 такива мотора, подбрани от Autoevolution.
Пет страхотни 4-цилиндрови двигателя с голям потенциал (ГАЛЕРИЯ):
През 1989 г. Nissan пусна R32 Skyline GT-R по обществените пътища и с него дойде един от най-емблематичните 6-цилиндрови двигатели на всички времена -RB26DETT. През същата година японският автомобилен производител също пусна нов 4-цилиндров двигател, който беше също толкова впечатляващ.
С кодовото име SR20DET, новият двигател беше 2,0-литров, изцяло алуминиев турбоагрегат, проектиран с мисъл за производителност и надеждност. Той продължи да задвижва много модели на Nissan, най-вече поколенията S13 и S15 на Silvia и 180SX, където беше монтиран надлъжно.