IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко опасни са електромобилите?

При колите на ток рискът от запалване е по-висок от тези с ДВГ

На първо място трябва да се отбележи факта, че батериите на електромобилите могат да се запалят или експлодират, като според експерти, в това отношение батериите за електрическите автомобили не са по-опасни от двигателите с вътрешно горене.


зареждане на гориво


Автомобилите, които работят на газ, се считат за най-опасни, поради възможността бутилката да избухне при инцидент. От друга страна, електрическите превозни средства, захранвани от литиево-йонни батерии, могат да бъдат също толкова опасни, за което свидетелстват немалкото случаи на пожари с електромобили.

Литиево-йонните батерии вече присъстват в мобилните телефони и лаптопите. Има много документирани случаи на експлодиране на батерии на лаптоп или телефон, което повдига въпроса: ако малка литиево-йонна батерия може да експлодира, какво ще се случи с огромните батерии в електрическите превозни средства?

Новата Tesla Roadster, например, има литиево-йонна батерия с около 7000 клетки. За да предотвратят повредата на тези батерии, Tesla и много други автомобилни производители добавят някои предупредителни устройства, като детектори за сблъсък, които сигнализират предпазители и вериги за изключване на батерията, когато разберат, че батерията на EV претърпява някаква повреда.

Но дефектният сензор или детектор все пак може да застраши живота на пътника при инцидент. Все още има много подобрения, които трябва да бъдат направени в електрическите автомобили, за да станат те по-безопасни от традиционните автомобили.

Индустрията все още не се е подготвила за обемите изхвърлени батерии, които ще се натрупат до 2030 г. Специфичните отпадъци се превръщат в проблем поради нарастването на продажбите на електрически превозни средства в света и ограничените ресурси за рециклиране на батерии в индустрията.

Според доклада на EPA (Агенцията за опазване на околната среда) 68 пожара на сметища през 2019 г. и 65 през 2020 г. са причинени от използвани литиево-йонни батерии. Всички известни случаи на запалване на автомобили Tesla са документирани на специално създадения ресурс tesla-fire.com. В момента има 182 такива случая, като те са причинили 53 смъртни случая.


пожар


Опасностите на зарядните станции

В случай на късо съединение в електрическо превозно средство съществува опасност за водача и пътниците в превозното средство. Това се дължи на факта, че напрежението в автомобилните акумулатори е постоянен, а не променлив ток.

Toyota Prius има ток на батерията от 200 волта, а Ford Escape има 300 волта. Ако системата не работи или има инцидент, при който водачът докосне кабелите на батерията, всичко ще свърши зле (меко казано).

DC напрежението е по-опасно от AC напрежението, тъй като най-ниското напрежение е около 55 волта, което може да бъде фатално за човешкия живот. Но батериите в електрическата кола не са единствената характеристика, която може да причини пренапрежение.

Зарядните станции също представляват потенциален риск за шофьорите, защото предлагат различни напрежения от 110 до 550 волта. Въпреки че тези станции са оборудвани с мерки за безопасност, като прекъсвач, разположен под земята, неизправността може да има сериозни последствия.

Тези защитни устройства за изключване са предназначени да прекъсват потока на електричество в случай на внезапно напрежение, но според Комисията за безопасност на потребителските продукти на САЩ е установено, че тези устройства често се повреждат на станции за зареждане в различни части на страната.


0 от 500
  • #41
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 39 ( преди 1 година )
    Аз за днес питам бе хитрец! Нали за БГ даваш статистика за днес! Каже в Германия колко са изгоряли днес!!! И как сам си падна в капана от бързане! - 40% от от изтичане на масло или гориво, 26% от дефектни части, 17% от късо съединение! Самозапалване в следствие на ПТП даже не фигурира в статистиката! За разлика то електричките!!!
  • #40
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 38 ( преди 1 година )
    Тоест ВСЕКИ ден средно 110 автомобила се палят в Германия от които изгарят 41. Пак живеете в паралелна реалност и имате нереалистични представи за света.
  • #39
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До Гостенино ( преди 1 година )
    Хич не я мисли!Скоро джамбазите като почната да вкарват вече овехтели и поучукани електрички, та най-накрая такива като теб да си сбъднете мечтата да се качите на миксер, ще се гори, та от космоса ще се вижда! Бързо ще я изравните статистиката тогава!
  • #38
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Car fire in Germany ( преди 1 година )
    Германската застрахователна асоциация (GDV) регистрира около 40 000 пожара на превозни средства годишно според собствената информация на компанията. В 15 000 случая това са действителни пожари, останалите са щети от късо съединение.Според изпитващата организация DEKRA най-честите причини за пожар в 40 % от всички случаи са изтичане на гориво или масло върху горещи части на двигателя или компоненти на двигателя. 26 % са причинени от *** на частите на автомобила с гориво. 17 % късо съединен ...
  • #37
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 година )
    "***,не ме интересува колко точно Тесли са се самозапалили." Е как да те "интересува", като не те устройва отговора? От началото на годината са се самозапалили само 2 тесли, а други 2 са се запалили при катастрофа от 4 милиона Тесли. Само този следобед в България от 2 милиона автомобила изгоряха 2 след катастрофа в Прохода на републиката, а един се е самозапалил преди тунел "Витиня". Сутринта във Варна още един самозапален, който подпалил и съседен автомобил. Общо 5 за 12 ч. Коментар?
  • #36
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 34 ( преди 1 година )
    Ти наистина ли си толкова заблуден или нарочно лъжеш с цел заяждане?
  • #35
    4 rate up comment 4 rate down comment
    До турбоантиелектрик ( преди 1 година )
    Почти нищо от написаното не е вярно
  • #34
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Турбо ( преди 1 година )
    Батерии се изхвърлят вместо да се рециклират.Тесли се палят.Акциите на Тесла се сринаха от 400 на 160 долара, пазарната капитализация също падна.Мъск залага акции на Тесла и тегли кредити.Наш тесльо твърди,че Тесла имали милиарди кеш,които нямало какво да ги правят.Производството на Тесла се увеличава,няма кой да ги купи.Мъск сваля цените.
  • #33
    2 rate up comment 7 rate down comment
    До 32 ( преди 1 година )
    Винаги има значение колко и на 1 самозапалила се има 20 000 които не са се самозапалили това е вероятност под 0.01%
  • #32
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    ***,не ме интересува колко точно Тесли са се самозапалили.Палят ли се още като нови?Точка по въпроса.Карам поредната Корола втора употреба и досега нямам самозапалване.